Gå til innhold

Vi har makset ut lånet vårt, men MÅ ha en ny bruktbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Renta skal jo ned, og lønningene er på vei opp. Slik det er nå koster den gamle bilen oss mer enn en ny vil gjøre i måneden.

ts

Anonymkode: 36f0b...d8f

Renta skal ned på sikt, kanskje en liten nedjustering i år, så dette tar mange år, dere har jo lånt altfor mye??

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, dette er riktig.

Bankene tar en vurdering av boligkostnader + livsopphold.  I det siste teller antall barn med, husdyr også. De spør om man lever litt godt og gir i så fall et påslag på satsene. 

Alt man har til overs kan jo dekke renter og gjeld? Dette gjør at «5 gangeren» ofte er litt misvisende. 

Det billigste er kanskje å øke huslånet. Prisstigning? Gjort noe med huset etter dere kjøpte? Muligheter for å bygge en utleiedel? 

Anonymkode: 742ad...2cb

Gode gud, det kommer så mye rart i slike tråder... Vi trekker selvfølgelig ikke ifra noe for husdyr i lånesakene....

Mvh Finansrådgiver 

Anonymkode: b44ef...752

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 10.11):

Jo. Vi har behov for lån.

-Bilen vi har nå, en 11 år gammel bil gått 130000 km, får vi ingenting for. Den er ødelagt av diverse bilverksteder som ikke har peiling.

-Vi tar ikke ferie i år nei.

-Bufferkontoen er tømt pga 13 rentehevinger.

= behov for lån.

ts

Jeg har en 12 år gammel Skoda Superb som er kjørt over 160 000km. Den går fortsatt som en klokke og regner med å ha den i flere år enda.

Anonymkode: 09e0e...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva slags skit-bil går kun 130.000? Prøv toyota/honda neste gang.

Anonymkode: 0e535...d90

Veldig snodig. Har en 12 år gammel Honda Civic som har gått 130.000 km og det har aldri vært én ting å fikse på EU-kontroll hittil. 

Men skjønner frustrasjonen om den har falt sammen allerede, det er jo virkelig feilvare 😳 

Anonymkode: 62280...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 13.40):

Renta skal jo ned, og lønningene er på vei opp. Slik det er nå koster den gamle bilen oss mer enn en ny vil gjøre i måneden.

ts

Det er forventet en mulig  rentenedgang i september.

Hele poenget er jo at dere allerede med dagens lønn og lån er så over grensen på betjeningsevne at dere må bruke sparekonto. At lønningen går opp vil i såfall bare gjøre at dere har råd til dagens kostnader. Så ønsker dere enda mer lån. Da forsvinner jo hele lønnsøkningen og dere fortsetter leve over evne.

Anonymkode: 889c1...b78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gentleman59 skrev (På 12.4.2024 den 12.33):

Jeg har for moro skyld sjekket Santander hver gang jeg har kjøpt bil, de er alltid uten unntak dyrere enn min bank.

Jeg kjøpte helt ny bil med 100% finansiering med kampanjerente fra Santander, akkurat da var ikke kontantkjøp lønnsomt for meg men jeg løste inn lånet før jul da renten gikk opp.

Anonymkode: 435a5...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig snodig. Har en 12 år gammel Honda Civic som har gått 130.000 km og det har aldri vært én ting å fikse på EU-kontroll hittil. 

Men skjønner frustrasjonen om den har falt sammen allerede, det er jo virkelig feilvare 😳 

Anonymkode: 62280...e4f

Har selv en Honda cr-v som har gått 220.000 - ingen feil ved siste eu-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/13/2024 at 5:23 AM, Petra200 said:

Renta skal ned på sikt, kanskje en liten nedjustering i år, så dette tar mange år, dere har jo lånt altfor mye??

Renta skal "sikkert ned", og vi skal også ned til slutt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 13.40):

ts

Oi. Det er virkelig vilt å gambe på det, når dere allerede lever over evne. Det er LENGE til renta skal merkbart ned, og årets lønnsvekst blir spist opp av prisøkninger. 

Anonymkode: 24ec4...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...