AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Hei. Jeg har en pågående krangel med min samboer. Vi tar opp disse temaene hele tiden og det eskalerer seg ofte til store krangler der vi nesten gjør det slutt. Jeg har Instagram der jeg legger ut bilder av generelt opplevelser, hunden, selfies osv osv. Han liker ikke at profilen min er offentlig og blir sint om jeg får likes av ukjente menn. Han spør meg ofte om jeg får mld fra menn på Instagram. Jeg får likes og mld fra interesserte menn trolig pga jeg er fin. Legger ikke ut noe som er på kanten. Samboer sa i går at han kom til å slette instagrammen min mens jeg sov hvis jeg ikke sletter følgere jeg ikke kjenner/familie og har privat profil. Han mener at jeg er oppmerksomhetssyk pga jeg bland annet legger ut selfies på Instagram. Jeg er interessert i sminke, klær og hår. Er derfor mye selfies/hårbilder. Jeg ønsker ikke å ha privat profil. Er det jeg som er urimelig eller er det noe fornuftig i hans mening? Jeg hadde selv ikke brydd meg om det hadde vært motsatt. Anonymkode: 56ee8...448 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Han har ingen rett til å true med å sabotere dine sosiale medier. Få deg hemmelig kode på mobil/pc/nettbrett om du ikke har det. Min kjæreste vil også at jeg skal ha privat profil, men jeg har glede av at den er offentlig, og jeg legger ikke ut avkledde bilder. 99 % av henvendelser er hyggelige og resten får ikke svar. Så den forblir offentlig. Anonymkode: 08fdc...746 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg har en pågående krangel med min samboer. Vi tar opp disse temaene hele tiden og det eskalerer seg ofte til store krangler der vi nesten gjør det slutt. Jeg har Instagram der jeg legger ut bilder av generelt opplevelser, hunden, selfies osv osv. Han liker ikke at profilen min er offentlig og blir sint om jeg får likes av ukjente menn. Han spør meg ofte om jeg får mld fra menn på Instagram. Jeg får likes og mld fra interesserte menn trolig pga jeg er fin. Legger ikke ut noe som er på kanten. Samboer sa i går at han kom til å slette instagrammen min mens jeg sov hvis jeg ikke sletter følgere jeg ikke kjenner/familie og har privat profil. Han mener at jeg er oppmerksomhetssyk pga jeg bland annet legger ut selfies på Instagram. Jeg er interessert i sminke, klær og hår. Er derfor mye selfies/hårbilder. Jeg ønsker ikke å ha privat profil. Er det jeg som er urimelig eller er det noe fornuftig i hans mening? Jeg hadde selv ikke brydd meg om det hadde vært motsatt. Anonymkode: 56ee8...448 Jeg syns det er merkelig å ha åpen profil uansett, syns vel også det er litt merkelig å legge ut selfier… Du søker jo oppmerksomhet, så jeg forstår at han syns det er ubehagelig. Men han kan uansett ikke bestemme hva du skal gjøre. Jeg har bedt samboer om å ha lukket profil, men det handler om personvern ift barna. Han har en egen Instagram som han bruker for jobb og hobby, den er åpen. Anonymkode: c6fb4...bab 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 De som er sjalu på slikt er som regel de som selv har noe å skjule.... Uansett. Eneste jeg mener man som samboer/ektefelle har rett til å styre over, er om man deler posisjon gjennom åpne profiler. For eksempel har jeg krevd at mannen ikke har åpen Strava profil, da han reiser en del, og jeg ikke vil at det skal være opplagt når han ikke er hjemme. Eller hvor vi er på tur sammen. Anonymkode: 029f1...68e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som er sjalu på slikt er som regel de som selv har noe å skjule.... Uansett. Eneste jeg mener man som samboer/ektefelle har rett til å styre over, er om man deler posisjon gjennom åpne profiler. For eksempel har jeg krevd at mannen ikke har åpen Strava profil, da han reiser en del, og jeg ikke vil at det skal være opplagt når han ikke er hjemme. Eller hvor vi er på tur sammen. Anonymkode: 029f1...68e * og personvern barn, selvfølgelig. Men hadde han vært så blåst ville jeg nok ikke vurdert han som kandidat til far til mine barn i utgangspunktet. Anonymkode: 029f1...68e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Er du ærlig med deg selv om motivasjonen for å ha en åpen profil? Svarer du mennene som sender deg melding? Anonymkode: aaaf1...d3a 13
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Jeg syns det er merkelig å ha åpen profil, men det er jo mange som ønsker å prøve å bli influensere, så jeg skjønner jo at det er viktig for mange. Men det merkelig å ha en krangel om dette. Og han har selvsagt ingen rett til å slette profilen din. Anonymkode: 28b8c...f8f 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 Ja du er den som er urimelig. Hadde ikke giddet Anonymkode: d7c50...56b 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 Jeg ville synes det var veldig rart om dama søkte oppmerksomhet med selfier på some, og vet hun også reagert om jeg gjorde det samme. Anonymkode: b3a4c...5f8 14
Gjest ZarahSweet Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 Har selv offentlig profil pga hobby. Men deler drypp av meg selv. Får mye oppmerksomhet både av menn og kvinner. Mest pga selve hobbyen, men også fra menn. Men kjæresten min er trygg på meg og er verken usikker eller sjalu. Han vet jeg ikke flørter med menn og er klar på at jeg har kjæreste om de prøver seg. Nå ville jeg aldri vært sammen med en som prøvde å kontrollere meg. Tillit er alt i et forhold. Så spørsmålet blir vel mer hvordan resten av forholdet og dynamikken deres er?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 I mine øyne er du utro. Hilsen mann i 30åra. Anonymkode: 180bc...736 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 Herregud han er en kontrollerende fjott! Skift kode på mobilen og be ham om å skjerpe seg. Anonymkode: dad3b...fec 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 Jeg vet ikke helt hva jeg syns. Men mannen din liker det ikke. Det gjør det hele problematisk. Hadde nok valgt å respektere han. Grensen går om han kontrollerer andre ting også som om du får ut med venner, etc.. Anonymkode: 331d1...643 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 Det er ofte dette som blir så latterlig, de kan følge Instagram babes og legge ut kun bilder av seg selv. Men legger kjæresten ut ett bilde? Nei da er man oppmerksomhetssyk... altså... Anonymkode: 0247d...9b5 1 1
Gjest ZarahSweet Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: I mine øyne er du utro. Hilsen mann i 30åra. Anonymkode: 180bc...736 🤭🤭🤭🙄
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 Han kan ikke bestemme over deg, og har ingen rett til å slette noe, men han er i sin fulle rett til å dumpe deg på grunn av den kleine narsissistiske oppførselen din. Jeg hadde DØDD av skam om mannen min var så oppmerksomhetskåt at han drev og la ut selfier og hadde åpen profil 😵💫 Kunne ikke vært i et forhold med en sånn person. Anonymkode: 88034...36b 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 Du kan selvfølgelig gjøre som du vil, men hvis din kjæreste er som meg så bryter han snart ut av forholdet. Hadde min samboer insistert på åpen profil på sosiale medier hadde han hatt noen verdier som krasjer med mine verdier og da hadde ikke forholdet vært noe jeg ville hatt. Anonymkode: 9d839...ede 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 Du er den du er, og det må du få lov til å være. Kanskje han burde ha valgt en annen type dame, som kanskje var mindre opptatt av utseende og oppmerksomhet enn du er. Men han kan ikke klandre deg for at han velger dame med fint utseende i stedet for dame med fine verdier. Anonymkode: ec053...856 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 Hvorfor legger du ut selfies? Hvorfor har du åpen profil? Hvorfor er det viktig for deg at andre menn skal ha mulighet til å gi deg likes og kommentarer? Hvorfor er alt dette så viktig at du ønsker at kjæresten din skal føle seg urolig og bli sint? Når jeg nu har spurt om dette, han har ingen rett til å slette noe som helst fra din telefon. Du styrer det selv. Men jeg skjønner ikke hvorfor alt dette er viktigere enn forholdet ditt til kjæresten din. Hvis det gjør han SÅ provosert og usikker, er det verdt det? Jeg har ikke åpen profil, jeg legger aldri ut selfies. Har aldri skjønt hvorfor fremmedes oppmerksomhet skulle bety noe, hvertfall ikke mer enn min manns følelser på det området. Anonymkode: 225bf...362 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #20 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I mine øyne er du utro. Hilsen mann i 30åra. Anonymkode: 180bc...736 Og der har du grunnen til at du sitter og svarer ut samlivstråder på et kvinneforum midt i arbeidstiden... Anonymkode: 029f1...68e 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå