AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg har barna 70% og far 30%. Det ene barnet har nedsatt funksjonsevne, tilrettelagt bolig og takler dårlig endringer og forandringer. Det er vanskelig for far å finne en bolig som er tilrettelagt for funksjonsevnen, og som er i hans prisklasse. Han foreslo at han kjøper det han per nå har økonomi til, og at vi bytter på å bo i huset. jeg synes det er en god ide, samarbeidet er godt. Selv om det kan bli mer komplisert i fremtiden, har vi en så god tone at jeg ikke tror det blir noe problem. det jeg lurer på, er hvordan er det med overgangsstønad og andre stønader, når foreldrene er de som bytter bolig? Vi bor jo ikke sammen, har to separate økonomier og betaler for to husholdninger. Men jeg finner ingenting på nav sine sider om dette. Er det noen som har erfaring? Anonymkode: b277f...867
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Dere kan vel bare ha fast adresse på hver deres bopel, hvordan dere gjøre det utover det har ingen noe med så lenge dere ikke faktisk bor sammen. Alt annet fordeles etter samværsbrøk, ev. 50/50 (barnetrygd f.eks.). Skal han betale bidrag? Anonymkode: 56dda...af3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere kan vel bare ha fast adresse på hver deres bopel, hvordan dere gjøre det utover det har ingen noe med så lenge dere ikke faktisk bor sammen. Alt annet fordeles etter samværsbrøk, ev. 50/50 (barnetrygd f.eks.). Skal han betale bidrag? Anonymkode: 56dda...af3 Takk for svar! Han betaler bidrag ja, regnet ut av nav i forhold til samværsprosent og så videre 😊 Anonymkode: b277f...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå