Gå til innhold

Psykisk helse....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg legger denne på rett sted men tar sjansen...

Sliter med å ha mange ting i livet som bør få fokus fra meg, det være hobby, husarbeid, barn, kjæreste, trening osv. "Heldigvis" er jeg ufør så trenger ikke tenke jobb... Har adhd uoppmerksom type (tidligere kalt add) og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Føler jeg i utgangspunktet har nok med å følge opp barn og hus...men merker på psyken at det gjør godt å trene og har en kjæreste jeg er veldig glad i...

Er det flere som ikke bør ha for mye i livet for i det tatt få fulgt opp noe skikkelig? Og syns det er vanskelig å prioritere bort noe? Føler litt på et behov for å snakke (egentlig mest for å klage og litt for å få råd/støtte...) men veit ikke helt hvem det skulle være...

Anonymkode: f8acd...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan ADD påvirker deg? kjenner meg veldig igjen i det du skriver bare at jeg ikke har barn og er enda student.. Klarer ikke gjøre noe skikkelig og alt føles bare "halvveis". Føler meg også SÅ dum som ikke får til helt banale ting.. 

Anonymkode: f7816...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det jeg sliter mest med er overgangen fra en ting til en annen...

Skrevet

Mja.. men nå har jeg ikke så mye å følge opp.. Men det gjelder å prioritere og fordele ting utover. Ellers vet jeg ikke.. Hjelper ikke medisiner med adhd? 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Mja.. men nå har jeg ikke så mye å følge opp.. Men det gjelder å prioritere og fordele ting utover. Ellers vet jeg ikke.. Hjelper ikke medisiner med adhd? 

Prøver å fordele utover men sliter med å følge opp 🙈Medisiner hjelper litt og trening hjelper litt....men kommer nok aldri til å fungere så bra som jeg ønsker.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Prøver å fordele utover men sliter med å følge opp 🙈Medisiner hjelper litt og trening hjelper litt....men kommer nok aldri til å fungere så bra som jeg ønsker.... 

Ah okei. Tror ikke jeg kommer til å bli helt bra.. prøver å godta at jeg er som jeg er, og gjøre det beste utav det. Det har vært lite fokus på å trives her og nå de gangene jeg har gått i terapi. Har ikke diagnose på adhd selv, og legen min sa det ikke var vits i å søke.😏 (Klarer meg vel for bra.. men skulle gjerne prøvd medisiner.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke ADHD, men kjenner det likevel på samme måte. Er utenfor studie og arbeid nå, har en kjæreste, ikke barn, men en venninne jeg bor med, ellers synes jeg det er helt enormt vanskelig å følge opp kontakt med familie og andre venner. Så livet mitt blir litt tomt da, men har det bedre fordi noe mer så blir helt ute og kjøre. Jeg er utbrent og har ptsd. 

Bare å "klage" og skrive i vei her, om det kan hjelpe. :D 

Anonymkode: dd02d...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...