AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Er det noe alle kan melde seg på? Eller er det noe helsestasjonen anbefaler om du ikke er «god» nok forelder? Vi har fått tilbud om det, de sier det er noe de anbefaler til alle..? Vi har ingen problem med ungen eller oss😅 men har hørt det er veldig bra? Noen her som har vært på det, og hva syns du?:) Må vi snakke høyt foran alle? Anonymkode: 1894f...6fd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 COS (circle of security) er noe alle foreldre burde ta. Det er lettlært og nyttig kunnskap som kommer godt med i oppdragelsen og forståelsen av barnet ☺️ Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 813c4...0fb 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): COS (circle of security) er noe alle foreldre burde ta. Det er lettlært og nyttig kunnskap som kommer godt med i oppdragelsen og forståelsen av barnet ☺️ Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 813c4...0fb Denne signerer jeg på, dette handler om trygg tilknytning. Skulle vært obligatorisk tilbud til alle som skal bli foreldre eller er. Anonymkode: e523d...773 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne signerer jeg på, dette handler om trygg tilknytning. Skulle vært obligatorisk tilbud til alle som skal bli foreldre eller er. Anonymkode: e523d...773 Ok, så det er ikke er kurs som egentlig er til foreldre som sliter? Med tilknytning osv? Anonymkode: 1894f...6fd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 Fikk det på bup ifbm fødselsdepresjon. Synes det var veldig nyttig, bruker kunnskapen derifra masse i hverdagen til både mitt og barnets beste 🥰 Anonymkode: 4ce18...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det noe alle kan melde seg på? Eller er det noe helsestasjonen anbefaler om du ikke er «god» nok forelder? Vi har fått tilbud om det, de sier det er noe de anbefaler til alle..? Vi har ingen problem med ungen eller oss😅 men har hørt det er veldig bra? Noen her som har vært på det, og hva syns du?:) Må vi snakke høyt foran alle? Anonymkode: 1894f...6fd Anonymkode: f3dc5...7da
FeraVera Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Alle kan melde seg på☺️ Her legger kommunen (ikke helsestasjonen) ut påmelding på Facebook.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 Datteren min ønsket å ta dette kurset selv. Hun hadde ingen problemer mellom seg og barnet, men er fraværende barnefar. Hun syntes kurset var utrolig lærerikt. Barnefar tok også kurset, men tok ikke til seg særlig lærdom så forholdet tok slutt. Meld deg på det kurset, du vil neppe angre. Anonymkode: e9632...a99 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 Det er for alle, og spør du meg burde det vært obligatorisk for alle som skal bli foreldre! Det er jo i utgangspunktet et forebyggende kurs, så vi ønsker at så mange som mulig skal delta!! Hilsen kursholder Anonymkode: de092...d4f 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det noe alle kan melde seg på? Eller er det noe helsestasjonen anbefaler om du ikke er «god» nok forelder? Vi har fått tilbud om det, de sier det er noe de anbefaler til alle..? Vi har ingen problem med ungen eller oss😅 men har hørt det er veldig bra? Noen her som har vært på det, og hva syns du?:) Må vi snakke høyt foran alle? Anonymkode: 1894f...6fd Anonymkode: f3dc5...7da 1
Fighter83 Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 Det anbefalles til alle foreldre. De har drevet på med dette i over 10 år nå tipper jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): COS (circle of security) er noe alle foreldre burde ta. Det er lettlært og nyttig kunnskap som kommer godt med i oppdragelsen og forståelsen av barnet ☺️ Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 813c4...0fb Her får du en signatur til! Det mest nyttige jeg har brukt tiden på 🙂 Vi fikk tilbudet via barneverntjenesten. Ikke fordi jeg trengte det men fordi den daværende kona mi trengte det i forhold til bonusbarnet. Hun nektet og jeg klarte heldigvis å overtale barnefar til å godta at jeg kunne fortsette på det på vegne av hans barn. Har gitt meg stor nytte ovenfor hans bonusbarn og ikke minst mitt biologiske barn i tiden etter skilsmissen. De gir dette kurset til de som kan se ut til å ha nytte av det. Ikke nødvendigvis fordi du gjør noe feil. Anonymkode: 274b3...a3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 Det er veldig nyttig og bra for alle. Anonymkode: 48e5e...cae 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): COS (circle of security) er noe alle foreldre burde ta. Det er lettlært og nyttig kunnskap som kommer godt med i oppdragelsen og forståelsen av barnet ☺️ Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 813c4...0fb Hører alle si det 🤔 Men hvorfor er dagens generasjon og forrige generasjon så akterutseilt hvis dette er noe mange foreldre går på? Noe både barnevern og andre instanser anbefaler og bruker. Rusbruk øker, psykisk sykdom øker, økonomisk gjeld øker, mobbing, vold, og lista er lang. Hva hjelper dette kurset med. Hvert anbefalt i 12 år i kommunen vår men alt som har med barn å gjøre viser økning på alle områder som er negativte. Har selv barn og har tatt det. Noe nyttig, men visste alt det fra før. Anonymkode: 39a9a...37f 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 Tusen takk for svar:) da tror jeg at vi skal melde oss på neste gang:) men må vi snakke ? Er det sånn at de som holder kurset spør oss om noe og vi må fortelle? Eller velger vi selv?:) er ikke så glad i det.. Anonymkode: 1894f...6fd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hører alle si det 🤔 Men hvorfor er dagens generasjon og forrige generasjon så akterutseilt hvis dette er noe mange foreldre går på? Noe både barnevern og andre instanser anbefaler og bruker. Rusbruk øker, psykisk sykdom øker, økonomisk gjeld øker, mobbing, vold, og lista er lang. Hva hjelper dette kurset med. Hvert anbefalt i 12 år i kommunen vår men alt som har med barn å gjøre viser økning på alle områder som er negativte. Har selv barn og har tatt det. Noe nyttig, men visste alt det fra før. Anonymkode: 39a9a...37f Problemet er jo at det er ikke mange foreldre som går på kurs. Alle tenker at dette ikke gjelder for de, de trenger ikke kurs, de har ingen problemer etc Anonymkode: de092...d4f 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hører alle si det 🤔 Men hvorfor er dagens generasjon og forrige generasjon så akterutseilt hvis dette er noe mange foreldre går på? Noe både barnevern og andre instanser anbefaler og bruker. Rusbruk øker, psykisk sykdom øker, økonomisk gjeld øker, mobbing, vold, og lista er lang. Hva hjelper dette kurset med. Hvert anbefalt i 12 år i kommunen vår men alt som har med barn å gjøre viser økning på alle områder som er negativte. Har selv barn og har tatt det. Noe nyttig, men visste alt det fra før. Anonymkode: 39a9a...37f Faktisk så gjør denne foreldregenerasjonen veldig mye riktig i forhold til tidligere generasjoner. Og alt det du nevner med rusbruk, mobbing etc. har alltid eksistert, men det er bare blitt mer synlig nå. Verden er blitt mindre og vi tar inn mer informasjon enn noen gang før. Det diskuteres dog likevel om skjermbruk og manglende tid til lek kan ha en negativ påvirkning, samt en for stressende hverdag for både store og små. I tillegg er min (og andres) erfaring at en hel del foreldre er for ettergivende. For de som kjenner til Baumrinds oppdragelsessttiler, så deler man disse inn i autoritær, autoritativ, ettergivende og neglisjerende. Forskning har vist at barn av autoritative foreldre (varme, kjærlige, tilstedeværende men samtidig ikke redd for å sette grenser og være en tydelig voksen) fungerer best både sosialt og faglig. Ettergivende foreldre er glade i barna sine og viser dette på alle mulige måter, men lar barna bestemme for mye, setter for lite/utydelige grenser og gir heller ingen konsekvenser for dårlig oppførsel. Disse barna skaper ofte problemer på skolen. Men dette ble en helt annen diskusjon☺️ Anonymkode: 813c4...0fb 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 I min kommune tilbys det bare til foreldre som sliter med noe, så vi var bare foreldre som hadde utfordringer. Vi lærte mye av hverandre, og det var utrolig lærerikt. Anonymkode: cb50a...efb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 Her i kommunen tar faktisk så godt som alle det. Helsestasjonen har runder der de kurser de som er i barselpermisjon, de har også egne kurs for fedrene for å få fedrene mer på banen. Har du hørt om Hedvig Montgomery? Hun er driver og med cosp, det hører man godt på henne. Anonymkode: cc9b9...b01 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #20 Skrevet 11. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Hører alle si det 🤔 Men hvorfor er dagens generasjon og forrige generasjon så akterutseilt hvis dette er noe mange foreldre går på? Noe både barnevern og andre instanser anbefaler og bruker. Rusbruk øker, psykisk sykdom øker, økonomisk gjeld øker, mobbing, vold, og lista er lang. Hva hjelper dette kurset med. Hvert anbefalt i 12 år i kommunen vår men alt som har med barn å gjøre viser økning på alle områder som er negativte. Har selv barn og har tatt det. Noe nyttig, men visste alt det fra før. Anonymkode: 39a9a...37f Tror ikke det er så mange som tar kurset sånn i % av foreldre. Jeg kjenner bare 1 foreldrepar som tok kurset. Skulle gjerne tatt det selv men skjønner ikke hvordan folk får tid, det er jo mange ettermiddager i arbeidstiden.. Har jo problemer nok med å få tid til ting fra før 😕 Anonymkode: 79b4c...b63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå