AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg og min kjæreste har ulike forventninger til å gå ut å spise, samt å gå ut å drikke på byen. Jeg har ikke noe i mot å gå ut en eller to ganger i uken. Jeg er også vant til å betale for første date, men etterhvert som man blir sammen så synes jeg man heller kan for eksempel betale annen hver gang. Dette er ikke for å være kjip, men synes det kan bli veldig dyrt i lengden hvis jeg må betale alt 2 ganger og kanskje 3-4 ganger i uken for å gå ut å spise for begge når man kanskje også skal ha alkohol. Bruker fort 1000kr hver gang om ikke mer. Når jeg tok det opp med h*n ble h*n sur å sa at h*n likte ikke å høre at jeg følte jeg brukte penger på h*n når det ikke en gang var jeg som tok initiativ til å gjøre dette så ofte. Jeg har ikke lyst til å bruke bortimot 10-15 tusen på å gå ut å spise i måneden. Jeg har en gjennomsnittlig månedslønn og har tross alt andre ting som boliglån, studielån etc. som også må betales. Er jeg urimelig her? Anonymkode: e1efc...270 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 TS her. Glemte å nevne at jeg vil ikke at dette skal føles som en plikt at jeg og kjæresten skal gå ut ofte heller. Anonymkode: e1efc...270
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Hvorfor betaler dere ikke bare selv? Du betaler det du spiser/drikker, han gjør det samme for seg. Anonymkode: 2711e...3b2 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor betaler dere ikke bare selv? Du betaler det du spiser/drikker, han gjør det samme for seg. Anonymkode: 2711e...3b2 TS her. H*n er vant til at andre betaler når h*n går ut å spiser. Så å betale hver for seg ser ikke ut å være aktuelt Anonymkode: e1efc...270 1
blåbærpai Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. H*n er vant til at andre betaler når h*n går ut å spiser. Så å betale hver for seg ser ikke ut å være aktuelt Anonymkode: e1efc...270 Da bør det heller ikke være aktuelt å gå ut da 12 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. H*n er vant til at andre betaler når h*n går ut å spiser. Så å betale hver for seg ser ikke ut å være aktuelt Anonymkode: e1efc...270 Da tror jeg kjæresten din trenger en liten realitetsorientering. Anonymkode: 8a915...20c 14 11
Hedda-78 Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Du er ikke urimelig. Det er ikke vanlig at den ene betaler for alt hele tiden. Du skal da ikke brødfø henne. Hun kan absolutt ikke forvente at dere skal gå ut og spise så ofte uten å betale for sin egen mat. Det lukter litt primadonma eller gold-digger, faktisk. Neste gang hun vil ut å spise kan du vel si at du har brukt så mye penger på å spise ute i det siste at nå kan du ikke ta deg råd til det like ofte mer. Så enten må dere spise hjemme, eller du kan bli med hvis hun spanderer. 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. H*n er vant til at andre betaler når h*n går ut å spiser. Så å betale hver for seg ser ikke ut å være aktuelt Anonymkode: e1efc...270 Har du nevnt det for ham som et alternativ? Anonymkode: 2711e...3b2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. H*n er vant til at andre betaler når h*n går ut å spiser. Så å betale hver for seg ser ikke ut å være aktuelt Anonymkode: e1efc...270 Dette vil jeg også bli vant til. Så fort jeg kan. Anonymkode: 296c4...8c6 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg og min kjæreste har ulike forventninger til å gå ut å spise, samt å gå ut å drikke på byen. Jeg har ikke noe i mot å gå ut en eller to ganger i uken. Jeg er også vant til å betale for første date, men etterhvert som man blir sammen så synes jeg man heller kan for eksempel betale annen hver gang. Dette er ikke for å være kjip, men synes det kan bli veldig dyrt i lengden hvis jeg må betale alt 2 ganger og kanskje 3-4 ganger i uken for å gå ut å spise for begge når man kanskje også skal ha alkohol. Bruker fort 1000kr hver gang om ikke mer. Når jeg tok det opp med h*n ble h*n sur å sa at h*n likte ikke å høre at jeg følte jeg brukte penger på h*n når det ikke en gang var jeg som tok initiativ til å gjøre dette så ofte. Jeg har ikke lyst til å bruke bortimot 10-15 tusen på å gå ut å spise i måneden. Jeg har en gjennomsnittlig månedslønn og har tross alt andre ting som boliglån, studielån etc. som også må betales. Er jeg urimelig her? Anonymkode: e1efc...270 Det er enkelt dette. Si nei og si du ikke har råd. Anonymkode: b327f...670 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 Det blir for dumt. Anonymkode: c3198...13c 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 Så dropp å gå ut? Slutt å inviter, å hvis hen ber deg om å ut å spise så sier du bare at du må spare litt penger fremover. Man må virkelig ikke ut å spise hver uke… å bruke så mange tusen i mnd på restaurantbesøk er jo helt vilt! Jeg og samboer går sjeldent ut å spiser, vi lager heller god mat hjemme og deler en flaske vin. Koselig er det å, lage mat sammen, sitte i fred og ro, og koster ikke stort mer enn om vi hadde laget en vanlig middag (eneste ekstra er den vinflasken). Anonymkode: 34e4f...5e0 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 Men er det nødvendig å dra ut for å spise så ofte? Anonymkode: 6bf57...8bb 1
Beloved Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 Kanskje daten din er som meg og synes at det er bortkastede penger å gå ut og spise? Vil du være fornøyd med å kutte antallet utemiddager i to, så du bare går ut halvparten så ofte men betaler hver gang, så kan daten din lage middag til dere like ofte for å gjøre opp for forskjellen?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 Be lille frøken prinsesse om å få seg en annen mann til å spandere på henne. Anonymkode: 17024...193 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 Du har ikke råd til en partner med slike forventninger, så slå opp. De fleste er fornøyde med å spise ute en gang i mnd, eller sjeldnere. Bytter f.eks på å lage god mat hjemme til hverandre. Du har rotet deg borti et skikkelig luksusdyr, som liker å snylte på andre. Anonymkode: 01c95...e32 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 TS her. En av utfordringene er at h*n ikke er norsk og fra det landet kjæresten min kommer fra er de vant å gå ut å spise på restauranter ofte å ikke lage då mye mat hjemme. Jeg har nevnte det til kjresten min, men det blir ikke veldig godt mottatt. H*n sier at ingen av eksene har tatt opp dette før. ikke misforstå men jeg liker også å gå ut å spise en gang i uken, men oftere og der jeg alltid må betale for alt synes jeg blir for mye. Anonymkode: e1efc...270
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 Just now, AnonymBruker said: TS her. En av utfordringene er at h*n ikke er norsk og fra det landet kjæresten min kommer fra er de vant å gå ut å spise på restauranter ofte å ikke lage då mye mat hjemme. Jeg har nevnte det til kjresten min, men det blir ikke veldig godt mottatt. H*n sier at ingen av eksene har tatt opp dette før. ikke misforstå men jeg liker også å gå ut å spise en gang i uken, men oftere og der jeg alltid må betale for alt synes jeg blir for mye. Anonymkode: e1efc...270 Det er jo bare å si fra. Du har ikke råd til at dere går ut så mye når du må betale alt. Enten må dere betale hver for dere eller gå ut sjeldnere. Det er bare realiteten. Anonymkode: 2711e...3b2 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du nevnt det for ham som et alternativ? Anonymkode: 2711e...3b2 Ham? Neppe Anonymkode: 8cf3e...68e 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #20 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men er det nødvendig å dra ut for å spise så ofte? Anonymkode: 6bf57...8bb TS her. Ikke etter min mening. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du nevnt det for ham som et alternativ? Anonymkode: 2711e...3b2 jeg har nevnt det, men det er h*n ikke vant til hos sine ekser. Anonymkode: e1efc...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå