Gå til innhold

Hvorfor bruker helsevesenet oss som kasteball?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ofte jeg har trengt hjelp. Men de gangene jeg har trengt det med enorme smerter, og andre ting slik som psykisk helse, så blir har jeg blitt brukt som kasteball. Eksempel er da jeg fikk ribbeinsbrudd, som jeg kontaktet først lege, men de kunne ikke ta meg i mot, sel på akutt time. Jeg ble henvist til legevakta. Så ringer jeg legevakta, men de kan ikke hjelpe meg, så jeg blir bedt om å bruke akutt time hos legen. Så jeg gjorde det igjen. Ogsp blir jeg igjen henvist til legevakta. Til slutt ble jeg så lei at jeg sa i fra rett ut, og enda verre ble smertene da jeg anstrengte meg med å bli sinna og grine. Så fikk heldigvis komme med en gang til slutt. 

Nå, så er jeg kasteball mellom bupa og DPS, pga overføring av journal. Jeg ble bedt av DPS å finne journal fra bupa og sende det til de. Så jeg ringer bupa, men de sier jeg må gjøre det selv på helsenorge, men der finner jeg ikke frem. Så da sa bupa at da må jeg kontakte DPS, slik at de kan hente den ut hos de på bupa, mens jeg snakker med hun på bupa. jeg må bare gi dps fullmakt. Hvor skal jeg bli brukt som en kasteball? Jeg er så lei av dette. 

Hvorfor bruker de oss sånn? Skal det virkelig være så vanskelig?

Anonymkode: 5263f...a9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bruker de oss sånn? Skal det virkelig være så vanskelig?

De ser på deg som en ødelagt del i et maskineri hvor der ikke er å viktig å fikse deg. Hvorfor prøve å fikse deg når maskinen Norge fungere fint med deler fra utlandet som kan hentes i bøtter og spann?

Anonymkode: 68a84...554

• Liker 1
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg må gjøre det selv på helsenorge, men der finner jeg ikke frem.

Kanskje du må ta litt ansvar selv da?

AnonymBruker
Skrevet

Lignende oppleverser her og.

Min teori på hvorfor er det sånn :

1, de ansatte vet ikke sine jobber, gidder ikke / orker ikke / bryr seg ikke

Helsevesenet og de fleste andre etater i Norge er dårlige.

Det er bare en ilusjon som de politikerene pakker på oss hele tiden, beste dit og beste dat, trygd osv osv osv ...

I realiteten ingenting av det de sier er riktig og det finner vi ut etter at vi trenger en av de etatene.

Anonymkode: 574b4...552

AnonymBruker
Skrevet

Med journal er det jo du som lager ekstraarbeid ved å ikke få til det som de aller fleste gjør.. 

Anonymkode: c1a96...6be

AnonymBruker
Skrevet

Hele det offentlige systemet er lagt opp slik dessverre. 

Anonymkode: 7a934...7e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hele det offentlige systemet er lagt opp slik dessverre. 

Anonymkode: 7a934...7e6

Slik må det være. Litt motstand siler ofte fort ut dem som bare tror de trenger hjelp.

Anonymkode: 45af4...447

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (25 minutter siden):

Kanskje du må ta litt ansvar selv da?

Er jo det jeg prøver. Ved å prøve å finne frem, jeg har gått der hun sier jeg skal gå, men ingenting å finne på helsenorge. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Med journal er det jo du som lager ekstraarbeid ved å ikke få til det som de aller fleste gjør.. 

Anonymkode: c1a96...6be

Ja, dessverre. Slik er det når man får feilinformasjon gang på gang. Men jeg finner ingenting av det hun sa jeg skulle gå inn på. Selv med hjelp fra familie og venner. De er like frustrerte som meg. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De ser på deg som en ødelagt del i et maskineri hvor der ikke er å viktig å fikse deg. Hvorfor prøve å fikse deg når maskinen Norge fungere fint med deler fra utlandet som kan hentes i bøtter og spann?

Anonymkode: 68a84...554

Det er det INGEN i helsevesenet som gjør! Det handler nok mer om ressurser til å ta imot. Hjelpes!

Anonymkode: 7a71e...d83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lignende oppleverser her og.

Min teori på hvorfor er det sånn :

1, de ansatte vet ikke sine jobber, gidder ikke / orker ikke / bryr seg ikke

Helsevesenet og de fleste andre etater i Norge er dårlige.

Det er bare en ilusjon som de politikerene pakker på oss hele tiden, beste dit og beste dat, trygd osv osv osv ...

I realiteten ingenting av det de sier er riktig og det finner vi ut etter at vi trenger en av de etatene.

Anonymkode: 574b4...552

Det handler garantert mer om organiseringen av helsevesenet enn at folk "ikke gidder", "ikke orker", "ikke bryr seg"... Sånne utslengninger er farlig i samfunnet, for folk gjør det til sannhet 😕

Anonymkode: 7a71e...d83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt som at høyre hånd ikke vet hva venstre hånd gjør. Mangel på kommunikasjon og gode rutiner.

Anonymkode: cca06...b26

AnonymBruker
Skrevet

Har selv opplevd noe lignende.

Skulle ringe inn til sykehuset for å fornye medisiner (det er kun lege med spesialisering som kan fornye respeten, ikke fastlegen). Jeg ble kastet mellom sykehuset og apoteket. Sekretæren på sykehuset visste ikke en gang at det var noe som het h-resept. Tror apoteket og jeg ringte 3-4 ganger for å forklare.

Anonymkode: 1ada6...e36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid fått god og effektiv oppfølging av helsevesenet. (Bor for så vidt i Oslo og kan kanskje se for meg at det er verre ute i distriktene.)

Anonymkode: 57baf...dc1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...