AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Her har jeg nylig gått ut av et tre års langt forhold. Det har vært kronglete og usunt hele veien. Jeg har godtatt alt for mye, og kommet frem til at det har vært en stor grad av en form for gasslighting. Han har gjort narr av meg, yrket mitt, måten jeg prater på, intelligensen min, hobbyene mine og mye mer. Jeg møtte han i en ganske sårbar periode av livet mitt, dessverre. Jeg begynte å tro på han og tingene han sa, som at jeg var for emosjonell og umulig. Jeg er nok langt i fra perfekt, men det gikk dit at jeg ble uvel rundt han. Jeg var redd for å si ting galt, redd for å fortelle hva jeg følte og lignende. Til slutt fikk jeg bygd meg opp motet til å gå. Da var det ikke måte på hvor syk han synes jeg var… Jeg hadde misbrukt han og tiden hans. Jeg var syk og alle i livet mitt var syke. Nå har det gått over en måned og jeg blir så sint på meg selv. Jeg kjenner veldig på behovet for å «bevise» for han at jeg ikke er det. At jeg vil forsøke å ordne opp, selv om jeg vet det ikke er sunt. Jeg skal ikke gjøre det, men at jeg har det behovet frustrerer meg. Logisk sett burde jeg aldri sett meg tilbake. Mistenker at det er et slags traumebånd. Jeg er også blitt redd for å starte nye relasjoner, i frykt om at han har rett. Er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal komme meg enklere ut av dette? Anonymkode: edaa5...537
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Ingen råd dessverre, jeg står i samme situasjon som deg selv. Alt høres veldig likt ut, fra hva han sier og har sagt, til det store behovet ditt for å bevise og ordne opp. For min del er det mye lenger siden bruddet, men disse følelsene har ikke gitt seg. Det ble en liten aha-opplevelse å lese innlegget ditt. Jeg har ikke tenkt på at dette kan være traumebånd, så det skal jeg lese om nå. Ønsker deg lykke til og håper du kommer deg fortere ut av det enn jeg har gjort Anonymkode: 34a93...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå