AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg har endelig begynt å trene etter graviditet og fødsel og hadde håpet på at vekta kanskje skulle begynne å gå litt ned, har ligget ca 10 kg over «normalvekt» på BMI-skalaen de siste fire månedene (og 20 kg over det jeg pleide å veie). Men isteden går jeg OPP i vekt, nesten fem kg!!! Jeg vet at man kan legge litt på seg ved treningsstart pga betennelse i muskler, retensjon av vann osv, men er ikke dette litt mye? Jeg trener styrke og mobilitet (yoga, pilates, calistethics) en halvtime om dagen, har holdt på ca i fire uker. Spiser heller ikke mer enn jeg gjorde før jeg begynte å trene, heller litt mindre (appetitten har gått ned siden babyen har begynt å spise mer fast føde). Er dette normalt? Anonymkode: ce0df...5d3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Ja, helt normalt og det vil stabilisere seg. Anonymkode: 9e4e7...471
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Muskler veier mer enn fett vet du. Anonymkode: b057f...7cb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Muskler veier mer enn fett vet du. Anonymkode: b057f...7cb Tror nok ikke hun har lagt på seg 5 kg muskler på så kort tid😅 Ikke bry deg om vekta, se deg i speilet istedet! Anonymkode: 5d646...b62 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, helt normalt og det vil stabilisere seg. Anonymkode: 9e4e7...471 Ok, håper du har rett! Synes bare det var så voldsomt.. Anonymkode: ce0df...5d3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Jeg tror du må være tålmodig og se det over mer tid, og evt bruke målebånd i stedet for vekt? Jeg kan ikke så mye om det, men svarer fordi jeg opplevde det samme. Jeg begynte å jogge i fjor sommer, og gikk ganske raskt opp noen kg. Jeg prøvde ikke å gå ned i vekt, jeg ble overrasket og fortsatte å veie med fordi jeg nesten ble litt bekymret for at noe var galt. Akkurat grunnen vet jeg ikke, men vektoppgangen stoppet etter ca 5 kg (jeg er rett over 1.50 høy, så 5 kg er litt for meg). Så gikk jeg litt ned igjen, og nå tror jeg det har holdt seg der. Samt at jeg kjenner meg friskere, sprekere og sover bedre enn i før jeg begynte med treningen 😊 Anonymkode: 36f87...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå