Gå til innhold

Du som er enten sykepleier eller helsefagarbeider. Bruker du sminke når du er på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du gjør hvorfor? 

Anonymkode: f8727...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Ja,det gjør jeg. Sminker meg hver dag, alltid! Sminke får meg til å synes jeg ser bedre ut,litt mere våken. Skulle gjerne hatt lange påsatte negler også men det utgår🥴

Anonymkode: 5d94a...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker litt mascara og kanskje en bb cream med solfaktor. Blir så svett under Morgenstell, med dusj etc så prøver å gå med minst mulig sminke. Hvertfall om sommeren når det er så varmt. 

Anonymkode: cbf25...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid men bruker som regel litt. Fordi jeg egentlig er en person som liker å pynte meg litt. På jobb så må jeg gå  i en hvit formløs uniform,uten øredobber eller noe. Da føles det litt bedre å ha på seg bittelitt sminke 

Anonymkode: 1d344...7e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sykepleier, men jobber på sykehus og har pasientkontakt. 

Bruker ikke sminke, men det gjør jeg ikke til vanlig heller 🤪

Anonymkode: ee142...118

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bruker sminke. Som oftest veldig lite, men det får meg til å føle meg bedre.

Anonymkode: 81b67...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun litt pudder, litt blush og farger bryn.

Anonymkode: 5b590...f58

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ingenting. Men det gjør jeg heller ikke privat. Også er jeg mann da, så det er vel kanskje ikke så vanlig med sminke uansett.

Anonymkode: 861cf...772

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne jobbet med slagpasienter på en sykehusavdeling. Der fikk de sminkeforbud. Årsaken var visst at de som var pleietrengende syntes det var så fælt å se ansatte som var sminket. Da følte de seg veldig udelikate der de lå.  Så derfor fikk hele avdelingen forbud. 

Jeg synes det er veldig rart å gi ansatte  et slikt forbud. Jeg er selv veldig lys i huden og håret , og trenger å ta på mascara for å vise noen kontraster, hvis ikke forsvinner jeg inn i alt det hvite.   

Kanskje var det noen som hadde overdrevet sminkebruken så mye at det tippet over? hvem vet?

Anonymkode: 4c41e...794

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En venninne jobbet med slagpasienter på en sykehusavdeling. Der fikk de sminkeforbud. Årsaken var visst at de som var pleietrengende syntes det var så fælt å se ansatte som var sminket. Da følte de seg veldig udelikate der de lå.  Så derfor fikk hele avdelingen forbud. 

Jeg synes det er veldig rart å gi ansatte  et slikt forbud. Jeg er selv veldig lys i huden og håret , og trenger å ta på mascara for å vise noen kontraster, hvis ikke forsvinner jeg inn i alt det hvite.   

Kanskje var det noen som hadde overdrevet sminkebruken så mye at det tippet over? hvem vet?

Det er det nok bare du som synes. Sminke er i utgangspunktet overfladisk. De fleste synes nok du er naturlig pen. 

Anonymkode: fc9e7...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart å gi ansatte  et slikt forbud

Jeg syns det var logisk og fint. 

Jeg er helsefagarbeider på sykehjem, bruker litt sminke til vanlig, men ikke på jobb. Det er ikke tillatt, men noen bruker sminke, likevel. 

Bruker heller ikke smykker eller klokke, selvsagt. 

Anonymkode: e2eff...73a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er helsefagarbeider på sykehjem, bruker litt sminke til vanlig, men ikke på jobb. Det er ikke tillatt, men noen bruker sminke, likevel. 

Så fint at det passer for deg å ikke bruke sminke, men det passer ikke for alle. Folk er forskjellige.

Anonymkode: 1d344...7e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber  på sykehjem og bruker litt pudder for å få en jevn og fin hudtone. Mascara klarer jeg meg uten med stelte bryn😊

Anonymkode: 80c33...14a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor er det ikke tillatt med sminke? 

Hygiene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 16.39):

Hvilket regelverk kan nekte ansatte  på sykehjem å bruke sminke???  Og hvorfor???

• Liker 2
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 17.32):

Hvorfor er det ikke tillatt med sminke? 

Hygiene?

Absolutt ikke. Er ikke noe regelverk der de kan støtte seg bak. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, frodi jeg vil.

Anonymkode: 672ed...068

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg bruker så og si aldri sminke.

Anonymkode: 0445d...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 16.39):

Ikke tillat med sminke på jobb? Merkelig, kan ikke skjønne at det er på grunn av hygiene?  Man gnir jo ikke akkurat ansiktet sitt mot noe på jobb. Kan skjønne at løsvipper som kan falle av er forbudt. På sykehuset jeg jobber er det tillat med sminke, så jeg bruker litt pudderfoundation, maskara og brynssminke. Samme som til vanlig. 

Anonymkode: b881f...282

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Livet er kort, og dagvakter begynner tidlig. Til mindre tidsbruk om morgenen, til mer søvn.

Bruker mascara når det er noe jeg skal, så noen kveldsvakter har mascaraen vært på. Men sjeldent.

Anonymkode: 69539...22c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...