AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Del Skrevet 11. april 2024 Jeg syntes det er litt pussig. Har ofte den opplevelsen at jeg er oppmerksom på det viktigste foran meg, men ikke oppmerksom på mye annet. Så kommer det noen og viser meg og jeg blir nesten flau at jeg ikke har sett/ lagt merke til det tidligere. Kan være rett foran nesa, men likevel ikke se. Er jo litt som det der skipet som urfolkene i Amerika ikke kunne se før de ble kjent med konseptet. Grunnen til at god opplæring er viktig. Er det andre som opplever dette? Anonymkode: 1fbbe...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Del Skrevet 11. april 2024 Ikke egentlig. Jeg er vant med å være hyper-alert, så har siden jeg var barn vært vanlig for meg å scanne områder og huske godt hvordan ting står i et rom. Har også en jobb hvor det lønner seg å følge godt med. Og ser tydelig at for en del folk er de ikke vant med å bruke øynene og scanne et rom. Man kan trene på slikt også. Anonymkode: a6a4f...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Del Skrevet 11. april 2024 Hele tiden. Da jeg var gravid virket det som nesten halvparten av damene jeg så var gravide eller trillet på vogn. Da jeg ble opptatt av bæresjal, så jeg at veldig mange bar babyene sine. Samme fenomen da vi skulle kjøpe ny bil. Og da vi fikk hund. Etter noen nevnte at nesten alle hadde hvite sko, så jeg nesten bare hvite sko på alle studentene som gikk forbi kontorvinduet mitt. Anonymkode: f5b9b...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke egentlig. Jeg er vant med å være hyper-alert, så har siden jeg var barn vært vanlig for meg å scanne områder og huske godt hvordan ting står i et rom. Har også en jobb hvor det lønner seg å følge godt med. Og ser tydelig at for en del folk er de ikke vant med å bruke øynene og scanne et rom. Man kan trene på slikt også. Anonymkode: a6a4f...093 Jeg er også hyper-alert. Men det gjør deg ikkenfritatt for å overse ting. Jeg scanner hvert eneste rom jeg beveger meg i, men overser helt elementære tilbakemeldinger fra egen kropp, for eksempel… Oppmerksomheten er en begrenset ressurs. Uansett. Er du overfokusert på noe, så misser du noe annet. Anonymkode: b01da...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er også hyper-alert. Men det gjør deg ikkenfritatt for å overse ting. Jeg scanner hvert eneste rom jeg beveger meg i, men overser helt elementære tilbakemeldinger fra egen kropp, for eksempel… Oppmerksomheten er en begrenset ressurs. Uansett. Er du overfokusert på noe, så misser du noe annet. Anonymkode: b01da...e08 Hva slags tilbakemeldinger fra kroppen overser du, om jeg får spørre? Føler du at du overser de ned vilje eller rett og slett ikke får de med deg? Og ja jeg er enig, overfokusering gjør at man misser noe annet. Men jeg pleier ikke være hyper-alert på for eksempel alt i et rom, konstant. Jeg scanner kanskje når jeg går inn og når jeg går ut. Slik at jeg danner et minne som skal stemme neste gang. I butikker scanner jeg ikke nødvendigvis hver eneste hylle, men jeg ser hvem som sitter i kassa og hvem som går inn/ut samtidig som meg. Og så pleier jeg se hvem jeg har bak og foran meg i køen. Ikke fordi jeg er redd, men slik at jeg kan orientere meg/gå tilbake og si ja det stod ei med grønn boblejakke foran meg, men uten ryggsekk Anonymkode: a6a4f...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Del Skrevet 12. april 2024 Jeg er veldig bevisst på det med bias, så jeg så ikke flere gravide mager da jeg var gravid. Hvorfor skulle jeg ‘plutselig’ se flere mager liksom. Kunne ønske at noen påpekte noen vakre (!!!!😍😍😘😘 finnes det? 🤔) mennesker til meg, og så ser jeg plutselig (!!!🥹🥹🥹) vakre mennesker overalt. 😍😍😍😍 Det hadde vært kult det. 🥹🥹🥹 er lov å drømme. 🥹🥹 Anonymkode: fba55...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå