AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Jeg opplever ikke sobril som så sterkt. Den roer ned nervene. En halv går fint for å bare bli rolig ved behov. Opplever ikke å bli sløv eller beruset av mindre dose sobril. Er det ok å ta det og gå på jobb da? Hvis man føler seg helt ok? Anonymkode: fd4d0...8f7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Hva jobber du med? Anonymkode: a1523...a9a
Ohnonotagain Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Det er vel kjent utad for å være en sterk medisin, men folk reagerer jo litt forskjellig på alt av medisiner, noen blir veldig sløv av en, mens noen ikke merker så mye. Tenker det er viktig å tenke på hvilket yrke du har før du vurderer noe slikt, en ting er å sitte på en stol på jobb og trykke, noe annet hvis man har en sikkerhetskritisk jobb. Det går helt fint an å ta opp det temaet med legen som har skrevet ut medisinen, i mindre doser kan man i blant jobbe, men det beste er å rådføre seg med legen for å å være sikker.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 Jeg synes heller ikke det er sterkt men så har jeg bare prøvd lavere dose...jeg har bare prøvd Vival og tar jeg 5 mg av det føler jeg meg småfull. Så jeg lærte meg å ta 2.5 mg så jeg ikke følte mg full i ombordstigning på fly. Anonymkode: e4596...0a0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg opplever ikke sobril som så sterkt. Den roer ned nervene. En halv går fint for å bare bli rolig ved behov. Opplever ikke å bli sløv eller beruset av mindre dose sobril. Er det ok å ta det og gå på jobb da? Hvis man føler seg helt ok? Anonymkode: fd4d0...8f7 Om du ikke kjører bil og virker sløvet utad så går vel det greit. Anonymkode: e4596...0a0
Rosa Dartle Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Tror det kommer an på hva man er vant med. Jeg sovner på en halv sobril, brukte det i en periode jeg slet med mye søvnvansker, i stedet for sovemedisin. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Folk reagerer ulikt. For meg er en sobril som å ta et sukkertøy. Jeg bruker vival som er mer potent enn Sobril og jeg kan fint ta 20 mg vival i en sleng uten å bli mer enn litt groggy. Og det er ikke pga toleranse da jeg ikke bruker det ukentlig en gang. Jeg bare har generelt sett høy toleranse for både rusmidler og medikamenter. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 Sobril er en av de svakeste medisinene innenfor sin gruppe (benzodiazepiner), men man bør likevel ha litt respekt for det fordi det er veldig lett å bli avhengig. Som andre også skriver er det veldig individuelt hvordan folk reagerer. Jeg var delvis sykemeldt og i hjemmekontor, men jeg lot være å jobbe når jeg hadde tatt Sobril. Jeg følte meg helt grei og trodde at jeg ikke ville gjøre noe feil, men etterhvert la jeg merke til at både dømmekraften min og hukommelsen ble påvirket. Det er ikke alltid man merker det selv. Jeg ser at du skriver ved behov og du har sikkert snakket med lege om dette, men jeg ville vært forsiktig med å bruke Sobril til ting du må gjøre ofte, f.eks. daglig. Det er fort gjort å stå der en dag og ikke være i stand til å gå på jobb uten Sobril. Det er en veldig uheldig situasjon å komme i. Vær obs på at du ikke kan kjøre bil når du tar Sobril ved behov. Anonymkode: 37c95...44d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du ikke kjører bil og virker sløvet utad så går vel det greit. Anonymkode: e4596...0a0 Du kan kjøre bil med B preparater men ikke under start og døseøkning. Du skal vite hvordan du reagerer på medisinen, og du må under ingen omstendigheter kombinere med annen varseltrekanten medisin o.l. Anonymkode: 67e7b...460
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-og-b-preparater?page=3 Anonymkode: 67e7b...460
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes heller ikke det er sterkt men så har jeg bare prøvd lavere dose...jeg har bare prøvd Vival og tar jeg 5 mg av det føler jeg meg småfull. Så jeg lærte meg å ta 2.5 mg så jeg ikke følte mg full i ombordstigning på fly. Anonymkode: e4596...0a0 Pilot?? Anonymkode: fd4d0...8f7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 Jeg har resept på 15 mg sobril og merker ingenting av det. Har forsøkt vival også, null effekt. Anonymkode: 98822...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan kjøre bil med B preparater men ikke under start og døseøkning. Du skal vite hvordan du reagerer på medisinen, og du må under ingen omstendigheter kombinere med annen varseltrekanten medisin o.l. Anonymkode: 67e7b...460 TS tar Sobril ved behov, ikke fast. Så lenge hun gjør det kan hun aldri kjøre bil så lenge hun har Sobril i kroppen. Anonymkode: 37c95...44d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pilot?? Anonymkode: fd4d0...8f7 Vedkommende har flyskrekk. Slapp av. Anonymkode: ce2b6...da2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 Jeg merker ingenting på 15mg og tar 30mg ved sterk angst. Kan gå uker imellom før jeg tar neste Sobril. Blir ikke sløv av Sobril, blir litt mer glad og jobber mer effektivt (klarer å konsentrere meg litt bedre. Hjernen og tankekjøret stilner litt, så lettere å håndterte det som er nødvendig). Anonymkode: bc727...2ab
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg opplever ikke sobril som så sterkt. Den roer ned nervene. En halv går fint for å bare bli rolig ved behov. Opplever ikke å bli sløv eller beruset av mindre dose sobril. Er det ok å ta det og gå på jobb da? Hvis man føler seg helt ok? Anonymkode: fd4d0...8f7 Ikke særlig sterkt nei, tar 5 mg før flytur og jeg er en liten dame:) Må vel opp i 10- 15 mg før jeg blir ordentlig på en snurr😂 Anonymkode: 21476...b67
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg opplever ikke sobril som så sterkt. Den roer ned nervene. En halv går fint for å bare bli rolig ved behov. Opplever ikke å bli sløv eller beruset av mindre dose sobril. Er det ok å ta det og gå på jobb da? Hvis man føler seg helt ok? Anonymkode: fd4d0...8f7 Jeg merket ingenting av den. Sovnet kun av og til litt lettere😅 Prøvde ca 5 ganger. Du kan ikke kjøre bil. Går du til jobb? Anonymkode: 9d850...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå