AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Skrevet 11. april 2024 Brukte tanntråd for første gang på mange uker i dag. Tannhygiene er vanskelig for meg da jeg er alvorlig deprimert. Tanntråden stinket kloakk. Verste jeg har kjent. Skjemmes noe enormt.. Hva gjør jeg? Har ingen smerter. Forsvinner denne grusomme lukta om jeg pusser tennene daglig og bruker tanntråd daglig? 😔 Har forferdelig dårlig ånde også. Anonymkode: 310c5...cd8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Skrevet 11. april 2024 Ja den vil nok forsvinne hvis du pusser 2 ganger daglig og bruker tanntråd hver dag. Husk å skrape eller børste tungen også da mye av dårlig ånde kommer derifra. Anonymkode: 1cdd7...78c 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Tannstein hos meg lukter helt jævlig når jeg får det bort. Pass på å bruke tanntråd ofte, hver gang du pusser tenner. Du vil hindre tilvekst av ny tannstein! Det beste er å komme seg til tannlegen og fjerne det, men jeg vet hvor høy den terskelen er. ❤️ bare fortsett. Og fortsett. Og fortsett. Anonymkode: 53508...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 Jeg har et par jeksler der det begynner å lukte ubehagelig så snart jeg skipper én dag med tanntråden. Har en fylling på ene jekselen som muligens har et lite overheng slik at det fanges mer partikler der enn på de andre. Når jeg først ble obs på dette hadde jeg slurvet litt en periode, og tannkjøttet var litt ømt og blødde lett. Jeg brukte tanntråd av den expanderende typen som jeg dyppet i corsodyl før jeg brukte den, og det ble raskt bedre. Nå pleier jeg å ha litt tannkremm på tanntråden før jeg bruker den, og bruker tanntråd hver dag. Anonymkode: 2f1f6...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg brukte tanntråd av den expanderende typen som jeg dyppet i corsodyl før jeg brukte Hvor kjøper du slik tanntråd? Synes tanntrådene i butikken er altfor tynne og glatte. Fjerner jo ingenting.. Anonymkode: 3cfeb...196
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Matrester som ikke blir fjernet, begynner å lukte som materie. Anonymkode: 446b5...f22
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor kjøper du slik tanntråd? Synes tanntrådene i butikken er altfor tynne og glatte. Fjerner jo ingenting.. Anonymkode: 3cfeb...196 Det er denne typen, har sett den i de fleste dagligvarer. Jeg kan ikke bruke den på alle tennene, den er litt for tykk for noen mellomrom. Det er likevel favoritten for der den kan brukes. I tillegg synes jeg den er lettere å holde godt på uten å måtte surre den rundt fingrene så de blir blå... Anonymkode: 2f1f6...d5d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 Jeg bruker riser floss fra ekulf. Kan kjøpes i nettapotek. Tannkjøttspesialisten sier også at det er denne som er best. Anonymkode: ddcdd...904
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 Jeg har kjøpt slik vannspyledings, den erstatter ikke tanntråd men den er et godt tilegg eller alternativ de dagene jeg ikke greier å stå der med tanntråd. Tannlegen min ga meg ihvertfall skryt på begge de to siste besøkene mine for å ha fått kontroll på tannhelsa selv med utfordringene mine. Hun sa selvsagt at tannpuss og tanntråd er best men alt som hjelper er kjempebra og slik spyler kan være del av det for noen. Anonymkode: 9bae1...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 Takk for svar. Fikk helt sjokk, jeg har ikke opplevd at det lukter så grusomt. Skal også se på produktene dere anbefaler. Anonymkode: 310c5...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 Det pleier jo ikke å lukte blomster av brukt tanntråd og det gir mening at det blir en del verre når du ikke har pusset på en stund. Det går nok bort med helt vanlig regelmessig puss og tanntråd. Tror ikke du trenger masse spesialprodukter. Anonymkode: aa0ed...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #12 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Brukte tanntråd for første gang på mange uker i dag. Tannhygiene er vanskelig for meg da jeg er alvorlig deprimert. Tanntråden stinket kloakk. Verste jeg har kjent. Skjemmes noe enormt.. Hva gjør jeg? Har ingen smerter. Forsvinner denne grusomme lukta om jeg pusser tennene daglig og bruker tanntråd daglig? 😔 Har forferdelig dårlig ånde også. Anonymkode: 310c5...cd8 Ja, kjør gjennom et par ganger hver dag så forsvinner det. Jeg bruker tanntråd 2 ganger og andre gangen lukter det ikke. Anonymkode: 1e21a...6d0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 Kan også være råtten tann pga hull! Det stinker i kjeften av en betent/råtten tann/fylling Anonymkode: 02df8...e29
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har kjøpt slik vannspyledings, den erstatter ikke tanntråd men den er et godt tilegg eller alternativ de dagene jeg ikke greier å stå der med tanntråd. Tannlegen min ga meg ihvertfall skryt på begge de to siste besøkene mine for å ha fått kontroll på tannhelsa selv med utfordringene mine. Hun sa selvsagt at tannpuss og tanntråd er best men alt som hjelper er kjempebra og slik spyler kan være del av det for noen. Anonymkode: 9bae1...f1e Dette, den hjelper å fjerne tannstein som som regel er det som lukter. Anonymkode: 50baf...08b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Brukte tanntråd for første gang på mange uker i dag. Tannhygiene er vanskelig for meg da jeg er alvorlig deprimert. Tanntråden stinket kloakk. Verste jeg har kjent. Skjemmes noe enormt.. Hva gjør jeg? Har ingen smerter. Forsvinner denne grusomme lukta om jeg pusser tennene daglig og bruker tanntråd daglig? 😔 Har forferdelig dårlig ånde også. Anonymkode: 310c5...cd8 Kommer helt an på om du har plakk og tannstein eller karie/hull. Har dette bygget seg opp kan du pusse tennene dine til evig tid uten at det blir bedre. Hadde heller tatt en time hos tannlegen for en sjekk og rens så slipper du å miste tenner på sikt eller hullog rotfyllinger på sikt. Anonymkode: 85475...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå