AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Noen som ønsker å dele sin liste over topp 3 beste/verste ting med å jobbe i barnehage? Anonymkode: 8fb62...9fa
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Jeg har ikke jobbet i praksis, kun hatt noen dager praksis der gjennom annen utdanning. Verste for meg ville vært to ting - lydnivå og smittsomme sykdomer. Beste må være det å kunne være med på barns utvikling, undring over verden, glede, læring. Etter mine få dager i praksis i barnehage har jeg stor beundring for de som greier å jobbe med så mye lyd rundt seg, og for den gode jobben de gjør med barna. Anonymkode: 22e19...4dc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 Beste: Barna uteliv Arbeidstidene verste: underbemanning foreldre Bli smittet av sykdom Anonymkode: 34bcb...89d
Phoenix Heart Skrevet 11. april 2024 #4 Skrevet 11. april 2024 Verste: Når arbeidsdagen begynner. Beste: Når arbeidsdagen slutter. (jeg jobber ikke lenger i barnehage) 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Skrevet 11. april 2024 Verste ; støy,mas og spørsmål hele tida! Beste; av og til treffer man søte og greie barn. Dog sjelden. Anonymkode: 6aebc...0ff 1
Anononyma Skrevet 11. april 2024 #6 Skrevet 11. april 2024 Freyja Valkyrie skrev (7 minutter siden): Verste: Når arbeidsdagen begynner. Beste: Når arbeidsdagen slutter. (jeg jobber ikke lenger i barnehage) Det tror jeg er bra. Trist for barna å forholde seg til en person med denne innstillingen hele dagen. 4 1
Phoenix Heart Skrevet 11. april 2024 #7 Skrevet 11. april 2024 Anononyma skrev (3 minutter siden): Det tror jeg er bra. Trist for barna å forholde seg til en person med denne innstillingen hele dagen. Jeg valgte ikke selv den jobben, ble utplassert gjennom NAV, for mange år siden. Sånn tre måneders praksis. Barnehage er ikke for alle. Nå har jeg en jobb jeg stortrives i.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #8 Skrevet 11. april 2024 Beste: - Båndet man får med barna og muligheten til å følge utviklingen deres - Være med å planlegge aktiviteter for barna (spørs hvor mye ansvar man har) - Får være mye utendørs og i aktivitet (har vært mye daffere/trøttere da jeg jobba på kontor) Verste: - Lydnivået - Lite fleksibel arbeidstid Anonymkode: 87f64...226 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 Beste: - Barna - Arbeidstidene - Å kunne være ute, gå på tur osv på jobb. Jobber på kontor før og ble rett og slett skikkelig lat og tjukk av det 😂 Verste: - Støy/lydnivå - Fraværet og vikarsituasjonen nå - At du må være helt tilstedet hver dag selv om du har en dårlig dag, dårlig periode etc. På kontor trengte jeg ikke gi 100% om jeg feks var halvsyk en dag. I barnehage bryr ikke barna eller arbeidsoppgavene seg om du er litt dårlig form 🙈 Anonymkode: 05f26...d30 2
Mumsmums Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 Beste Hvor mye man betyr for barna. Hver morgen kommer de løpende mot deg å gir deg klem. Man får bruke sin kreativitet, både i form og farge men også i kommunikasjon og samhandling. Man får være med å gi barn nye opplevelserog oppdagelser, kanskje opplevelser de ikke får hjemme. Værste Underbemanning Foreldre I bhg er gjennomsnittsalderen på ansatte høy, og det er derfor mange som ikke greier helt å følge med i tiden og fornye seg. "Vi gjør det slik vi alltid har gjort". 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Beste: å kunne være ute noen timer stort sett hver dag glade, fine, morsomme barn å være ferdig på jobb når man går hjem Verste: de dagene det var under -10 og vi ble tvunget til å være inne hele dagen, noen ganger flere uker i strekk at vi alltid var for få på jobb, bemanningen i norske barnehager er uforsvarlig, og jeg var alltid HELT OPPBRUKT når jeg gikk hjem fra jobb nye barnehager bygges alt for små, det er helt latterlig hva som er minimumskravet til areal per barn - det synes jeg er veldig, veldig trist - og det bidrar til det syke støynivået som gir ansatte skader på hørselen Jeg elsket på mange måter å jobbe i barnehage og vurderte sterkt å bli barnehagelærer. Men, msn kan ikke overleve på idealisme, dessverre. Jeg kunne heller ikke stå inne for den mangelen på omsorg jeg så at barna fikk. Det er mye jeg savner med å jobbe i barnehage, og om det ble fornuftige arbeidsvilkår og lønn for ansatte, i tillegg til gode og egne fysiske arealer, kunne jeg gjerne jobbet i barnehage igjen. Anonymkode: cfa40...610 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #12 Skrevet 12. april 2024 Verste: kle av og på klær på vinterstid for så å måtte skifte bleie på et par unger kort tid etter, kravstore foreldre, barn som ikke har oppdragelse (vet det er foreldrenes feil, men en del stiller ikke krav til barna og er ikke konsekvent så barna slår, sier stygge ting, plager andre barn osv). Beste: følge med på utviklingen, spesielt hos de som har strevd litt og endelig mestrer noe og føler stolthet. Arbeidstidene. Varierte dager. Anonymkode: 1026f...c1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå