Gå til innhold

Hva slags smerte ved brudd i fot

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en 6 eller 8 kg manual på foten i dag, noen som mistet den. Er blå/svart og hoven. Ikke helt normal bevegelse, er på ene siden ved lilletåa og de to tærne ved siden av. Lilletåa og naboen klarer jeg nesten ikke bevege, og når jeg får det til er det veldig vondt. Vondt å gå, halter nå. 
Men jeg synes ikke det er vondt nok egentlig, til brudd. Skal sies at min erfaring med brudd er minimal, har kun knust noe en gang og da var det ganske mye feilstilling og benet var jo i mange biter som måtte pusles sammen igjen, jeg tenker jo at brudd er så vondt som den gangen. Kan man ha brudd når det ikke er så voldsomt vondt? Og er det en spesiell type smerte ved brudd? Jeg synes liksom det til tider er litt varmt og pulserende vondt på et vis. 
Og, ikke minst, det er vel egentlig ikke noe man får gjort så mye med hvis det skulle være brudd heller, så må man egentlig sjekke det? (Må gå på den altså.) 

Anonymkode: d2316...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, folk har veldig individuelle smerter ved brudd. Men å ha feilstilling, nedsatt bevegelighet og ikke klare å belaste foten gir en mye bedre indikasjon for evt brudd. 

Ville tatt en tur på legevakten for røntgen og legesjekk i morgen om jeg var deg 👍 

At ting gror feil o.l er skikkelig dritt for rygg, hofter og evt artrose i nærliggende ledd som senkomplikasjoner senere i livet! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Fighter, du bør på legevakten og få tatt bilder av foten i morgen!

Får du større smerter i natt - ring legevakten i natt!

Føttene skal bære deg i mange år resten av livet, ikke ta unødvendige sjanser med dem!

Smerte - eller fravær av smerte - er så individuelt at det i seg selv alene ikke er indikasjon god nok for å si om det er brudd eller ikke.

Legevakt!

Anonymkode: 5cd9c...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, får ringe de i morgen etter jobb da. Men er vel fastlegen jeg skal ringe i morgen, ikke legevakten. 

AnonymBruker
Skrevet

Var jo et lite brudd det da. Så der ser man. 
-TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...