Gå til innhold

Innetid for 14/15-åringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sånn sett ikke innetider, men må uansett hentes av oss. Så spørs hvordan vi jobber dagen etter eller dagsform. 
Hjemme ved 20/21 tiden på hverdag, og han drar det kanskje til 22 på lørdag, blir det senere ringer han for å bli hentet

Søvn er viktig i denne alderen her og svært få av de på denne alderen er klare for ansvaret ved å få nok søvn. Dette kan man spørre lærere om da omtrent hele klassen eri koma. 
Jeg ser på skolen til mitt barn at det er mye frie tøyler, og mye av det er årsaken til problemene vi har i dag. 

Anonymkode: 0076d...4b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke innetider. Her har vi blitt enig om at det er ansvar for egen søvn. 

Anonymkode: 6ca6a...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 10.41):

20 hverdager og 22 helger. 

Jeg jobber, mindre søsken og vi som familie har ingen interesse av å bli holdt våkne. Så streng på innetider, men sånn er det å være familie og man må ta hensyn. 

Anonymkode: 80cd1...b27

Jøss. Min 13-åring (fyller 14 senere i år) spilte fotballkamp som begynte 19:50 i går. Han er også trener for et guttelag i 5. klasse, og deres treninger er ferdig 20:00. Fritidsklubben her er åpen to kvelder i uka, fra 20:00 - 22:30, for ungdom fra 8. klasse og opp. Med innetid klokka 20/22 for en tenåring, synes jeg seriøst man gir alt for mye av ansvaret for å ta hensyn til ungdommen. 

Anonymkode: ef28a...f31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kl 22 i ukedager og kl 24 i helger/ferier

Anonymkode: cc6b9...d6f

AnonymBruker
Skrevet

22 i ukedager og 24 i helger.

Anonymkode: 955fe...2f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 10.41):

20 hverdager og 22 helger. 

Jeg jobber, mindre søsken og vi som familie har ingen interesse av å bli holdt våkne. Så streng på innetider, men sånn er det å være familie og man må ta hensyn. 

Anonymkode: 80cd1...b27

Stakkars ungdom. Hva med at hensyn skal gå litt begge veier? Er fritidsaktivteter ferdig kl 20 engang? Er jo også flere kommuner som har ungdomsklubber for ungdom som er oppe lenger enn kl 22 i helgene..

Jeg hadde innetid kl 22 i hverdagene som ungdom når jeg gikk på ungdomskolen, og omtrent samtlige andre på samme alder hadde mellom 21.30 -22.30. I helgene var det å komme rett hjem eller bli hentet etter ungdomsklubb stengte (kl 23 fredag og kl 00 lørdager). 

AnonymBruker
Skrevet

Driver  ute i verkstedet til mellom 23-01. 

Men noen ganger stup trøtt 20.00.

Opp Kl 07.30.igjen.

Anonymkode: 8c8f2...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Min 14 åring må være hjemme 21:30 på hverdager, og legger seg 22. Han lader mobilen i stua og det tikker inn snaps fra klassekamerater frem til langt på natt.. 

Anonymkode: b2271...15d

AnonymBruker
Skrevet

Dei får styre seg selv 😊 ungdomstiden er noe dei aldri glemmer 🙂

Anonymkode: 8e822...b2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 23.47):

Hva er innetid for deres 14/15-årige barn? Jeg spør fordi vi er uenige her hjemme. 

Anonymkode: 0ca47...35b

Gutt som fyller 14 i morgen : må være inne kl 21 30 hverdager,hvis han ikke har trener da er det ferdig kl 22, i helger senest 2230

Jente 15 er må være inne kl 22 hverdager,men stort sett inne kl 20 hver kveld og i helger 23,men inne ca 22, hun liker ikke være ute så sent, så de er heller inne hos hverandre hvis hun er ute til 22

Anonymkode: 98741...d36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snart 16. Er inne på kveldene🙏 skolearbeid og liker ikke henge ute.

Anonymkode: a4263...5d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det er så mye urolig og bråkete ungdom i skolene. Ute og reker til langt på kveld, får alt for lite søvn og blir trøtte og vanskelig å ha med å gjøre. 

Foreldrene lar barna selv styre inne-/leggetid..

Og de fleste får altfor lite søvn.

En 15-åring bør være i seng til kl.22 for optimal søvn

Anonymkode: da048...84a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre ungdomsskolebarn må stå opp kl. 7 for å rekke skolen, så for å få nok søvn må de være i seng til 2130. Innetid er 2045 (da stopper bussen), sånn at de rekker kveldsmat, roe ned, tannpuss, finne frem ting for morgendagen osv.

I helgen er innetid 2130, men om de er i bursdag eller skal noe spesielt så kan de få lov til å være der til 2230 men da henter vi. 

Anonymkode: cc1f2...3a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke rart det er så mye urolig og bråkete ungdom i skolene. Ute og reker til langt på kveld, får alt for lite søvn og blir trøtte og vanskelig å ha med å gjøre. 

Foreldrene lar barna selv styre inne-/leggetid..

Og de fleste får altfor lite søvn.

En 15-åring bør være i seng til kl.22 for optimal søvn

Anonymkode: da048...84a

Eh nek det er ingen fasit på det 

Anonymkode: efb8d...e74

AnonymBruker
Skrevet

Gutt i 9. klasse her. Men han henger lite ute, så dette er ikke noe stort tema her. Gutta sitter mest hjemme og gamer. 
Fotballtreninger varer til 21, og da er han hjemme 21.30. Nå når kampene starter blir det mange seine kvelder, fotballkampene begynner ofte 20.15, og er da ikke ferdig før 22. 

Anonymkode: cc187...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...