AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Del Skrevet 10. april 2024 Har fått min første lønnsslipp fra arbeidsgiver i ny jobb. Dette er for 1,5 mnd. Ser jeg har blitt trukket skatt i prosent i tillegg til tabell. 15 000 til sammen. Er det riktig? Synes det virka rart Anonymkode: 213e2...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har fått min første lønnsslipp fra arbeidsgiver i ny jobb. Dette er for 1,5 mnd. Ser jeg har blitt trukket skatt i prosent i tillegg til tabell. 15 000 til sammen. Er det riktig? Synes det virka rart Anonymkode: 213e2...510 Kan hende overtid trekkes i prosent? Anonymkode: 2fdf2...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Del Skrevet 10. april 2024 Fast månedslønn har tabelltrekk, inntekter utover dette, som mertid, overtidstillegg osv har prosenttrekk. Anonymkode: c6015...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Del Skrevet 10. april 2024 Høres rart ut, i ny jobb har jeg to ganger fått etterbetalt enten 2 måneder etterlønn eller 1,5 og begge gangene ble det trukket tabelltrekk på alt. Men de har gjort det sånn: Men de deler skattetrekket i to, altså de har trukket skatt for hver inntektstmåned på lønna, ellers blir jo tabelltrekk fryktelig høyt, om det ser ut som månedslønnen er to månedslønnen så vil jo skattetrekk på tabelltrekk blitt kunstig høyt. Kan det være de har gjort det sånn hos deg for at du skal slippe å skatte for mye? Anonymkode: efc93...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan hende overtid trekkes i prosent? Anonymkode: 2fdf2...50e AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fast månedslønn har tabelltrekk, inntekter utover dette, som mertid, overtidstillegg osv har prosenttrekk. Anonymkode: c6015...b2d Det er ikke mertid eller overtid. Men halve mnd er 4 opplæringsvakter, og to nattevakter. Kan det være det? Ar det ikke regnes som fast? Anonymkode: 213e2...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres rart ut, i ny jobb har jeg to ganger fått etterbetalt enten 2 måneder etterlønn eller 1,5 og begge gangene ble det trukket tabelltrekk på alt. Men de har gjort det sånn: Men de deler skattetrekket i to, altså de har trukket skatt for hver inntektstmåned på lønna, ellers blir jo tabelltrekk fryktelig høyt, om det ser ut som månedslønnen er to månedslønnen så vil jo skattetrekk på tabelltrekk blitt kunstig høyt. Kan det være de har gjort det sånn hos deg for at du skal slippe å skatte for mye? Anonymkode: efc93...217 Ja det høres jo logisk ut! Tenkte ikke på det. Anonymkode: 213e2...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå