Gå til innhold

Blitt trukket tabell og prosent trekk på skatten. Er det riktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått min første lønnsslipp fra arbeidsgiver i ny jobb. Dette er for 1,5 mnd.

Ser jeg har blitt trukket skatt i prosent i tillegg til tabell. 15 000 til sammen.

Er det riktig? Synes det virka rart

Anonymkode: 213e2...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fått min første lønnsslipp fra arbeidsgiver i ny jobb. Dette er for 1,5 mnd.

Ser jeg har blitt trukket skatt i prosent i tillegg til tabell. 15 000 til sammen.

Er det riktig? Synes det virka rart

Kan hende overtid trekkes i prosent?

Anonymkode: 2fdf2...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fast månedslønn har tabelltrekk, inntekter utover dette, som mertid, overtidstillegg osv har prosenttrekk.

Anonymkode: c6015...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres rart ut, i ny jobb har jeg to ganger fått etterbetalt enten 2 måneder etterlønn eller 1,5 og begge gangene ble det trukket tabelltrekk på alt.

Men de har gjort det sånn: Men de deler skattetrekket i to, altså de har trukket skatt for hver inntektstmåned på lønna, ellers blir jo tabelltrekk  fryktelig høyt, om det ser ut som månedslønnen er to månedslønnen så vil jo skattetrekk på tabelltrekk blitt kunstig høyt.

Kan det være de har gjort det sånn hos deg for at du skal slippe å skatte for mye? 

Anonymkode: efc93...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan hende overtid trekkes i prosent?

Anonymkode: 2fdf2...50e

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fast månedslønn har tabelltrekk, inntekter utover dette, som mertid, overtidstillegg osv har prosenttrekk.

Anonymkode: c6015...b2d

Det er ikke mertid eller overtid. Men halve mnd er 4 opplæringsvakter, og to nattevakter. Kan det være det? Ar det ikke regnes som fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres rart ut, i ny jobb har jeg to ganger fått etterbetalt enten 2 måneder etterlønn eller 1,5 og begge gangene ble det trukket tabelltrekk på alt.

Men de har gjort det sånn: Men de deler skattetrekket i to, altså de har trukket skatt for hver inntektstmåned på lønna, ellers blir jo tabelltrekk  fryktelig høyt, om det ser ut som månedslønnen er to månedslønnen så vil jo skattetrekk på tabelltrekk blitt kunstig høyt.

Kan det være de har gjort det sånn hos deg for at du skal slippe å skatte for mye? 

Anonymkode: efc93...217

Ja det høres jo logisk ut! Tenkte ikke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...