Gå til innhold

FAU Bare delegerer oppgaver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neida, har ikke blitt satt opp på noe nå. 

Har stilt opp da jeg har blitt satt opp.. Men her viser dem ikke hensyn til at foreldre har jobb. Og det jeg lurer på. 

Som jeg skrev i innlegg stiller jeg gjerne opp men kun om det passer. Jeg har ikke råd/anledning til å ta meg fri fra jobb. 

Anonymkode: f7147...6d5

Ofte formulerer de det sånn for å faktisk få foreldre til å stille opp. I mange klasser er det helt umulig å få foreldre til å stille opp om man spør pent om noen kan..

Anonymkode: ca9f4...003

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Skogstrolle skrev (13 minutter siden):

Og hvis ingen møter opp, så krasjer hele arrangementet!

Flotters!!

Det er valgfritt hvordan man vil feire 17 mai, det må man bare akseptere. Mange deltar på skolens opplegg, noen velger andre ting eller reiser bort. Det må det være rom for. 

Anonymkode: 5af90...4a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så godt å høre! Jeg leste så mye om at man måtte stå i pølsebu og lykkehjul og sånne ting, at det hørtes ut som man ble bundet opp til å måtte møte på skolen😅 

Anonymkode: f888e...631

Nei det er som sagt ikke oppmøteplikt, men som regel er det ett trinn som har ansvaret, så det er ikke slik hver 17 mai. Så det går som regel veldig greit. Her har vi deltatt litt på lekene da det er der barnetoget avslutter og så har vi hatt familietid etterpå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er valgfritt hvordan man vil feire 17 mai, det må man bare akseptere. Mange deltar på skolens opplegg, noen velger andre ting eller reiser bort. Det må det være rom for. 

Da er du tidlig ute med å tilby deg å gjøre oppgaver i forkant av arrangementet.

Folk må ta inn over seg at det ikke bare handler om å få til en flott feiring. 17.mai er FAUs desidert største inntektskilde, og på mange skoler den eneste inntektskilden.

Finanisering av leirskoleopphold og skoleturer står og faller på de som ikke sluntrer unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da snuppa gikk i femte klasse var det et møte jeg ikke kunne delta pga jobb. Jeg var alene, jobbet 100% og eksen stilte ikke opp på noe. På det møtet ble jeg gitt et verv, eller en oppgave, jeg skulle avløse noen ved spillebordet på 17. Mai. Frem til da hadde vi aldri ferier en 17 mai her på bygda og visste ikke at femte klasse var ansvarlig for lekene hvert år. Jeg er ikke herfra så dette var noe "alle" visste, unntatt jeg.

Det året, som tidligere år, reiste vi til sy Den. Ingen hadde fortalt meg at jeg hadde blitt tildelt en oppgave. Jeg visste ingenting overhodet før de ringte meg på.17. Mai og spurte meg hvor jeg var? Klein samtale og sure miner, men lite å gjøre med det.

Anonymkode: b4a32...64c

Det er jo ekstra viktig å lese referat fra møter du ikke har deltatt på. Det er også litt rart å ikke ha hørt noe snakk om at deres trinn var ansvarlig for det i tiden frem til 17. mai.

Anonymkode: 6d82f...70d

AnonymBruker
Skrevet
♥ skrev (6 timer siden):

Da er du tidlig ute med å tilby deg å gjøre oppgaver i forkant av arrangementet.

Folk må ta inn over seg at det ikke bare handler om å få til en flott feiring. 17.mai er FAUs desidert største inntektskilde, og på mange skoler den eneste inntektskilden.

Finanisering av leirskoleopphold og skoleturer står og faller på de som ikke sluntrer unna.

Det er jeg enig i ☺️ men som nevnt over er det som regel bare 1 eller 2 trinn som har ansvaret og ikke slik at man får oppgaver hver 17 mai. Og at man står fritt til å selv velge hvordan man vil feire selve dagen. Her ser jeg at de aller fleste stiller på skolens arrangement, så her er det ihvertfall ikke stort frafall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jeg enig i ☺️ men som nevnt over er det som regel bare 1 eller 2 trinn som har ansvaret og ikke slik at man får oppgaver hver 17 mai. Og at man står fritt til å selv velge hvordan man vil feire selve dagen. Her ser jeg at de aller fleste stiller på skolens arrangement, så her er det ihvertfall ikke stort frafall. 

Her får alle oppgaver, men det er ikke vanskelig å bytte til en oppgave som kan gjøres i forkant. Rigging for eksempel. Eller om man er bortreist lenge, det er ingen som blir lei seg om noen vil bytte til seg tiggerunden for å skaffe premier til barnelekene og slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...