Gå til innhold

Er du innflytter i bomiljø der dei fleste i slektforhold / etternavn m/ hverandre ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er innflytter til  en krins  ved  ein   tettstad der dei aller fleste er på etternavn med stedsnavnet, og de fleste innbyggere er i slektsforhold med hverandre  Min ektefelle  var fra krinsen /  bygda og  litt av årsaken til at ein valgte  å etablere oss i nærheten av hennes barndomshjem.  Oppdaget nokså tidleg at det å etablere seg i en  bygd / krins der dei fleste var på etternavn med hverandre, og i slektsforhold med hverandre   hadde sine utfordringer. Noen steder arangeres det bygdafester / sosiale tilstellninger iden hensikt å øke trivselen blandt  ny-innflytta  i miljøet. Medan andre  steder opplever innflyttere  at  dei bor i eit lukka miljø, og er knapt på hils med naboen. 

Er du innflytter til bygda / bomiljøet  der du bor ?  Eller er du  etablert i barndomsbygda du  har tråkket din barnesko, og hvor du har  gått på skolen, og har dine familierealsjoner, venner ? 

Anonymkode: 95ac1...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har etablert oss i hjembygda mi, og mannen min kommer fra et annet sted. Ikke veldig langt unna, men såpass langt at han ikke kjente andre her enn meg og min familie. Her er det 3-4 etternavn som går igjen hos halve bygda, mitt er ikke blant dem. Jeg har ikke så stor familie her, ei heller så stor vennekrets, men den blir bedre for hvert år.

Tror aldri jeg kunne ha flyttet han med hit hvis ikke jeg visste at han kom lett i kontakt med folk. Så er det også noen på vår alder som er flinke til å invitere (både gamle og nye folk) på spillkvelder, film, fotball osv. Vi er ganske vanlige og omgjengelige folk begge to, og har barn i en alder som gjør at vi blir veldig sosialisert. 

Anonymkode: 2e981...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...