Gå til innhold

Legging av barn 1,5 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 1,5 som er veldig flink til å sovne i egen seng på eget rom. 

Når vi legger han om kvelden sier vi natta, synger nattasang og koser før mamma/pappa går ut av rommet. Da ligger han gjerne 20-30 min å småsynger, leker med kosekluten og bare koser seg mens han finner roen før han sovner for kvelden.

Jeg får likevel litt dårlig samvittighet for at han ligger der inne alene. Har noen ganger gått innom for å vise at jeg er her, men da blir det gråt og han vil opp av sengen.

Er det greit å la en så liten ligge og lulle for seg selv? Vi har på både babycall og kamera så vet hva han driver med der inne.

Anonymkode: 154b9...58c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Det virker jo absolutt som om han har det fint, og finner roen og søvnen på egenhånd. Det er jo helt gull!

så lenge du gir han nok tid og kos før legging er jo dette bare tegn på et trygt barn.

Anonymkode: db2af...686

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt! Det virker jo absolutt som om han har det fint, og finner roen og søvnen på egenhånd. Det er jo helt gull!

så lenge du gir han nok tid og kos før legging er jo dette bare tegn på et trygt barn.

Anonymkode: db2af...686

Takk, det er godt å høre! 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Det at du har et barn som klarer å ligge alene på rommet og sovne selv skal du bare nyte! Med begge mine måtte jeg ligge inne på rommet med dem i 1,5-2 timer for at de skulle sovne så jeg hadde byttet lett😅 Han har det helt fint🥰 Sover han hele natten uten å våkne også?

Anonymkode: c4587...d4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at du har et barn som klarer å ligge alene på rommet og sovne selv skal du bare nyte! Med begge mine måtte jeg ligge inne på rommet med dem i 1,5-2 timer for at de skulle sovne så jeg hadde byttet lett😅 Han har det helt fint🥰 Sover han hele natten uten å våkne også?

Ja, hører mange må det, så derfor jeg får lutt dårlug samvittighet av at han er alene 😂 men virker som han foretrekker den måten å roe ned dagen!

Ja, han sover ca 19-07 så vi er superheldig! *bank i bordet!*

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, hører mange må det, så derfor jeg får lutt dårlug samvittighet av at han er alene 😂 men virker som han foretrekker den måten å roe ned dagen!

Ja, han sover ca 19-07 så vi er superheldig! *bank i bordet!*

Ikke sant, er nok fordi han er vandt til å finne roen på egen hånd når han våkner på natten🤌🏼 misunner deg!😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke vært greit? :) Det er bare å la de pludre om de koser seg med det. 

Anonymkode: 765e0...058

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow skikkelig misunnelig! Er sikker på at dersom han ikke trivdes ville han gråte og gi beskjed om det. Her samsover vi og har ikke peiling på når det blir soving i egen seng. Ammer enda også. Så ammes i søvn. Kan ta 10 min eller 1 time. Og våkner 100vis av ganger til vi står opp rundt 7. Like gammel som din forresten. Er helt utslitt her🤣 drømmer om nattesøvn og slippe å høre gråting 10 ganger i timen. 

Anonymkode: 5b6fc...8d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det samme med 1,5 åringen som dere, og har egentlig aldri tenkt at det er noe galt med det. Han sier jo ifra om det skulle være noe galt, ellers så ligger han bare og koser seg og synger til han sovner.

Anonymkode: 0b06a...718

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det akkurat på samme måte og forstår følelsen din! Her legger vi i senga etter bok og amming, og synger så 1-2 sanger før vi går ut. Hun babler litt for seg selv og leker med kosekluten, i 20-30 min, før hun sover. Noen ganger småsutrter hun også, og jeg går inn hvis det utvikler seg til ordentlig gråt, men det er sjeldent.

Anonymkode: 6eaa7...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...