AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Hvis man må søke Nav om ekstra stønad fordi kontoen er tom. Eller vaskemaskinen har streika. Eller noe på bolig må fikses. Fikse stygg plen. Osv, osv. Så må man, i hvert fall ved søknad om stønad, vise til kontoutskrift og sånne ting. Jeg har ikke stålkontroll på alle detaljer her, utover det dette mennesket har fortalt meg. Men betaler virkelig Nav ut på alt mulig, når kontoutskrift viser stadige kjøp på Temu, og daglige kjøp i kantina på jobb? Energidrikker, snus, and so on? Dette er ikke for å snakke ned dette mennesket, for hvis det virkelig er så lettvint å skulle få Nav til å dekke alt, så skjønner jeg jo at vedkommende gjør det! Personen har selv sagt at h*n sender alt sånt til Nav for å få igjen der h*n kan. Vi har frem til ganske nylig jobbet på samme sted, og jeg vet at alle i samme stilling der tjente det samme, og vet derfor også hva inntekt er, ca 400.000 i året. Tre barn som bor der 50% Kan man virkelig få dekka så mye greier av Nav? For da føler jeg at jeg har gått glipp av noe! Anonymkode: 9fb6a...4cc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Nei. Det er ikke mine erfaringer. Har du brukt opp pengene på tull så er det lite hjelp å få, og sånn skal det jo være også. Anonymkode: 6156a...5c3 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Tror ikke nav dekker reparasjon av stygg plen, altså. Anonymkode: ec69f...ddb 7 7
Gjertrud von Knäbe Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Høres ut som en skrøne. Håper ihvertfall det. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Det er ikke mine erfaringer. Har du brukt opp pengene på tull så er det lite hjelp å få, og sånn skal det jo være også. Anonymkode: 6156a...5c3 Det er jo det jeg også tenker, men jeg har inntrykk av at de faktisk har ordnet opp i veldig mye av dette her allikevel. Anonymkode: 9fb6a...4cc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke nav dekker reparasjon av stygg plen, altså. Anonymkode: ec69f...ddb Stygg plen står vel bare på tapetet om å søke om. Håper virkelig ikke det dekkes! Anonymkode: 9fb6a...4cc 1
Brunhilde Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Han ser vel reaksjonen din og syns det er gøy å terge deg litt? 😉 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo det jeg også tenker, men jeg har inntrykk av at de faktisk har ordnet opp i veldig mye av dette her allikevel. Anonymkode: 9fb6a...4cc Er mange folk som lyver om sånne ting. Vet ikke hvorfor. Kanskje situasjonen er verre enn de vil fremstille det som. Jeg har venner som av og til må søke ekstra stønader, og da er det såvidt de får det, selv om alle pengene ble brukt opp på nødvendigheter. Anonymkode: 6156a...5c3 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Vel sikkert forskjellig fra sted til sted. Kjenner noen som alltid får. Han sier de ikke kan nekte. Kjøper bare, tog og flybilketter, går på pub kjøper øl og røyk og annet... Anonymkode: a6528...572 1
lassoline Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 (endret) Brunhilde skrev (9 minutter siden): Han ser vel reaksjonen din og syns det er gøy å terge deg litt? 😉 🤷🏼♀️ Endret 10. april 2024 av lassoline Ikke anonym 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 Fjugur skrev (19 minutter siden): Nei, her har noen slått i en skrøne 🤣🤣 Det skulle jeg ønske det var 🙈 Anonymkode: 9fb6a...4cc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 Man kan stryke ut alt untatt saldo på kontoutskriften. Anonymkode: 78b5c...afb
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Skrevet 10. april 2024 Det kan umulig stemme at det offentlige skal betale for en plen og lignende. Her er det nok en stor misforståelse. Anonymkode: b6db5...d9c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #16 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan stryke ut alt untatt saldo på kontoutskriften. Anonymkode: 78b5c...afb Snakker her om det man må dokumentere i forbindelse ved søk om nødhjelp. Som er det du mest sannsynlig snakker om i ditt inlegg TS, da det ikke finnes noen annen stønad. Anonymkode: 78b5c...afb
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #17 Skrevet 10. april 2024 Jeg regner med du har sparepenger TS? Så når du har sparepenger får man ikke nødhjelp før sparepengene er brukt opp. Denne personen du snakker om kan ikke være særlig økonomisk, man får ikke nødhjelp om man har penger på sparekonto etc. Så vil du heller leve uten sparepenger? Anonymkode: 4e2d7...55f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #18 Skrevet 10. april 2024 Søker man stadig om nødhjelp eller sosialstønad nårman burde kunne klare seg på den inntekten man har, så er ikke veien veldig lang til at man blir satt under frivillig eller tvungen forvaltning. Anonymkode: a49d6...074 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #19 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis man må søke Nav om ekstra stønad fordi kontoen er tom. Eller vaskemaskinen har streika. Eller noe på bolig må fikses. Fikse stygg plen. Osv, osv. Så må man, i hvert fall ved søknad om stønad, vise til kontoutskrift og sånne ting. Jeg har ikke stålkontroll på alle detaljer her, utover det dette mennesket har fortalt meg. Men betaler virkelig Nav ut på alt mulig, når kontoutskrift viser stadige kjøp på Temu, og daglige kjøp i kantina på jobb? Energidrikker, snus, and so on? Dette er ikke for å snakke ned dette mennesket, for hvis det virkelig er så lettvint å skulle få Nav til å dekke alt, så skjønner jeg jo at vedkommende gjør det! Personen har selv sagt at h*n sender alt sånt til Nav for å få igjen der h*n kan. Vi har frem til ganske nylig jobbet på samme sted, og jeg vet at alle i samme stilling der tjente det samme, og vet derfor også hva inntekt er, ca 400.000 i året. Tre barn som bor der 50% Kan man virkelig få dekka så mye greier av Nav? For da føler jeg at jeg har gått glipp av noe! Anonymkode: 9fb6a...4cc Sånn helt seriøst hva tror du selv? Anonymkode: d19f3...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #20 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis man må søke Nav om ekstra stønad fordi kontoen er tom. Eller vaskemaskinen har streika. Eller noe på bolig må fikses. Fikse stygg plen. Osv, osv. Så må man, i hvert fall ved søknad om stønad, vise til kontoutskrift og sånne ting. Jeg har ikke stålkontroll på alle detaljer her, utover det dette mennesket har fortalt meg. Men betaler virkelig Nav ut på alt mulig, når kontoutskrift viser stadige kjøp på Temu, og daglige kjøp i kantina på jobb? Energidrikker, snus, and so on? Dette er ikke for å snakke ned dette mennesket, for hvis det virkelig er så lettvint å skulle få Nav til å dekke alt, så skjønner jeg jo at vedkommende gjør det! Personen har selv sagt at h*n sender alt sånt til Nav for å få igjen der h*n kan. Vi har frem til ganske nylig jobbet på samme sted, og jeg vet at alle i samme stilling der tjente det samme, og vet derfor også hva inntekt er, ca 400.000 i året. Tre barn som bor der 50% Kan man virkelig få dekka så mye greier av Nav? For da føler jeg at jeg har gått glipp av noe! Anonymkode: 9fb6a...4cc 400.000 er veldig lav lønn, med 3 barn skjønner jeg at vedkommende har problemer. Er en skam at yrkesaktive i Norge tjener så lite når leder lønninger skyter i været. Anonymkode: 16682...e77 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå