AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Han har ikke sett vår felles sønn siden han var 5 mnd. Nå er han 16 år. Han har heller aldri betalt bidrag og har ett par hundretusen i bidragsgjeld. Nå har han tydeligvis ett nytt barn med ny samboer. Jeg kjenner jeg sliter med litt vonde følelser rundt det.. for det første synes jeg det er veldig sårt at han er tilstedet for det nye barnet når han aldri har brydd seg om vår sånn. Kanskje mest sårt på vegne av sønnen vår.. unner han liksom ikke å få oppleve gleden ved å være far når han så til de grader valgte bort sitt første barn. Samtidig skulle jeg faktisk ønske jeg klarte å være glad på hans vegne ift at han har klart å få orden på livet. Synes også det er vanskelig ift hva/om jeg skal si noe til sønnen min. Synes jo det hadde vært veldig kjipt for han å plutselig finne ut at han har en bror når han kanskje er 30 år liksom.. samtidig er jeg redd for hvordan han vil føle det om han får vite det… Tanker? Anonymkode: 48dd6...f0d 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Veldig forståelig at du og sønnen din synes dette er vanskelig. Han har oppført seg som en drittsekk mot eldstesønnen sin. Du får prøve å tenke at det er bra at ikke også yngstebarnet blir ignorert og like stygt behandlet. Men skjønner at det gjør vondt. Anonymkode: a0f1a...36b 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Jeg tenker at alt er litt kjipt både for deg og for sønnen. Men, det er bedre at du etterhvert forteller det, enn at han finner det ut selv tilfeldig, eller via My Herritage om 25 år. Anonymkode: 01ff7...39b 1
got2go Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Sønnen din må selvfølgelig få vite om at han har fått et søsken. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Han har ikke sett vår felles sønn siden han var 5 mnd. Nå er han 16 år. Han har heller aldri betalt bidrag og har ett par hundretusen i bidragsgjeld. Nå har han tydeligvis ett nytt barn med ny samboer. Jeg kjenner jeg sliter med litt vonde følelser rundt det.. for det første synes jeg det er veldig sårt at han er tilstedet for det nye barnet når han aldri har brydd seg om vår sånn. Kanskje mest sårt på vegne av sønnen vår.. unner han liksom ikke å få oppleve gleden ved å være far når han så til de grader valgte bort sitt første barn. Samtidig skulle jeg faktisk ønske jeg klarte å være glad på hans vegne ift at han har klart å få orden på livet. Synes også det er vanskelig ift hva/om jeg skal si noe til sønnen min. Synes jo det hadde vært veldig kjipt for han å plutselig finne ut at han har en bror når han kanskje er 30 år liksom.. samtidig er jeg redd for hvordan han vil føle det om han får vite det… Tanker? Anonymkode: 48dd6...f0d Du sier ingenting om hvordan deres sønn kom til verden, om han var ønsket av dere begge, hvordan var samlivet mellom dere, ga du han mulighet til å være far slik han ønsket eller visste du alt og best osv osv. Det bør man opplyse om for å få det hele og fulle bildet. Anonymkode: b584c...192 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 Forstår dette må være fryktelig sårt. Jeg sliter voldsomt med at eksen prøver å få barn med kjæresten og det til tross for at vi har 50/50 og godt og vennlig samarbeid. Så kan bare tenke meg hvor vondt det må være for deg og enda verre din sønn som ble forlatt av far. Men jeg syns du skal fortelle det nå, det er bedre at han hører det fra deg. Anonymkode: 21beb...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Bidragsgjelden kan du få inndrevet via Nav innkreving,det er ihvertfall det minste du bør sørge for. Du må jo være ærlig obenfor sønnen din om at han har et søsken. Så får du fortelle han at det er fars tap at han var så vanvittig umoden at han ikke kunne ta ansvar. Skjønner det er sårt men en kan dessverre ikke tvinge noen til å bry seg Anonymkode: d175f...f0e 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 Vet nye dama at han har en unge fra før da? Anonymkode: d6f9a...284 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #9 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han har ikke sett vår felles sønn siden han var 5 mnd. Nå er han 16 år. Han har heller aldri betalt bidrag og har ett par hundretusen i bidragsgjeld. Nå har han tydeligvis ett nytt barn med ny samboer. Jeg kjenner jeg sliter med litt vonde følelser rundt det.. for det første synes jeg det er veldig sårt at han er tilstedet for det nye barnet når han aldri har brydd seg om vår sånn. Kanskje mest sårt på vegne av sønnen vår.. unner han liksom ikke å få oppleve gleden ved å være far når han så til de grader valgte bort sitt første barn. Samtidig skulle jeg faktisk ønske jeg klarte å være glad på hans vegne ift at han har klart å få orden på livet. Synes også det er vanskelig ift hva/om jeg skal si noe til sønnen min. Synes jo det hadde vært veldig kjipt for han å plutselig finne ut at han har en bror når han kanskje er 30 år liksom.. samtidig er jeg redd for hvordan han vil føle det om han får vite det… Tanker? Anonymkode: 48dd6...f0d Dette har du skrevet om tidligere, med et annet emne. Som jeg svarte da, var at du må legge bitterheten til side og slutte å bry deg om den ikke eksisterende faren til sønnen din. Du har helt siden han ble født, visst at faren ikke kom til å stille opp. Ikke nør oppunder dette, det har gått 16 år og du vet like godt som meg, at faren ikke kommer til å være en sønn for barnet ditt. Anonymkode: 6d10f...c93
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #10 Skrevet 11. april 2024 Hva var årsaken til at han valgte bort deres sønn ? Var det din holdning til fars samvær, at du styrte og bestemte alt slik at det var uenighet, krangel, samværs sabotasje, osv ? Anonymkode: a6474...7df 1
Nymerïa Skrevet 11. april 2024 #11 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samtidig skulle jeg faktisk ønske jeg klarte å være glad på hans vegne ift at han har klart å få orden på livet. Hvis dette er en person dere ikke har hatt kontakt med på 16 år, hvorfor skal du glede deg på hans vegne? Han gir vel beng i om du er glad på hans vegne. Du vet ikke hvordan han kommer til å bli for det nye barnet, kanskje stikker han av gårde der også. Kanskje blir han men er en dårlig far og sønnen din er faktiske den heldige av de to søsknene. Og om han tar seg sammen så vil det vel si at han begynner å betale bidrag. For hvis han ikke gjør det så er han faktisk ikke blitt en bedre person. Jeg skjønner at det er irriterende at han stiller opp mer nå, men samtidig er ikke dette noe som du bør bruke mye livsenergi på. Forhåpentligvis er du og sønnen din en tipp topp familie på to personer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå