AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Jeg kjenner et par. Hun har jeg vært venn med en god stund, han kjenner jeg så og si ikke. Jeg er på besøk kanskje en gang i uken. De er mor og far, og to barn under 4 år (4 år og snart 1 år). Ingen av barna går i barnehagen. De bor i en liten leilighet. De har et svært lite nettverk. De har også to dyr av de største rasene. Disse to dyr går ikke sammen. Det ene dyret må stå på et rom, mens den andre får være sammen med familien. 1. Barna kan ikke leke på gulvet da dyret kan gå til angrep (dette er jo selvsagt veldig bra, men barna får ikke trening med å være på gulvet) De sitter på fanget til mor eller far. Eldste er litt på gulvet, og de må følge med hele tiden. Ofte følger de ikke med, og jeg er redd det en dag skjer noe. Dyr nr 2 står på rommet 2. Jeg føler at verken mor eller far ser behovene til barna og da spesielt mat. Yngste får flaske og de følger ikke med på tiden (når siste flaske var, og når sånn ca neste flaske skal være) . De kan si "Å, du er sulten?", etter at det har gått opp for de at ungen er sulten. Det tar ofte lang tid før de oppdager sulten, og barnet har vært urolig lenge (ca 20-25 min) 3.Barn nr 2 er småspist. Han spiser veldig lite. Det han da får er dårlig mat som pom.fri, boller, is, sjokolade, brus osv videre. 4.Mor har psykiske problemer, far arbeider i kommunen. Begge barne er syklig opptatt av mor. Er dette noe du ville tatt videre til rette instanser? Eller er dette "normalt"? Anonymkode: 6ea03...66e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Mye mulig, men rette instans ville jeg i første omgang tenkt var helsestasjonen. I samarbeid med forelderen jeg kjenner. Anonymkode: defad...ba0 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Det er er bra med barneverntjenesten er at du kan ringe dem anonymt og diskutere situasjonen med dem. Da kan de si noe om hva de synes og om du eventuelt bør sende en bekymringsmelding. Flott av du bryr deg❤️ Anonymkode: 42e8b...ab4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Høres ikke så veldig sunt ut for barna når dyra tar så mye plass og at de ikke får utfolde seg på gulvet. Synes jo ikke det er greit i det hele tatt. Når det kommer til sult - slike ting kan skje den beste. Ikke alltid lett å se når barnet er sulten, og særlig hvis det ikke er særlig lenge siden sist måltid.. Veldig dumt med de dyra. Regner med det er bikkjer det er snakk om, og høres ikke ideelt ut for verken barna eller hundene. At hunden kan gå til angrep er jo ganske skremmende og bør jo ikke være i nærheten av så små barn. Tenker at hundene bør omplasseres før det skjer en ulykke ... Anonymkode: b824b...5c5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner et par. Hun har jeg vært venn med en god stund, han kjenner jeg så og si ikke. Jeg er på besøk kanskje en gang i uken. De er mor og far, og to barn under 4 år (4 år og snart 1 år). Ingen av barna går i barnehagen. De bor i en liten leilighet. De har et svært lite nettverk. De har også to dyr av de største rasene. Disse to dyr går ikke sammen. Det ene dyret må stå på et rom, mens den andre får være sammen med familien. 1. Barna kan ikke leke på gulvet da dyret kan gå til angrep (dette er jo selvsagt veldig bra, men barna får ikke trening med å være på gulvet) De sitter på fanget til mor eller far. Eldste er litt på gulvet, og de må følge med hele tiden. Ofte følger de ikke med, og jeg er redd det en dag skjer noe. Dyr nr 2 står på rommet 2. Jeg føler at verken mor eller far ser behovene til barna og da spesielt mat. Yngste får flaske og de følger ikke med på tiden (når siste flaske var, og når sånn ca neste flaske skal være) . De kan si "Å, du er sulten?", etter at det har gått opp for de at ungen er sulten. Det tar ofte lang tid før de oppdager sulten, og barnet har vært urolig lenge (ca 20-25 min) 3.Barn nr 2 er småspist. Han spiser veldig lite. Det han da får er dårlig mat som pom.fri, boller, is, sjokolade, brus osv videre. 4.Mor har psykiske problemer, far arbeider i kommunen. Begge barne er syklig opptatt av mor. Er dette noe du ville tatt videre til rette instanser? Eller er dette "normalt"? Anonymkode: 6ea03...66e Det mest bekymringsverdige er vel at far jobber i kommunen 🤪 Men seriøst, drøft gjerne med barneverntjenesten først. Men unngå synsing og egne meninger. Hold deg til fakta og observasjoner. Spesielt om du velger å sende bekymring. Anonymkode: 63203...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå