Gå til innhold

Bør jeg gå med på "rettsak" med barna som dommere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen krangler fortsatt. Vi og barna krangler fortsatt.  Hvem av oss "sviktet" barna mest.

Eksen maser nå at alle skal møtes, og barna i 20 årene avgjør endelig, hvem av oss har sviktet dem mest.

Jeg føler meg sikker i min sak, men kanskje dette blir litt "barnslig"?

Anonymkode: 28cb7...fba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Whaaat???? DET utsetter dere ikke barna for ass. 

Anonymkode: 2bff1...e9a

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en farse 🤯😳 Høres ut som om du og eks'en er 14 år gamle i hodet. 

Anonymkode: 511dc...b95

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ta dere sammen. Det er ikke barnas jobb å være deres dommer. Antagelig har dere sviktet like mye på hver deres måte. Det må to til for å krangle. Gå videre! 

Anonymkode: b806a...661

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Barna er voksne. Hva i alle dager er det dere krangler om???

'Rettssak'? Hvorfor? Hva med å bare ha en samtale med barna? Den andre trenger da ikke å være der. Men det er bekymringsverdig at dere begge har sviktet ungene...

Anonymkode: d101c...6ae

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og eksen krangler fortsatt. Vi og barna krangler fortsatt.  Hvem av oss "sviktet" barna mest.

Eksen maser nå at alle skal møtes, og barna i 20 årene avgjør endelig, hvem av oss har sviktet dem mest.

Jeg føler meg sikker i min sak, men kanskje dette blir litt "barnslig"?

Anonymkode: 28cb7...fba

Å herlighet. Wtf? Bli voksen. Stakkars barna deres. Hva i alle dager?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hallo. Barna er voksne. Det er ingen grunn til at du skal fortsette å ha kontakt med eksen din. Blokk ham/henne i alle kanaler og gå videre med livet ditt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kurs 1.01 - hvordan fucke opp en familie 

Anonymkode: 2bb17...8ea

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om dere så hadde gjennomført dette; hva er poenget. Hvis en av dere blir pekt ut som syndebukk, hva vil det hjelpe eller føre til? Vil situasjonen bli bedre av det? 

Anonymkode: 98931...317

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Oppfør dere som voksne. Det må gå an å snakke sammen uten at dere skal leke rettssak 

Anonymkode: f8536...a7c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere har sviktet barna får barna får dere si unnskyld hver for dere og drite i den andre. 

Dummeste forslaget jeg har hørt. 

Anonymkode: 5e066...dd4

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dette er en felles enighet fra både barna og han, kjør på. Mulig de også vil ha det på bordet.

Anonymkode: de8d2...675

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er på tide å bli voksen nå, Ts!

Du og eks har tydeligvis sviktet, og gjør det fremdeles siden dere seriøst diskuterer å sette barna deres opp mot den andre forelderen.

Slike foreldre som dere skader barna for livet og gjør at de vil kunne slite med relasjoner resten av livet.

På tide at du og eksen kutter kontakten helt nå!

Og så bør du oppsøke psykolog for å bearbeide det du trenger å bearbeide, og også lære hvordan du kan bli en bedre forelder for dine voksne barn i deres videre liv.

Seriøst - søk hjelp! Og kutt kontakten med eksen!

Anonymkode: 1b418...70b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere så hadde gjennomført dette; hva er poenget. Hvis en av dere blir pekt ut som syndebukk, hva vil det hjelpe eller føre til? Vil situasjonen bli bedre av det? 

Anonymkode: 98931...317

Kan være greit for alle parter å få slikt ut, om det er et felles ønske fra majoriteten av de involverte.

Anonymkode: de8d2...675

• Liker 1
Skrevet

Nei, her får dere være de voksne og la fortid være fortid. Det hadde jeg aldri dratt barna gjennom, uansett om de var 10 eller 50!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det merkeligeste.

Nei, det er ikke ok å invitere til en felles krangel om hvem som er verst. Det er jo tydelig at dere begge er udugelige. Skjerp dere, og rett opp i forholdet til barna deres. Du rydder opp i ditt, den andre forelderwn rydder opp i sitt. Dere er exer, du trenger ikke å legge deg opp i eller bry deg om hva den har gjort eller ikke gjort. Fei for din egen dør.

Anonymkode: 9df22...f39

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke det er barna selv som har ønsket dette så lar dere vær.

Jeg husker fortsatt når min far krevde farskapstest av meg for å løse en krangel. 

Det kommer jeg aldri til å tilgi han for. Jeg var da 23 år gammel.

Han tapte krangelen.

Anonymkode: a91c1...9c1

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du tuller.

Anonymkode: 1cd4d...9b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette utsetter dere da virkelig ikke barna for, omsorgssvikt av ypperste klasse selv om de er i tyveårene!!!

Anonymkode: 175bd...22d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det slik at det er de voksne barna som ønsker å samle familien for å ta en real opprydding i ting som skjedde i deres barndom.
Å få snakket ut om slikt, og å lage en form på samtalen som sikrer at alle får sagt sitt uten å bli avbrutt eller bagatellisert er bra.
Ta en samtale på forhånd om hvilke regler dere vil ha for samtalen. Bli også gjerne enige om hvor mange timer dere skal holde på og når dere skal avslutte. 

Anonymkode: 185e9...054

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...