Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre. Samboeren min har aldri hatt noe i mot at jeg har dratt på kick off tur med jobben tidligere, men har det nå. Jeg føler at det er viktig å delta for min karriere. 

Jeg tror det er på grunn av en hendelse på julebordet hvor samboer var med. Da var det en av damene som klemte meg veldig, litt mer enn normalt forran samboer. Jeg dyttet henne bort, men hun lo og fortsatte. Jeg likte hele situasjonen litt da det ikke var min skyld, men samboer ble synlig opprørt. Jeg forstår at samboeren min ikke liker tanken på at jeg skal overnatte på samme hotell på kick off siden det er mye alkohol. Men samtidig har jeg ikke vært utro tidligere med denne damen og har heller ikke planer om det. Det har jeg også fortalt samboeren.

Burde jeg ta hensyn til samboers følelser eller min karriere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre. Samboeren min har aldri hatt noe i mot at jeg har dratt på kick off tur med jobben tidligere, men har det nå. Jeg føler at det er viktig å delta for min karriere. 

Jeg tror det er på grunn av en hendelse på julebordet hvor samboer var med. Da var det en av damene som klemte meg veldig, litt mer enn normalt forran samboer. Jeg dyttet henne bort, men hun lo og fortsatte. Jeg likte hele situasjonen litt da det ikke var min skyld, men samboer ble synlig opprørt. Jeg forstår at samboeren min ikke liker tanken på at jeg skal overnatte på samme hotell på kick off siden det er mye alkohol. Men samtidig har jeg ikke vært utro tidligere med denne damen og har heller ikke planer om det. Det har jeg også fortalt samboeren.

MÅ du drikker alkohol?

Anonymkode: c5b61...e23

• Liker 12
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dersom du lar være å drikke og går på rommet alene om kvelden og ringer samboeren din og snakker med henne så er det greit. 

Klarer du å la være å drikke? Klarer du å begrense deg dersom du drikker?

Du sier det er mye alkohol, kan det være at samboeren din er redd for at du skal drikke for mye fordi det er noe du pleier å gjøre? Er det BARE den episoden på julebordet hun tenker på?

Jeg vet ikke hva du bør velge, men den første tanken var at du velger å dra på kick-off og gjør ting der som beroliger samboeren din slik at det ikke blir noe problem neste gang. 

Anonymkode: eb327...bc6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (5 minutter siden):

Nei du burde dra. Tillit er alt.

At ei full dame gir deg klemmer som what? Var det noe seksuelt? Garantert ikke. Er jeg full og treffer en bekjent klemmer jeg i vei uten at min kjæreste lager oppstyr.

Reis og tenk på ditt sosiale liv. Uten tillit kommer dere ikke langt. Det kan du forklare din sjalu kjæreste.

Anonymkode: cf1ed...371

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker du løser hele situasjonen ved å ikke drikke. Du kan gå på kick off for karrieren din, og samboeren din kan være roligere. Vinn-vinn (med litt ofring fra begges side). 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

MÅ du drikker alkohol?

Hvilken relevans har dette? Enten er ts og hens samboer i et velfungerende forhold. Da utviser ingen parter sjalusi. 
Eller så er de i et dysfunksjonelt forhold. Da avslutter man.

Ts: gi klar beskjed om at dersom din samboer velger å ty til kontrollerende adferd så er du mer enn villig til å forlate forholdet. Ikke argumenter - ikke gi henne en tidsfrist. Grensen mot kontrollerende adferd (sjalusi er en sådan) skal og må være absolutt for enhver person med selvrespekt.

Anonymkode: 95b6b...698

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo filme og sende litt bilder utover kvelden og sende. Og sende natta-melding "nå er jeg på vei tilbake til hotellrommet, for en kveld, ble en lang dag og litt slitsomt men veldig hyggelig. Heldigvis ingen rare opplevelser i kveld. God natt da søte deg, elsker deg"

Anonymkode: 9337c...4b9

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken relevans har dette? Enten er ts og hens samboer i et velfungerende forhold. Da utviser ingen parter sjalusi. 

Ts: gi klar beskjed om at dersom din samboer velger å ty til kontrollerende adferd så er du mer enn villig til å forlate forholdet. Ikke argumenter - ikke gi henne en tidsfrist. Grensen mot kontrollerende adferd (sjalusi er en sådan) skal og må være absolutt for enhver person med selvrespekt.

Fordi det overhodet ikke er nødvendig å rave rundt full når du er voksen. 

• Liker 13
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at du skal ta hensyn til din samboer ved å anerkjenne hennes følelser rundt dette. Altså fortelle henne at du skjønner at hun føler det slik, og det er helt greit. Likevel er dette ubegrunnede bekymringer og du har aldri gått over streken og kommer selvfølgelug ikke til å gjøre det denne gangen heller. 

Du skal ikke avfeie hennes følelser som tøv og oppspinn, eller bastant bestemme "jeg gjør som jeg vil". Det går an å ta hensyn til henne, uten at det betyr at du må være hjemme.

Livet er langt, og dettte er hverken førstebeller siste gang du er i festlig lag, det er jo ikke holdbart at du må holde deg hjemme for alltid.

Og som nevnt over her kan du jo foreslå at du ringer henne i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 9c37c...8cf

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ulf-Bjarne skrev (12 minutter siden):

Du har ikke vært utro tidligere med "denne" damen...?

Har du vært utro med andre damer før?

Uansett, på julebordet viste du tydelig at du likte de tilnærmelsene denne damen gjorde mot deg, og du sier selv at det var greit siden det var damen som tok initiativ. Det at du likte dette så godt vistes tydeligvis også for din samboer, så godt at hun nå ikke stoler på at du ikke vil ta imot om en dame prøver seg på deg.

Du bør vel først og fremst tenke på om du vil bevare forholdet ditt eller ikke?

Anonymkode: 0edae...86b

• Liker 18
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Anonymkob...698

Dette er jo oppskriften på konflikt. Et samliv er ikke så svart/hvitt. Man må faktisk tilpasse seg hverandre til en viss grad for at et samliv skal fungere. Og det er jo verdt å ofte litt for å beholde et godt samliv. Men altså til en viss grad,  man skal jo ikke utslette seg selv heller.

Men ts kan da ikke stille ultimatum "jeg drar på fest og hvis du ikke liker det kan du bare flytte ut". 

Man kan løse dette på en mye smidigere måte, til det beste for begge.

Anonymkode: 9c37c...8cf

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette blir veldig svart/hvitt. Jeg er godt gift i et trygt og velfungerende forhold, men det betyr ikke at vi alltid er 100% "perfekte" roboter med de "riktige" følelsene.  

Mannen min har vært i flere settinger hvor jeg har vært ubekvem, av samme grunn som TS sin samboer. Jeg har ingen grunn til å tro at mannen min noen gang har vært utro eller noen gang vil være det med vilje, men jeg tror at å plassere seg selv i en setting hvor man bedøver hjernen sin og andre legger seg etter deg, er en faresone for nesten hvem som helst. Og jeg blir nervøs når mannen min er i en sånn faresone. 

Jeg har aldri nektet min mann å dra på noen arrangementer og lager ikke noe styr utav det, men jeg har det ikke særlig bra disse kveldene, og stiller spørsmålstegn til hvorfor det er noe man bare skal finne seg i. 

Endret av Snop
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker veldig kontrollerende. Husk at du ikke har gjort noe som helst galt her, så ikke la hun gaslighte deg til å tro du har det 

Anonymkode: 38ec1...bcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke vært utro tidligere med "denne" damen...?

Har du vært utro med andre damer før?

Uansett, på julebordet viste du tydelig at du likte de tilnærmelsene denne damen gjorde mot deg, og du sier selv at det var greit siden det var damen som tok initiativ. Det at du likte dette så godt vistes tydeligvis også for din samboer, så godt at hun nå ikke stoler på at du ikke vil ta imot om en dame prøver seg på deg.

Du bør vel først og fremst tenke på om du vil bevare forholdet ditt eller ikke?

Anonymkode: 0edae...86b

Det er nok dette som ligger i bakhodet til samboeren. Hun VET at mannen er svak for smiger, hun vet sikkert at han ikke kommer til å ta initiativ til å være utro, men hun vet ikke om han kommer til å bli med om ei dame tar initiativet og virkelig vil ha han. Og med alkohol innabords så er det veldig mye enklere å tråkke over den grensa. 

Jeg skjønner samboeren. 
Jeg ville allikevel dratt på den samlingen og heller latt være å drikke. Og i hvert fall holde samboer oppdatert utover kvelden. Det bør ikke være noe problem sånn jeg ser det. 

Anonymkode: eb327...bc6

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Virkelig, er det slikt parforhold skal være. Hun får svelge sin egen sjalusi. Hun kan ikke forhånds dømme deg. Du må få leve normalt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

MÅ du drikker alkohol?

Samboeren min spurte meg om jeg kunne kutte ut å drikke alkohol, men det klarer jeg ikke å love når de andre drikker. Jeg er litt sånn festens midtpunkt type. Samboer har også foreslått at hun kan leie hotelrom så vi kan sove sammen. Hun sa at ingen behøvde å vite at hun var der og at hun skulle holde seg inne på rommet fra fredag til lørdag morgen. 

• Liker 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet
4 hours ago, Ulf-Bjarne said:

Du «likte» det?

Det lyste nok ut av deg👀

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei du burde dra. Tillit er alt.

At ei full dame gir deg klemmer som what? Var det noe seksuelt? Garantert ikke. Er jeg full og treffer en bekjent klemmer jeg i vei uten at min kjæreste lager oppstyr.

Reis og tenk på ditt sosiale liv. Uten tillit kommer dere ikke langt. Det kan du forklare din sjalu kjæreste.

Anonymkode: cf1ed...371

Enig. Bare dra ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kick off? Hvor jobber du? Og hvorfor drikke alkohol med kolleger? Det er alltid drama (med mindre man jobber et seriøst sted der man oppfører seg). 

Anonymkode: 9e964...279

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt faller på om du har vært utro tidligere? 

I så tilfelle: Helt ok å melde fra din samboer. 
Hvis ikke: Ikke ok å melde fra din samboer. 

Anonymkode: fce35...e5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...