*Anaïs* Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Kattene mine elsker det lille klatretårnet sitt, men nå har de blitt så store at det ikke blir den helt store klatringen, heller traske lett opp til toppen er det noen her som har bygget ett klatretårn selv? Vet dere om noen sider på nettet med tips til "design". Ett spørsmål til: Hannkatten min vasker seg mye og jeg har lagt merke til at han har begynt å bite negler (eller klør) på bakføttene. Er dette vanlig? Jeg passer på at han ikke har lange negler men han biter de i stykker uansett. :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke bygget klatretårn enda, men har planer om å gjøre det når snøen forsvinner slik at jeg kan jobbe med det utendørs. Tenkte å prøve meg på noe lignende som dette. Skal bruke treplater til flatene og det lille huset. Tenkte å bruke en tykkere plate nederst for å få litt vekt på den slik at den står stabilt. Platene og huset skal dekkes av tepperester. Søylene blir også av tre, og med tau surret rundt hele veien slik at de blir fine å kvesse klørne på. Og så kjøper jeg en lekemus eller noe sånt som kan henge i en snor fra en av platene. Jeg vet desverre ikke om noen sider med design-tips, men dersom du googler litt finner du sikkert noen bilder av forskjellige klatretårn.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Det andre spørsmålet: Den ene katten min biter også på klørne, men jeg vet ikke hvorfor eller om det er vanlig. Så det var vel ikke akkurat til så stor hjelp
Arkana Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Tror alle kattene vi har hatt har bitt neglene/tærne sine, det er helt normalt og en del av vaskingen, de får vel vekk floker og ting som har satt seg fast tenker jeg. Når det gjelder bygging av klatretårn tror jeg det skulle være veldig greit. Et lite hus er jo enkelt å bygge i tre og du kan som nevnt kle innsiden med tepperester, evt bare legge et teppe der. Gå i skogen og finn passe tykke og rette stammer som du kan bruke til å bygge videre. Vi har ikke bygget klatretårn, men vi bygget et kattehus. Helt enkelt og firkantet med åpning til dør og vindu på hver side (hun elsker å ligge der inne mens vi stikker ting gjennom vinduene og leker med henne). Taket er som et lokk (med hengsler altså) slik at det kan åpnes og vi kan få tak i henne hvis det trengs, men vanligvis ligger det bare et teppe der og hun sover oppå. Vi festet en teppeflis på den ene veggen som hun klorer på, ellers ligger det bare et løst teppe inni som vi vasker med jevne mellomrom. Vi var også ute og fant en stokk vi festet inni huset (det er et relativt stort hus) som hun kan klore på. Kanskje når vi får bedre plass bygger vi på flere etasjer.
*Anaïs* Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2006 Å så skjønt! Eget hus og greier Kanskje det var en ide? Da må de nesten få en etasje hver.. Eller kanskje en vertikaldelt tomannsbolig? Mye artig å lage til nøstene. Var noe sånt som det du Fairy hadde bilde av jeg tenkte på. Tenker på å lage det helt til taket så får de virkelig noe å bryne seg på. Bra det ikke er noe galt med pus når han biter negler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå