Gå til innhold

Jeg er så for jævlig lei av livet med smerter som følge av en traumelidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at alle mine utmattelsessymptomer har sammenheng med k-ptsd, er godt sjekket av lege ellers. Og jeg er så lei. Jeg føler jeg "gjør alt rett". Har gått til traumespesialist i snart 3 år, har hatt mye fremgang, føler jeg ikke er så reaktiv og ustabil som før, har greid å slutte å dissosiere. Psykisk har jeg aldri vært bedre. Nå prosesseres og integreres traumer og det er så utrolig slitsomt. 

Mest føler jeg meg syk fysisk. Er mye sengeliggende, var for stimuli, lite sosialt, greier ikke stå i jobb. Og livet er så kjedelig. Dere som har vært her vet. 

Spørsmålet mitt er om det blir bedre? Når jeg har prosessert ferdig, er det en gulrot i enden av tunnellen, kan jeg komme meg fysisk også? 

Jeg forstår dette høres klagete ut, i perioder blir jeg nesten deprimert av å ha det slik fysisk, livet føles tomt. Jeg fortsetter å gjøre de gode tinga, men jeg er redd for fremtiden. 💔

Dere som fikk god hjelp med traumer og hadde 100% nedstr funksjonsevne over mange år, ble det bedre etter terapi? 

Anonymkode: c0c7f...4cc

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg antar at alle mine utmattelsessymptomer har sammenheng med k-ptsd, er godt sjekket av lege ellers. Og jeg er så lei. Jeg føler jeg "gjør alt rett". Har gått til traumespesialist i snart 3 år, har hatt mye fremgang, føler jeg ikke er så reaktiv og ustabil som før, har greid å slutte å dissosiere. Psykisk har jeg aldri vært bedre. Nå prosesseres og integreres traumer og det er så utrolig slitsomt. 

Mest føler jeg meg syk fysisk. Er mye sengeliggende, var for stimuli, lite sosialt, greier ikke stå i jobb. Og livet er så kjedelig. Dere som har vært her vet. 

Spørsmålet mitt er om det blir bedre? Når jeg har prosessert ferdig, er det en gulrot i enden av tunnellen, kan jeg komme meg fysisk også? 

Jeg forstår dette høres klagete ut, i perioder blir jeg nesten deprimert av å ha det slik fysisk, livet føles tomt. Jeg fortsetter å gjøre de gode tinga, men jeg er redd for fremtiden. 💔

Dere som fikk god hjelp med traumer og hadde 100% nedstr funksjonsevne over mange år, ble det bedre etter terapi? 

Traumer kan også sette seg fysisk uansett hvor bra man får jobbet på dps med det psykiske. Jeg er i samme situasjon. Er det muskel smerter og migrene?

Anonymkode: 2453f...3f3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her 😓❤️

Jeg har jobbet så hardt og gjort så mye riktig, men så henger kroppen igjen. Klarer ikke mye stimuli, blir sliten av småting sosialt (før elsket jeg det), kan ikke trene noe sæeøig uten å

bli helt sengeliggende (var toppidrettsutøver før da jeg var ung).

Sender deg en klem ❤️

Anonymkode: 856ef...c4e

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Min trauma har (sannsynligvis) skapt ibs, fibromyalgi, ADHD, depresjon, migrene, tanngnissing og søvnforstyrrelser. Er bare en del av hverdagen det.

Anonymkode: 554c7...3ed

• Hjerte 3
Skrevet

Forsøkt tilpasset trening? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min trauma har (sannsynligvis) skapt ibs, fibromyalgi, ADHD, depresjon, migrene, tanngnissing og søvnforstyrrelser. Er bare en del av hverdagen det.

Anonymkode: 554c7...3ed

ADHD får man ikke av traumer.

Anonymkode: ea83b...bf8

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har man traumer kan i hvert fall en adhd-diagnose forverres, garantert. Symptomer som man før kunne leve med, blir verre og vanskeligere å håndtere. Traumer setter seg i hele systemet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ADHD får man ikke av traumer.

Jo,det kan man sikkert.  Bare vent... "Kvinne ADHD" påvist i voksen alder  er noe helt unikt....

Anonymkode: 20820...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har man traumer kan i hvert fall en adhd-diagnose forverres, garantert. Symptomer som man før kunne leve med, blir verre og vanskeligere å håndtere. Traumer setter seg i hele systemet.

Ja det kan stemme, men man får ikke ADHD av traumer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo,det kan man sikkert.  Bare vent... "Kvinne ADHD" påvist i voksen alder  er noe helt unikt....

Anonymkode: 20820...60f

Nei, man får ikke adhd av traumer. Men mange av symptomene er like. Det har skjedd at barn og ungdom har fått adhd-diagnosen, når de egentlig lever i alvorlig omsorgssvikt. 

Anonymkode: b883f...24b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hatt samme diagnose og problemer med utmattelse tidligere, å gå 5 min til butikken og tilbake var så slitsomt at jeg måtte legge meg etterpå.

Alle emosjonell smerte gjør en fullstendig utkjørt i både kropp og hode.

I dag er jeg mer og mindre frisk, og kan trene og gå turer, og holde rede på hus og hjem i tillegg til å jobbe litt (20%).

Hvil mye, og prøv å øke aktiviteten med musesteg. Feks gjøre 5 min husarbeid, og hvile 5 min.

Gå 5 minutters turer. Og øk ekstremt sakte.

Jeg begynte alltid alt for hardt og gikk på smell etter smell.

Men ja, det blir mye bedre med tida. Har det bra nå, - har rett og slett et liv. 

Fortsett med den gode jobben du gjør, så vil du få det godt etterhvert. Og mye mer krefter.

Anonymkode: bd2e1...583

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hatt samme diagnose og problemer med utmattelse tidligere, å gå 5 min til butikken og tilbake var så slitsomt at jeg måtte legge meg etterpå.

Alle emosjonell smerte gjør en fullstendig utkjørt i både kropp og hode.

I dag er jeg mer og mindre frisk, og kan trene og gå turer, og holde rede på hus og hjem i tillegg til å jobbe litt (20%).

Hvil mye, og prøv å øke aktiviteten med musesteg. Feks gjøre 5 min husarbeid, og hvile 5 min.

Gå 5 minutters turer. Og øk ekstremt sakte.

Jeg begynte alltid alt for hardt og gikk på smell etter smell.

Men ja, det blir mye bedre med tida. Har det bra nå, - har rett og slett et liv. 

Fortsett med den gode jobben du gjør, så vil du få det godt etterhvert. Og mye mer krefter.

Anonymkode: bd2e1...583

Kan jeg si gratulerer? Fordi altså, bra jobba. ❤️ Jeg vet hvor tung egen kamp har vært, og det at du nå er der at du kan si at du har "et liv", som er akkurat det jeg drømmer om, det vet jeg at har kostet. Og jeg satt så veldig pris på at du delte det her nå. Jeg ligger våken og er så tappet. I dag ble det enda noen timer til med gråt og prosessering når min fragmenterte historie litt etter litt blir tilgjengelig for meg. Jeg kjenner at det er bra, og viktig, men faen så utmattende det er. Og jeg føler meg tidvis håpløs, "tenk om det er slik for alltid", så da å lese at noen forstår hvordan det er, og samtidig si at det blir bedre, takk!!!

Jeg ble helt utbrent for 2 år siden, 3 år hos traumepsykologen, snart, nå holder jeg på med mye integrering av minner, jeg håper at jeg er på "oppløpssiden". Det er sikkert veldig individuelt hvor lang tid det tar, jeg bare håper at det ikke er lenge til jeg kan fylle med litt mer liv. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Traumer kan også sette seg fysisk uansett hvor bra man får jobbet på dps med det psykiske. Jeg er i samme situasjon. Er det muskel smerter og migrene?

Anonymkode: 2453f...3f3

Ja. Hjernetåke, nedsatt kognitiv funksjon, kvalme, svimmel, hodepine, muskelsmerter, magesmerter you name it. Jeg bare håper at det ikke setter seg for alltid. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samme her 😓❤️

Jeg har jobbet så hardt og gjort så mye riktig, men så henger kroppen igjen. Klarer ikke mye stimuli, blir sliten av småting sosialt (før elsket jeg det), kan ikke trene noe sæeøig uten å

bli helt sengeliggende (var toppidrettsutøver før da jeg var ung).

Sender deg en klem ❤️

Stor klem til deg også! Dette er skikkelig tungt å stå i, noen dager er jeg håpefull, andre dager, som i dag, så føler jeg at "skal det være sånn resten av livet?". Så mange ting en går glipp av. Satt virkelig pris på å vite at noen som vet hvordan det er så meg i dag, takk ❤️ 

BobbySocks skrev (12 timer siden):

Forsøkt tilpasset trening? 

Ikke sånn hos noen, men tilpasser min egen trening ja. Begynte veldig mildt siden jeg var sengeliggende en lang periode. Så prioriterer å gjøre kroppen sterkere, men det er veldig uregelmessig siden kroppen kan bli slått ut av ulike ting i terapi eller prosessering alene. Hva tenkte du på? :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er 48 år og gitt opp et ordentlig liv. Er alltid sliten, helt på felgen og syns det er en heltidsjobb å drifte hjemmet as (har 2 barn). Vurderer å si fra meg omsorgen for barna nesten daglig. Kan ikke huske sist jeg hadde noe overskudd. 

Anonymkode: e5e48...ba5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er 48 år og gitt opp et ordentlig liv. Er alltid sliten, helt på felgen og syns det er en heltidsjobb å drifte hjemmet as (har 2 barn). Vurderer å si fra meg omsorgen for barna nesten daglig. Kan ikke huske sist jeg hadde noe overskudd. 

Anonymkode: e5e48...ba5

Skulle ønske jeg kunne sende deg en stor sekk med energi! ❤️ Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha det slik, OG ha barn fordi da "må man bare", som folk sier. 

Har du hatt noe fremgang, eller noe som fungerer for deg? 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...