AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Og hva skjedde? Anonymkode: 776c4...c31
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Spørs jo litt hvordan du definerer økonomisk tap? Vi ble nødt til å selge bolig på verst tenkelige tidspunkt, etter å ha kjøpt ny bolig da prisene var på topp. Etter 4 endeløse måneder med massevis av visninger og stadige reduksjoner i prisen måtte vi tilslutt selge for en million under boligens prisantydning. Tapte jo da faktisk en million av egenkapitalen, noe som var veldig surt. Hadde vi solgt bare et halvår tidligere hadde vi lett fått prisantydning og mer til (veldig populært og dyrt område i Oslo der boliger vanligvis rives bort, og til langt over prisantydning. Det er nok det største økonomiske tapet vi/jeg har opplevd. Ellers har det jo også vært andre ting, som forsikringsoppgjør gone wrong der vi har tapt noen hundre tusen, og en svindelsak der vi også tapte borti 50.000. Mannen min har også «tapt» over 100.000 på aksjer, men jeg skriver tapt i gåseøyne fordi han heldigvis ikke trengte å realisere kapitalen på det tidspunktet der aksjekursen var så ekstremt dårlig. Anonymkode: d51d5...41b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Samme som den over her, bare at det var samlivsbrudd som gjorde at det ble salg på verst tenkelige tidspunkt. Tapte over 1 mill til sammen, oppi en allerede kjip situasjon. Anonymkode: b3492...4c4 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Brudd/hussalg. Ca 450 tusen tap på meg. 450 på eks Anonymkode: 50a1a...202
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 De sureste pengene var jo det andre paret som hev seg på budrunden, slik at vi endte opp på 700 000 over takst. Samtidig, objektet var underpriset, så det har likevel lønt seg enormt både i penger og i trivsel. Så har du jo nedturer i fond- og aksjemarkedet, men har aldri trengt å realisere. Så for egen del må det være da jeg klarte å ta hele siden på bilen - 50 000 kroner, men tok det via forsikring. Så er usikker på hva netto tap ble til slutt. Anonymkode: 0405e...d68
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Eksen min svindlet meg for sparepengene mine, 250 000. Jeg var på aap da. Kynisk jævel. Anonymkode: 9bc9e...3f5 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 Banken lukket en aksjeposisjon jeg hadde. Rundt 10 mill tapt.Surt. Anonymkode: 1f89b...ac7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 Måtte flytte og selge meg ut av felles bolig med ekssamboer idet jeg nettopp var ferdig med mastergraden og ikke hadde landa jobb enda. Siden jeg hadde penger på bok pga. salget hadde jeg ikke rett på økonomisk stønad fra NAV, og jeg og barnet mitt måtte derfor leve på den oppsparte egenkapitalen frem til jeg fikk jobb. Kjedelige at egenkapitalen gikk tapt siden det er håpløst å få spart opp igjen nå som jeg er enslig med barn og bor i hovedstaden hvor leieutgiftene er skyhøye.. Anonymkode: 6ae58...dc4 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Jeg sa opp en forsikringsavtale jeg hadde fra jeg var 20 år via fagforening ifordel for " vanlig uføreforsikring " . (Da jeg var 37 år da vi kjøpte hus ) Banken som overtalte meg. Året etter fikk jeg en en alvorlig nevrologisk sykdom. Selv om de godkjente papirene og alt ble det avslått da jeg søkte om få utbetalt pengene. Da de leste med lupe og fant ting i sykdomshistorikken som kunne linke til sykdommen. Kunne fått mellom 3000kr-5000 utbetalt hver mnd i tillegg til ufør. Anonymkode: bde0e...0db 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 Hørte på feil folk da jeg var ung og dum. Kjøpte andeler i et eiendoms-selskap som gikk konk. Tapte vel i dagens penger ca. en halv million. Anonymkode: b951b...cc6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 Da båten vår ble skadet av en ukjent. Skade var nesten 1 million og vi måtte ut med 300k selv. Anonymkode: 7e9ea...206 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 Skilsmisse på helt feil tidspunkt. Så jeg sitter her med nytt boliglån med disse rentene her. Var også en kamp å bli kjøpt ut av boligen for en rettferdig pris.. Skulle jo gjerne ha kjøpt for noen år siden og fått betalt ned på lånet i den perioden med nullrente. Anonymkode: 9b442...041 1
SPOCA Skrevet 10. april 2024 #15 Skrevet 10. april 2024 (endret) Eksen svindlet meg for nærmere en million kroner. Han tok opp nærmere 800 000 kr i forbrukslån uten min viten og vilje. Jeg oppdaget det på selvangivelsen året etter. Dette var før Bankid fikk passord i tillegg til kode, slik at han søkte bare ved å oppgi fødselsnummeret han hadde klart å rote frem i mine private papirer, samt fikk tak i min bankid (som faktisk lå innelåst, men han klarte å dirke opp låsen). Hva skal jeg si? Jeg hadde spart opp ganske mye penger til å kjøpe meg et lite cottage ved sørkysten i England, men de pengene ble i stedet brukt på å betale ned gjelden. Jeg måtte også ta opp litt lån (heldigvis i boliglånet), og fikk betalt ned. Jeg klarte meg uten en eneste anmerkning, og kom meg ut av det helt alene, men det er kanskje det tyngste økonomiske nederlaget jeg har opplevd. Anmeldelsen mot min eks ble henlagt, og banken der han fikk forbrukslånet ville ikke ettergi gjelden siden jeg sto som ansvarlig (og mente jeg hadde vært skjødesløs, til tross for at bankid lå innelåst). Det nyttet ikke, og jeg maktet ikke å kjempe mer. Det er vondt å tenke på, men jeg klarer meg godt økonomisk i dag. Endret 10. april 2024 av SPOCA 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #16 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sa opp en forsikringsavtale jeg hadde fra jeg var 20 år via fagforening ifordel for " vanlig uføreforsikring " . (Da jeg var 37 år da vi kjøpte hus ) Banken som overtalte meg. Året etter fikk jeg en en alvorlig nevrologisk sykdom. Selv om de godkjente papirene og alt ble det avslått da jeg søkte om få utbetalt pengene. Da de leste med lupe og fant ting i sykdomshistorikken som kunne linke til sykdommen. Kunne fått mellom 3000kr-5000 utbetalt hver mnd i tillegg til ufør. Anonymkode: bde0e...0db Fy så kjipt å høre, men kan forsikringsskapet virkelig gjøre det når du bare byttet forsikring? Når du ble forsikret første gang som frisk burde det telle, uavhengig av at du byttet bilforsikring. Anonymkode: 0b760...4df
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. april 2024 #17 Skrevet 10. april 2024 Solgte mine bitcoin for 8dollar stykker rundt 2010/2011
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #18 Skrevet 10. april 2024 Leie ut bolig til nær familie. Namsmann og ødeleggelser for 253K. Og tap av niece,nevø og foreldre. Anonymkode: 0bc4d...ded 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #19 Skrevet 10. april 2024 Disse to smellene jeg har med bil er peanuts når jeg leser om alle dere andre og hvor uheldige og svindlet dere har blitt 😰 Jeg hadde et samlivsbrudd som kunne ha blitt dyrt, men vi var heldigvis venner og satt stille i båten til boligmarkedet ikke lå i respirator lengere 🥵 Anonymkode: 402f0...e6a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #20 Skrevet 10. april 2024 Ikke så høy sum som mange av dere, men jeg hadde spart hardt gjennom hele ungdomstiden for å spare opp egenkapital. Veldig hardt oppsparte penger da jeg ofte sa nei til kino med venner og sånne ting. Da jeg akkurat hadde fylt 18 fikk jeg en jobb hvor jeg måtte sette inn et depositumsbeløp som sikkerhet. Jeg skulle få tilbake pengene senere. Jeg var ung og visste ikke bedre så jeg gjorde som jobben sa. Og da de sa at pengene ikke sto på konto så jeg ville miste jobben satte jeg over det samme beløpet en gang til og da var kontoen min tom. Kunne ønske noen rundt meg hadde advart meg om at det var ren svindel. Angrer sånn på at jeg var så godtroende. Anonymkode: 65bac...bca 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå