Gå til innhold

Noen som har vært hos sexolog med partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et langt samliv har jeg mistet helt lyst på sex med min partner. Etter noen dårlige år tydde jeg til pliktsex og jeg merker
at det har skadet veldig min lyst på ham. Samtidig har han slitt med potens og lagt på seg en del, jeg føler null lyst mot ham, men onanerer
jevnlig, så jeg vet det ikke er lysten generelt det står på.
Jeg tenker dette er en umulig situasjon i lengden, men syns også det er ekstremt vanskelig å snakke om. Derfor vurderer jeg å 
kontakte en sexolog. Men hvordan fungerer dette? Jeg tenker det fort blir veldig rart å skulle snakkeom sex med en fremmed.
Har noen positive eller negative erfaringer?

Anonymkode: 41dbf...690

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det kan være verdt forsøket, men for min del (som var litt i din situasjon) hadde det dessverre ingen positiv effekt.

Anonymkode: 09c26...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker det kan være verdt forsøket, men for min del (som var litt i din situasjon) hadde det dessverre ingen positiv effekt.

Takk for svar!
Hva snakket dere om, gikk man veldig i detalj?
Hadde det negativ effekt? Jeg er redd for å foreslå noe som bare blir flaut og gjør ting verre.
Veldig usikker på om vi klarer å komme oss gjennom dette,men føler jo vi bør prøve.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar!
Hva snakket dere om, gikk man veldig i detalj?
Hadde det negativ effekt? Jeg er redd for å foreslå noe som bare blir flaut og gjør ting verre.
Veldig usikker på om vi klarer å komme oss gjennom dette,men føler jo vi bør prøve.

Hos en sexolog snakker man ikke nødvendigvis så masse om sex i detalj. Ikke om man ikke ønsker det i alle fall. Men for vår del mer om årsakene bak manglende sexlyst og det vet vi jo kan være så mangt. Du nevner jo noe her og det kan være andre ting som lite likestilling i forholdet, økonomiske problemer, osv. Alt har en sammenheng. Eks. om en part i forholdet ikke tar noe særlig ansvar på hjemmebane så er det jo heller ikke så sexy, osv. Men man bør kunne åpne seg opp å være ærlig om man skal snakke med en tredjepart, uansett funksjon. Det kan være lurt å tenke på om man klarer det først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hos en sexolog snakker man ikke nødvendigvis så masse om sex i detalj. Ikke om man ikke ønsker det i alle fall. Men for vår del mer om årsakene bak manglende sexlyst og det vet vi jo kan være så mangt. Du nevner jo noe her og det kan være andre ting som lite likestilling i forholdet, økonomiske problemer, osv. Alt har en sammenheng. Eks. om en part i forholdet ikke tar noe særlig ansvar på hjemmebane så er det jo heller ikke så sexy, osv. Men man bør kunne åpne seg opp å være ærlig om man skal snakke med en tredjepart, uansett funksjon. Det kan være lurt å tenke på om man klarer det først. 

Takk for innspill, ja jeg er litt redd for om en sånn åpenhet også kan bli ødeleggende. Om kanskje ting jeg sier vil være vel sårende for partneren min. (Dette er jo også ting som gjør at jeg sliter med lysten, at jeg føler han er så skjør og at jeg så fort kan såre ham når jeg forklarer hvorfor jeg ikke har noe lyst på ham lenger!) Du nevner økonomi, og det er også et problem her, ja. En mann som sliter, men ikke innrømmer det selv, er dessverre utrolig usexy...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann. Det hadde en positiv effekt å gå til parterapeut. Vi snakket ikke om sex, men om alt annet. Det gjorde uansett at sexlivet kom tilbake. Jeg var ikke interessert i å gå i detalj på sexlivet. 

Jeg har kanskje ikke så mye å bidra med, men ærlig talt: Det er vel en del av problemet at du rett og slett har lav sexdrift? Ellers ville ikke sex føltes som en plikt i utgangspunktet. Jeg skjønner samtidig at masing kan gjøre det verre, men alt føles som mas når man ikke har lyst. Hvis driften er lav skal det mindre til for å miste tenningen. Jeg som er en kåtpeis ville ikke mistet tenningen av de grunnene TS oppgir, for eksempel at partneren har lagt på seg litt. Eller at han sliter og ikke innrømmer det. Det er virkelig ikke lett å være mann.

Anonymkode: e24c2...991

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 14.54):

Dere strever seksuelt fortsatt? Ingen løsninger? 

Anonymkode: 515dc...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...