AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Ja, merkelig spørsmål kanskje. Men jeg og barnefar har gått fra hverandre. Vi er gode venner, men fungerer rett og slett ikke når vi bor sammen som par selv om vi er glade i hverandre. Han har flyttet ut, men samarbeidet er godt. Vi kan fint spise middag sammen, eller tilbringe tid sammen som familie selv om vi ikke er et par eller bor sammen. Får utvidet barnetrygd og tilskudd til barnetilsyn fra NAV. Og der står det at man er eneforsørger om man ikke har et forhold til barnets mor eller far som tilsier at man ikke er alene om omsorgen. HVA betyr det 😂 Jeg er redd for å gjøre noe feil, men har vi lov å være venner og samarbeide godt og besøke og hjelpe forandre, så lenge vi ikke er et par og bor hver for oss? Når regnes man ikke som eneforsørger lenger? Hvor er grensa? 🤷🏼♀️ Anonymkode: c9a57...122
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Du er ikke eneforsørge uansett. Dere har delt foreldreansvar og regner med han har barna på besøk hos seg? Anonymkode: 4d40b...92f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du er ikke eneforsørge uansett. Dere har delt foreldreansvar og regner med han har barna på besøk hos seg? Anonymkode: 4d40b...92f Vi har delt foreldreansvar, han har hovedomsorgen for våre barn, jeg har 40% samvær. Men jeg er eneforsørger for mitt eldste barn fra tidligere forhold, hun har jeg 100% omsorg for. men har du et svar på spørsmålet mitt? det jeg lurer på er om når NAV regner man er eneforsørger eller ikke, i forhold til stønader 😊 Anonymkode: c9a57...122 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, merkelig spørsmål kanskje. Men jeg og barnefar har gått fra hverandre. Vi er gode venner, men fungerer rett og slett ikke når vi bor sammen som par selv om vi er glade i hverandre. Han har flyttet ut, men samarbeidet er godt. Vi kan fint spise middag sammen, eller tilbringe tid sammen som familie selv om vi ikke er et par eller bor sammen. Får utvidet barnetrygd og tilskudd til barnetilsyn fra NAV. Og der står det at man er eneforsørger om man ikke har et forhold til barnets mor eller far som tilsier at man ikke er alene om omsorgen. HVA betyr det 😂 Jeg er redd for å gjøre noe feil, men har vi lov å være venner og samarbeide godt og besøke og hjelpe forandre, så lenge vi ikke er et par og bor hver for oss? Når regnes man ikke som eneforsørger lenger? Hvor er grensa? 🤷🏼♀️ Anonymkode: c9a57...122 Du kan ha så godt og tett forhold til far som dere ønsker og får til uten at NAV eller andre kan si noe på det. Så lenge dere ikke er et par, ikke bor under samme tak/samme adresse så er du i all forstand eneforsørger. Dersom du får ny kjæreste regnes du som aleneforsørger frem til du og ny partner har bodd sammen i 12 mnd. Du er selv pliktig til å opplyse om slik endring. Blir du sammen med barnefar igjen eller flytter sammen, telles det fra den dato dere blir et par/bor sammen. Alt dette står tydelig inne på nav og i vilkår for dine vedtak av stønader. Anonymkode: 71abb...11f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan ha så godt og tett forhold til far som dere ønsker og får til uten at NAV eller andre kan si noe på det. Så lenge dere ikke er et par, ikke bor under samme tak/samme adresse så er du i all forstand eneforsørger. Dersom du får ny kjæreste regnes du som aleneforsørger frem til du og ny partner har bodd sammen i 12 mnd. Du er selv pliktig til å opplyse om slik endring. Blir du sammen med barnefar igjen eller flytter sammen, telles det fra den dato dere blir et par/bor sammen. Alt dette står tydelig inne på nav og i vilkår for dine vedtak av stønader. Anonymkode: 71abb...11f Tusen takk for svar🤗 Anonymkode: c9a57...122 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå