Gå til innhold

Hvor lang tid tar tvangssalg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

er intressert i å kjøpe et hus som kommer for tvangssalg. Ser i grunnboken at tvangssalg ble besluttet i oktober i fjor. Noen som har erfaring eller vet hvor lang tid det ca tar før det kommer ut for salg? Kjenner ikke de som eiger nå, så er liksom ikke så naturlig å spørre 😊

Anonymkode: f9f69...74f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta lang tid vil jeg tro, kanskje prøver de å finne en løsning.

En bekjent kjøpte nettopp en eiendom på tvangssalg, der ble det besluttet i mai og det kom på Finn i november.

Anonymkode: 4bcb7...cb0

• Liker 2
Skrevet

Ja tvangssalg tar ofte litt tid. Men de fleste tvangsselger innen ett år. Det som kan være en kuppmulighet innebærer også noe mer risiko enn ved et ordinært boligkjøp.

Husk at bud ofte bindes i opp mot 6 måneder. Du kan da ikke by på en annen bolig i mellomtiden. 

Lykke til med boligkjøpet.

Schmuhu

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Schmuhu said:

Husk at bud ofte bindes i opp mot 6 måneder. Du kan da ikke by på en annen bolig i mellomtiden.

Det har jeg ikke hørt om. Vet du i hvilke situasjoner det blir slik?

De jeg kjenner som har kjøpt, har alle bydd på normal måte og eiendom har blitt solgt i vanlig budrunde dagen etter visning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har jeg ikke hørt om. Vet du i hvilke situasjoner det blir slik?

De jeg kjenner som har kjøpt, har alle bydd på normal måte og eiendom har blitt solgt i vanlig budrunde dagen etter visning.

Litt usikker hvorfor det er slik men ofte er tingretten involvert i prosessen. Godt mulig at fristen er en sikkerhetsmargin med tanke på noe juss relatert. 

Men har vært bort i det flere ganger og det er en greie. Så vær obs på betingelser ang. det når bud legges inn for boliger på tvangssalg.

Schmuhu

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Schmuhu said:

Ja tvangssalg tar ofte litt tid. Men de fleste tvangsselger innen ett år. Det som kan være en kuppmulighet innebærer også noe mer risiko enn ved et ordinært boligkjøp.

Lykke til med boligkjøpet.

Schmuhu

Jeg søkte det opp nå, 6 uker det rette, ikke måneder. Det var litt mindre ille 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Tvangssalg tar lengre tid siden budet må stadfestet i tingretten først (de som har begjært tvangssalget må begjære budet stadfestet dersom de godtar budet), det er deretter klagefrist på kjennelsen fra tingretten. Om det er besluttet tvangssalg, men eiendommen ikke er lagt ut for salg, kan det tyde på at saksøkte jobber med å finne løsning og derfor fått berostilt tvangssalget, medhjelperen vil da sette arbeidet med tvangssalg på vent.

Anonymkode: 54280...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Ser at det har blitt besluttet tvangssalg tre ganger tidligere 🙈 så saksøkte har vel funnet en løsning de gangene.

men om eier ikke finner en løsning er det vel kanskje en til to mnd til det kommer på Finn da, med tanke på tidsaspektet skissert ovenfor 😊

får bare vente og se. Kan jo hende det dukker opp noe mer passende i mellomtiden! Takk for svar dere, mye til hjelp 🤗

Anonymkode: f9f69...74f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...