AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Barnefar og jeg gikk fra hverandre i høst. Har tre barn sammen. Han fyller 40 i mai, og jeg har lyst til å gjøre stas på ham på vegne av meg og barna. Han har alltid vært veldig skuffet over at han aldri fikk noen 30-årsfeiring... Men jeg har verken tid, råd eller kapasitet til å lage noen stor 40-årsfeiring for ham. Noen tips til hva jeg og barna kan gjøre? Anonymkode: 7d161...584
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Samle noen av vennene hans som kanskje har større kapasitet og lag ham en overraskelsesfest? Anonymkode: ca8a8...216
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Eeh, han fikk ikke trettiråsdag? O han vil ha feiring så er det jo hans ansvar å lage en feiring! Tenker at siden det er din eks kan ungene få (med)ansvar med å skaffe gave til sin far😊 Anonymkode: 7a936...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Som eks ville jeg støttet og hjulpet barna i å fikse noe for han. Tilbudt at han kunne ha barna selv om det ikke var hans helg, for eksempel. Og ellers bare sendt en hyggelig melding på dagen. Anonymkode: c7144...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 Jeg tenkte kanskje høre med familie og venner om å dra ut og spise? Sammen med barna selvfølgelig. Så kan alle ta med gave til ham, og så gjør vi en ettermiddag/kveld ut av det. Bare litt kleint, siden hans familie ikke liker meg så godt (selv om det var HAN som var utro og fucka opp, go figure). TS Anonymkode: 7d161...584 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenkte kanskje høre med familie og venner om å dra ut og spise? Sammen med barna selvfølgelig. Så kan alle ta med gave til ham, og så gjør vi en ettermiddag/kveld ut av det. Bare litt kleint, siden hans familie ikke liker meg så godt (selv om det var HAN som var utro og fucka opp, go figure). TS Anonymkode: 7d161...584 Drit i det! Herregud. Det er faktisk helt vanlig å stelle i stand bursdag selv som voksen. På tide at han blir voksen i virkeligheten, ikke bare papiret Anonymkode: fcca0...7fd 2
Juniper Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 (endret) Hjelp ungene med en gave fra dem, og la han ta ansvar for resten selv. Det at du fikser ting for han er en del av den pakken han valgte vekk. Ikke legg opp til noe som helst! Endret 10. april 2024 av Juniper 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 Dette hadde jeg ikke giddet for en utro eks.. La han ordne seg selv. Anonymkode: 3c9c6...384 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenkte kanskje høre med familie og venner om å dra ut og spise? Sammen med barna selvfølgelig. Så kan alle ta med gave til ham, og så gjør vi en ettermiddag/kveld ut av det. Bare litt kleint, siden hans familie ikke liker meg så godt (selv om det var HAN som var utro og fucka opp, go figure). TS Anonymkode: 7d161...584 Omg, det er jo IKKE DITT ansvar å sørge for en feiring for fyren! Nei, du skal ikke høre med hans familie og venner om de vil feire ham! Du skal ikke blande deg i det. Det eneste du skal gjøre, dersom ungenes alder tilsier det, er å hjelpe dem med å kjøpe en gave DE har lyst til å gi pappaen sin! Anonymkode: 7a936...0d6 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Drit i det! Herregud. Det er faktisk helt vanlig å stelle i stand bursdag selv som voksen. På tide at han blir voksen i virkeligheten, ikke bare papiret Anonymkode: fcca0...7fd Juniper skrev (4 timer siden): Hjelp ungene med en gave fra dem, og la han ta ansvar for resten selv. Det at du fikser ting for han er en del av den pakken han valgte vekk. Ikke legg opp til noe som helst! AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette hadde jeg ikke giddet for en utro eks.. La han ordne seg selv. Anonymkode: 3c9c6...384 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Omg, det er jo IKKE DITT ansvar å sørge for en feiring for fyren! Nei, du skal ikke høre med hans familie og venner om de vil feire ham! Du skal ikke blande deg i det. Det eneste du skal gjøre, dersom ungenes alder tilsier det, er å hjelpe dem med å kjøpe en gave DE har lyst til å gi pappaen sin! Anonymkode: 7a936...0d6 Altså, unnskyld meg, men hun skriver at hun HAR LYST å gjøre stas på faren til sine barn når han fyller 40 år. Hun ber ikke om hva vi mener om det, men ber om råd til hva.som kan være hyggelig. Er det ikke fint at hun evner å være raus og omtenksom selv etter et brudd? Jeg synes det viser stor modenhet og rasjonell tenking. Til TS: Jeg synes forslaget ditt om å foreslå middag høres hyggelig ut. Det er du som kjenner eksen din, så du vet best hva han kunne ønske seg. Jeg synes det er beundringsverdig at du klarer å legge uoverstemmelser bak deg og gjøre noe fint for barnefaren din. Flere burde lære noe av deg, men det virker som det faller mer naturlig for mange å bli bitter og hevngjerrig. Anonymkode: a494f...c6c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Altså, unnskyld meg, men hun skriver at hun HAR LYST å gjøre stas på faren til sine barn når han fyller 40 år. Hun ber ikke om hva vi mener om det, men ber om råd til hva.som kan være hyggelig. Er det ikke fint at hun evner å være raus og omtenksom selv etter et brudd? Jeg synes det viser stor modenhet og rasjonell tenking. Til TS: Jeg synes forslaget ditt om å foreslå middag høres hyggelig ut. Det er du som kjenner eksen din, så du vet best hva han kunne ønske seg. Jeg synes det er beundringsverdig at du klarer å legge uoverstemmelser bak deg og gjøre noe fint for barnefaren din. Flere burde lære noe av deg, men det virker som det faller mer naturlig for mange å bli bitter og hevngjerrig. Anonymkode: a494f...c6c DETTE! Eksen min var utro med kollegaen sin da jeg var gravid og forlot meg med en nyfødt. Jeg var skuffet, fortvilet og sint en stund etterpå. Men jeg lot det ikke gå utover barna! De kommer alltid førs. eneste jeg sa var et jeg leverer/henter ikke barna hos han så lenge hun var der første halvåret fordi jeg var ikke klar for å møte henne. Fordi jeg ville ikke begynne å gråte forann barna. når jeg var klar inviterte jeg alle på middag hjemme hos meg, så barna kunne se alt alle var venner og kunne omgås. det løser ingenting å legge faren til barna for hat, selv om handlingen han gjorde er forkastelig. Jeg har et kjempefint liv nå, selv om jeg hadde 1-2 drittår etter utroskapen, og jeg fortsatt misliker at han ødela familien og at barna må vokse opp i 2 hjem. Men barna har det bra tross alt. jeg synes det er flott ar du vil ordne gave fra dere og hjelpe til å ordne selskap! Det er jo normalt å invitere til eget 30 års fest? Viss ikke bør man hinte veldig i forkant til de rundt seg at man forventer surpriseparty😆 kjenner ingen som har fått det. Her inviterer alle til eget 30/40/50/29 årsdag Anonymkode: 709fb...45d 1
Fighter83 Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Barnefar og jeg gikk fra hverandre i høst. Har tre barn sammen. Han fyller 40 i mai, og jeg har lyst til å gjøre stas på ham på vegne av meg og barna. Han har alltid vært veldig skuffet over at han aldri fikk noen 30-årsfeiring... Men jeg har verken tid, råd eller kapasitet til å lage noen stor 40-årsfeiring for ham. Noen tips til hva jeg og barna kan gjøre? Anonymkode: 7d161...584 Spør om ikke vennene hans kan ordne istand 40 årslag da👍 Også kan du kanskje gi 2 konsertbilletter til han. Ungene kan gi noe de har laget. Endret 10. april 2024 av Fighter83 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 Alvorlig talt. Ønsker han at du skal stelle i stand dette? Kanskje den voksne mannen, som attpåtil var utro, ikke ønsker at nettopp du skal stelle i stand besøk? Tenk litt på det. De fleste hadde vel ikke ønsket det. Anonymkode: 71443...522 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 Eksen min fikk et par sokker fra HM til 40-årsdagen sin, fra sønnen vår. Mer enn han fortjente 😄 Høres faktisk helt tullerusk ut at du skal fikse noe for ham. Anonymkode: 20fcf...ee8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenkte kanskje høre med familie og venner om å dra ut og spise? Sammen med barna selvfølgelig. Så kan alle ta med gave til ham, og så gjør vi en ettermiddag/kveld ut av det. Bare litt kleint, siden hans familie ikke liker meg så godt (selv om det var HAN som var utro og fucka opp, go figure). TS Anonymkode: 7d161...584 Synes det høres bra ut. Hvis barna er i skolealder hadde jeg nok overlatt litt til dem. La dem ringe farmor og farfar for å invitere. Anonymkode: 3a693...721 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #16 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Altså, unnskyld meg, men hun skriver at hun HAR LYST å gjøre stas på faren til sine barn når han fyller 40 år. Hun ber ikke om hva vi mener om det, men ber om råd til hva.som kan være hyggelig. Er det ikke fint at hun evner å være raus og omtenksom selv etter et brudd? Jeg synes det viser stor modenhet og rasjonell tenking. Til TS: Jeg synes forslaget ditt om å foreslå middag høres hyggelig ut. Det er du som kjenner eksen din, så du vet best hva han kunne ønske seg. Jeg synes det er beundringsverdig at du klarer å legge uoverstemmelser bak deg og gjøre noe fint for barnefaren din. Flere burde lære noe av deg, men det virker som det faller mer naturlig for mange å bli bitter og hevngjerrig. Anonymkode: a494f...c6c TS her. Takk for dette! Har jobbet hardt med å legge bak meg alt som har skjedd, for barna. Vi har delt nesten 10 år sammen, så det er klart at jeg ønsker å vise barna at vi fortsatt kan være venner! Hvorfor er alle her inne så bitter? Nei, det er ikke MIN oppgave å ordne noe til ham i form av middag, fest og så videre, men for barna sin del vil jeg gjøre det. Vi spiser ofte middag sammen, så barna ser at mamma og pappa kan være i samme rom og være venner. Noen ganger er det det siste jeg vil, men det er faren til barna mine, og det kommer han alltid til å være. Man må jo gjøre det beste ut av det. Da skal jeg høre med familie og venner om de har lyst å spise middag sammen den aktuelle datoen 🙂 Anonymkode: 7d161...584 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg tenkte kanskje høre med familie og venner om å dra ut og spise? Sammen med barna selvfølgelig. Så kan alle ta med gave til ham, og så gjør vi en ettermiddag/kveld ut av det. Bare litt kleint, siden hans familie ikke liker meg så godt (selv om det var HAN som var utro og fucka opp, go figure). TS Anonymkode: 7d161...584 Men hvorfor skal du stelle i stand en sånn middag til han? Særlig om det blir klein stemning? Om dere skal vise barna at dere har god stemning mellom dere, er jo gjerne ikke middager med klein stemning det beste alternativet. Det vil barna plukke opp med en gang. Det kan jo også tenkes at han har lagt helt andre planer for sin 40-års dag også. Da blir det dumt om du overstyrer planene hans, og arrangerer en middag for familie og venner. Om noe bør du i det minste forsikre deg med far om at han ikke har lagt noen andre planer på bursdagen sin, før du steller i stand noe. Flott at dere vil vise barna at dere har god stemning mellom dere. Men det kan gjøres på helt andre måter. I forhold til bursdagen kan du feks hjelpe barna praktisk og økonomisk med å finne en gave til faren. Om barna er hos deg den dagen faren har bursdag, kan dere invitere han på middag og kake hjemme hos dere. Anonymkode: aa97b...cd1 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Samle noen av vennene hans som kanskje har større kapasitet og lag ham en overraskelsesfest? Anonymkode: ca8a8...216 Hallo??? Eks som er utro, og ikke sammen lengre, var snakk om noe fra ungene og gjøre med de.... Fest med venner får han selv eller vennene ordne! Gå ut å spis sammen du,han og barna? Evt med noe mer familie om han liker det? Inviter på kake og kaffe hjemme hos dere? Syns det er tøft gjort og han fortjener virkelig ikke en dritt som har vært utro... Ikke din jobb, men flott for barna at du er så voksen! Anonymkode: eeec0...2db
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 Så han var utro, har ikke sagt til deg at han vil ha hjelp til å arrangere bursdag, hans familie liker deg ikke, du forventer klein stemning. Eh.. Dette blir jo ikke bra. Det er ikke uvennskap eller hat å ikke blande seg oppi privatlivet til eksen. Noe sier meg at han tok lite ansvar i samlivet deres. Nå er det ikke ditt problem mer Anonymkode: fcca0...7fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå