Gå til innhold

Venn som ikke snakker på eget initiativ.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som ikke snakker på eget initiativ. Personen beskriver seg som "glad i å møte mennesker, men ikke den som snakker høyest".

Denne vennen har mange spennende tanker, interesser, erfaringer og meninger -Men absolutt ingenting av det kommer ut på eget initiativ. 

Jeg må stille spørsmål, ellers blir vi sittende i stillhet. Vi kan fint sitte en time uten at noen sier noe som helst, som forsåvidt er fint det og -Om vi bare var to til å bryte den fra tid til annen. 

Personen lurer aldri på noe om meg, hva som rører seg i livet mitt eller hva jeg tenker og mener. Det er tilsynelatende fullstendig uinteressant. Når jeg deler noe om meg på eget initiativ (som ikke skjer så ofte, somregel snakker vi om vennen min, eller upersonlige greier) så får jeg svar og gjerne spørsmål -av helt normal karakter. Men som sagt, aldri åpnes munnen uten at jeg har jobbet for det. 

Personen kan fint invitere meg på besøk hvor vi blir sittende i totalt stillhet om jeg ikke sier noe. Tror ikke vennen min syns det er det minste ubehagelig. 

Er det jeg som er rar som syns det er rart at jeg må si noe hver gang det skal bli en samtale? 

Anonymkode: 552d0...de9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...