Gå til innhold

Gjort alt klar for å få barn men så

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har liksom gjort alt klart, kjøpt stort hus, bygd opp stor buffer, klatrere litt på jobben, men nå kjenner jeg at jeg egentlig liker livet slikt det er, får dårlig samvittighet av å si det, men sette meg selv høyere. Om vi får barn så må treningsrommet omgjøres til soverom, det er betydelig større sjanse for samlivsbrudd , jeg må kjøpe billigere bil, jeg må slutte å spise så mye ute, mindre reiser, mindre fritid, dårligere trenings vilkår , mindre penger å bruke på meg selv… jeg tror jeg og min kone har vente for lenge, klare ikke å snu livsstilen nå😅. Luftet det for henne å hun virket litt lettet.. er det tabu å ikke ville ha barn?

Anonymkode: 8d53f...aac

• Liker 4
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dere er enige om å ikke få barn likevel så er det nå ingen andre som har noe med det å gjøre. Jeg har tre barn, men er helt sikker på at man kan leve like lykkelig uten barn som med barn.

Deres liv, deres valg.

Anonymkode: 6c0f9...ccc

• Liker 15
  • Nyttig 3
Gjest Lars1009
Skrevet

Skjønner det suupergodt. Tre barn. Fint det, men livet blir krevende ja... Men kanskje litt kjedelig uten barn også? Men for guds skyld: Ett eller to barn holder lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke tabu. Gjør som dere vil. Så lenge begge er enige er det jo ikke noe problem

Anonymkode: 416f9...4a9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere gjør da akkurat som dere vil med det. Tenker at det er bra dere tenker på dette fremfor å få barn dere eeeeegentlig ikke ønsker. Det finnes flere som faktisk angrer på at de har fått barn. De elsker barna, men hater livsstilen. 

Anonymkode: 96da5...fac

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Sålenge begge er enige, så er det helt greit. Jeg elsker barna mine, og hadde valgt det samme om igjen, men det er mye jobb og lite søvn, så skjønner godt de som ikke vil ha. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det litt likt! Gjort alt for å tilrettelegge for barn, og gjort alt "riktig" - kjøpt hus, skaffet oss gode karrierer, mannen får nå et solid lønnshopp så vi må ikke ofre mye økonomisk, vi gifter oss straks og skal i gang med familieforsøkelse på senåret. Og det vi ønsker oss mest akkurat nå er å bygge hus med treningsrom 😂 Men hos oss står barneønsket likevel solid, det er bare omveltningen av livsstil som vi mentalt forbereder oss på, vi er veldig, veldig glad i vår alenetid. Men vi tenker óg langsiktig: hvordan er livet pm 5 - 10 år? For oss er det vanskelig å forestille oss den uten barn. 

Vi har dog blitt enige om én ting: vi vil ha barn og skal forsøke det vi kan oss to, men går det ikke, så går det ikke. Det blir ikke prøverør, adopsjon etc på oss. Det blir leit å ikke kunne få, men det blir ikke vårt livs store sorg - så lenge vi har hverandre, er vi lykkelige. 

Anonymkode: 40e34...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte det bort, av samme grunner som du ramser opp. Vi hadde det så godt som individer, og som par. Mye frihet og innhold og glede. Det er 15 år siden nå, og det har vært for sent å ombestemme seg igjen en stund nå. Har ikke angret et sekund. Trudde jeg var gravid på et tidspunkt, og det eneste følelsen jeg hadde var motvilje mot å omgjøre hjemmekontoret mitt til barnerom. 

Anonymkode: bff8a...63d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Lars1009 skrev (14 minutter siden):

Skjønner det suupergodt. Tre barn. Fint det, men livet blir krevende ja... Men kanskje litt kjedelig uten barn også? Men for guds skyld: Ett eller to barn holder lenge.

Periode hvor det er stille og periode hvor det er utrolig digg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Luftet det for henne å hun virket litt lettet.. er det tabu å ikke ville ha barn?

Det er da det samme hva andre mener. Om dere er enige, hva annet er vel bedre??

Lev som dere ønsker, ikke som andre ønsker. Deres liv, deres valg!

Det er nok noe tabu hos enkelte, men blir mer og mer vanlig :)

Anonymkode: 74e80...8fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har liksom gjort alt klart, kjøpt stort hus, bygd opp stor buffer, klatrere litt på jobben, men nå kjenner jeg at jeg egentlig liker livet slikt det er, får dårlig samvittighet av å si det, men sette meg selv høyere. Om vi får barn så må treningsrommet omgjøres til soverom, det er betydelig større sjanse for samlivsbrudd , jeg må kjøpe billigere bil, jeg må slutte å spise så mye ute, mindre reiser, mindre fritid, dårligere trenings vilkår , mindre penger å bruke på meg selv… jeg tror jeg og min kone har vente for lenge, klare ikke å snu livsstilen nå😅. Luftet det for henne å hun virket litt lettet.. er det tabu å ikke ville ha barn?

Nei det er da ikke tabu.

Aller trenger da ikke få barn, så hvorfor føle skyld på det?

Anonymkode: d5789...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og så kommer dere til å angre som bare det når toget er gått..

Anonymkode: 59909...871

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sikker på at jeg ikke vil. Min mann har ( i tidligere forhold, yngre år) ikke tatt så stor stilling til det før han møtte meg. Han har ikke ønsket det, men har nok tenkt han ikke vil nekte om en partner ville. Jeg var tydelig på det fra start at han måtte ikke gå videre med meg hvis han ønsker familie på sikt. Han ble, som din kone, egentlig lettet. Da slapp han det "presset" og var enig i at det ikke er noe han ønsker. Vi er godt voksne begge to og det er ingen vei tilbake- har ikke angret et sekund. Synes ikke det burde være tabu, men folk med barn kan ikke skjønne hvordan noen gir avkall på det som regel og har en del spørsmål rundt det. Jeg har ikke bedre svar enn at jeg aldri har ønsket det. Det ligger ikke for meg, kjenner det i hver celle. 

Anonymkode: 8d889...b33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte over. Toget har gått, for ti års tid siden. Har ikke angret et sekund. 

La meg gjette, neste argument er "alene på aldershjemmet"? 😂 Nei, du. Da har jeg penger nok til privat sykehjemsplass i sør-europa et sted. Og mange vennskap jeg har hatt tid til å pleie, da fritiden ikke har gått med til å følge opp barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke snakket om dette før?

Anonymkode: 1c8c7...88e

Skrevet

Tror det er best både for voksne og barn at de som kjenner at de ikke ønsker barn ikke får dem. Det verste ville være motsatte, barna har intet de skulle ha sagt i saken og fortjener bedre en litt motvillige foreldre som ønsker å prioritere dem bort ved hver anledning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Noen vil og andre vil ikke, syns begge deler er like normalt. 

Anonymkode: fa280...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (17 minutter siden):

Tror det er best både for voksne og barn at de som kjenner at de ikke ønsker barn ikke får dem. Det verste ville være motsatte, barna har intet de skulle ha sagt i saken og fortjener bedre en litt motvillige foreldre som ønsker å prioritere dem bort ved hver anledning. 

Jeg er sikker på at både jeg, og TS, hadde blitt fantastiske foreldre om det først var valget vi tok.

Jeg har jo vennepar som er/var som oss, men som valgte barn. Selvfølgelig ble treningsrommet da gjort om til et fantastisk barnerom. Selvfølgelig ble SPA opphold og restaurantopphold en sjeldenhet, og fredags-taco ble innført. Selvfølgelig ble Amalfikysten og New York erstattet med bamseklubb i fellesferien noen år. 

Hadde vi blitt gravide ved et uhell ville jeg beholdt. Og lagt livsstilen vi har på hyllen for noen år. Jeg tror det ville vært et fantastisk liv det også, bare med andre ting som ga innhold og glede. 

Tvert i mot er det nok slike som oss som tar et veldig veloverveid valg, og ser det negative og utfordrende med å ha barn, som vet hva vi går til. Om man stuper ut i det uten tanker om hvor utfordrende det vil bli, og de negative sidene, det er heller da det kan bli uheldig for barna. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er sikker på at både jeg, og TS, hadde blitt fantastiske foreldre om det først var valget vi tok.

Jeg har jo vennepar som er/var som oss, men som valgte barn. Selvfølgelig ble treningsrommet da gjort om til et fantastisk barnerom. Selvfølgelig ble SPA opphold og restaurantopphold en sjeldenhet, og fredags-taco ble innført. Selvfølgelig ble Amalfikysten og New York erstattet med bamseklubb i fellesferien noen år. 

Hadde vi blitt gravide ved et uhell ville jeg beholdt. Og lagt livsstilen vi har på hyllen for noen år. Jeg tror det ville vært et fantastisk liv det også, bare med andre ting som ga innhold og glede. 

Tvert i mot er det nok slike som oss som tar et veldig veloverveid valg, og ser det negative og utfordrende med å ha barn, som vet hva vi går til. Om man stuper ut i det uten tanker om hvor utfordrende det vil bli, og de negative sidene, det er heller da det kan bli uheldig for barna. 

Tror nok ikke at folk som vekter New York og spa veldig høyt og vegrer seg for barn fordi at de da må gå på akkord med ønsket livsstil «noen år», blir bedre foreldre enn de som uforbeholdent ønsker seg barn.

Men det kan kanskje være litt godt å tenke at man tar et «gjennomtenkt valg» og at andre ikke gjør det, og at det er der forskjellen ligger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du en av de som sier «livet startet ikke før hjertestenen kom inn i livet vårt»? Ikke alle vil ha barn, å det er så latterlig av folk å komme med sånne påstander. 

Anonymkode: 96da5...fac

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...