Gå til innhold

Synes du det er dyrt med barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er dyrt med klær og utstyr til barna, skal man ha gode sko og dresser til hver sesong og barn i vekst flyr fort lappene.

Men her inne leser jeg at de fleste kjøper klær og utstyr til en slikk og ingen ting og da lurer jeg på om dere andre synes det er dyrt med barnehagebarn?

Barnehagen skal ned i pris til max 2000 kr og barnetrygden er jo på 1.600, de fleste er i tillegg to om utgiftene. Også er det jo begrenset hvor mye et lite barn spiser. Og de færreste er med på dyre fritidsaktiviteter i den alderen. 

Anonymkode: 0183a...b7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyrt nok. 
Men jeg prøver å bruke finn.no mest mulig. 

Anonymkode: 3c8d3...2f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt merkbart på økonomien, men for oss som er to med helt gjennomsnittlige inntekter, kan jeg ikke si at det føles dyrt. Vi kjøper alltid dyrere klær og utstyr. Samtidig er det jo veldig velkomment at maksprisen for bhg skal ned :)

Anonymkode: dee25...561

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper alt brukt med unntak av sko, og bor på et sted med gratis barnehage. Reima-vinterdresser som ser tilnærmet ubrukte ut til 3-400kr er helt greit synes jeg, og så selger vi det videre for ca. samme pris når sesongen er over. Blir derfor ikke så dyrt :) 

Anonymkode: bdce3...829

• Liker 2
Skrevet

Ja for de vokser som rakkern og må ha mye sko og klær vært år he he. Gjerne 2 av alt og ting blir ødelagt etc. Fra de er små skal de også ha vogn etc...( Om du henter og leverer med bil,) Må du ha 3 seter . Men min på 11 år må ofte ha nytt vært år han å da han og vokser..

Så begge er dyrt he hr

AnonymBruker
Skrevet

Syns også det var dyrt med barnehagebarn - helt til jeg fikk to tenåringer..

Anonymkode: 97ef2...2e8

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke så dyrt når barnet var liten. Men nå begynner det virkelig å bli dyrt nå er barnet tenåring. 

Anonymkode: 620be...ba6

• Liker 5
Skrevet

Nei, er jo bare blitt billigere og billigere 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er så heldige å arve masse klær og utsyr fra venner og familie mens barna vokser. Vi benytter gratis fritidstilbud, så vår største utgift med barna er barnehagen. 

Ikke spesielt dyrt helt enda med en på 2 og en på 4.

Anonymkode: ed4c7...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen får barnet mitt pass av kompetentr, utdannede pedagoger i loksler som er trygge og godt egnet. De får dekket sine behov mtp lek, omsorg, mat, stell og sosialisering inn i gruppe/samfunn. 

Jeg betaler ca 20 kr per time med barnepass. 

Klær og utstyr må barnet ha uansett, kanskje en ekstra dress og et par klesskift mer for å ha nok mtp hjemme/borte.

Ikke dyrt. Kanskje mange penger, men altså ikke dyrt.

Anonymkode: 62f78...e1e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Alt kjøpes brukt, også sko. Men da kjøper jeg de som nesten ikke er brukt og utslitt. 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Ja for de vokser som rakkern og må ha mye sko og klær vært år he he. Gjerne 2 av alt og ting blir ødelagt etc. Fra de er små skal de også ha vogn etc...( Om du henter og leverer med bil,) Må du ha 3 seter . Men min på 11 år må ofte ha nytt vært år han å da han og vokser..

Så begge er dyrt he hr

De må ha nye klær om de surrer rundt hjemme også. Hadde de ikke gått i bhg så er det du som måtte aktivisert dem og og sørget for alle opplevelsene og situasjonene hvor barnet utfolder seg og sliter på klærne. Vi hadde to av alt med eldste, men ikke yngste. Vi vasker heller ofte (daglig) side de uansett vokser så fort. 

Anonymkode: 62f78...e1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi sparte latterlig store pengesummer på å fokusere på arvetøy, loppis-leker, senger fra finn.no og generelt pent brukt når våre 3 barn var små. Det eneste vi kjøpte nytt var madrasser og sko, så det var jammen ikke mange tusenlappene som gikk med før skolestart. Men når de ble 10-11 år ++, DA begynte tusenlappene virkelig å fly 🤣 

Anonymkode: 8c5e0...ce9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting mot hva som kommer senere.....  Et barn koster vel over 2 millioner i snitt nå. 

Anonymkode: 33bd6...eb6

Skrevet

Barna er på sitt desidert billigste i barnehagetiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt dyrt, men vil jo tro det bare blir dyrere når de blir eldre.

Anonymkode: 6b140...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Småbarn er ikke dyrt. SFO er forresten ca samme pris som barnehage  men er mange færre timer og ikke noe pedagogisk opplegg.

Tenåringer, da snakker vi. Den ene spiser en hel hest til middag, og den andre har en dyr hobby. Og å gå med arvetøy fra cubus er sosialt selvmord (i følge dem selv), så kleskostnadene er høyere. For ikke å snakke om sko. Og telefonen kan jo ikke være noe annet en iphone. Og stadige aktiviteter som slalombakke og paintball. 

Så man må være litt streng/påpasselig for å ikke bli ruinert når man har tenåringer.

Anonymkode: 47394...9ef

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er dyrt med klær og utstyr til barna, skal man ha gode sko og dresser til hver sesong og barn i vekst flyr fort lappene.

Men her inne leser jeg at de fleste kjøper klær og utstyr til en slikk og ingen ting og da lurer jeg på om dere andre synes det er dyrt med barnehagebarn?

Barnehagen skal ned i pris til max 2000 kr og barnetrygden er jo på 1.600, de fleste er i tillegg to om utgiftene. Også er det jo begrenset hvor mye et lite barn spiser. Og de færreste er med på dyre fritidsaktiviteter i den alderen. 

Anonymkode: 0183a...b7d

Ja men jeg velger det selv, klær og utstyr er jeg opptatt av så da vil det koste 

Anonymkode: 2f2e6...137

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer føler vi koster mer en barnehage barn. Ikke så lett å få brukt klær til dem. Aktiviteter koster mer, mer kjøring osv

Anonymkode: aa98b...520

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er dyrt. Blir nok mye dyrere når de blir eldre. Når de er små kan man arve eller kjøpe brukt. Litt dyrere ting, som utedresser og sko, er ofte på 50-70% salg på slutten av sesongen. Kjøper ofte det vi trenger nytt til neste sesong der. Tips. 

Anonymkode: 91329...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...