AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Har gått på 10 mg cipralex i litt under ett år. Glemte helt av medisinene når jeg skulle på ferie. Det er heldigvis forholdsvis lav dose, men jeg stresser litt fortsatt. Er her med svigermor og har ikke så lyst til at hun skal merke noe. Er det noe jeg kan gjøre for å «forebygge»? Kommer dette til å kjennes godt fysisk? Anonymkode: 19c0e...a37
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Sjekk muligheten for å hente ut resept på apotek der du er? Anonymkode: 1c4bc...3f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Jag har bare e-resept, så den er ikke tilgjengelig i utlandet på samme måte. En papirresept er gyldig har jeg skjønt. Anonymkode: 19c0e...a37
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Tror det du vil merke er støt i kroppen etter noen dager. Kan hende du ikke merker det før du kommer hjem. Men antidepressiva tar tid å gå ut av kroppen. Hvis de funker veldig godt mot depresjonen kan det hende du også føler på depresjonen igjen . Anonymkode: 788e9...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 Det burde gå fint. Litt støt, kanskje litt hodepine, men det vil nok ikke merkes av de rundt deg. Anonymkode: aa450...5f9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 Cipralex er ikke en veldig avansert medisin. Den er førstevalget til fastleger når de får inn pasienter med usikker årsak til nedstemthet. Jeg har selv gått på denne. Fikk så heftige bivirkninger som tinnitus og veldig nedsatt følelse mellom bena. Da jeg sluttet på de tok det to-tre dager før d var ute av systemet, at jeg merket at der var en bedring. Man skal alltid trappe ned ved høye doser men en uke vil jeg ikke tro gjør noe, og depresjonen treffer deg sikkert ikk som en pistolkule lørdag morgen liksom. Tror nok d går helt bra.. Anonymkode: 86342...9cd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Jeg får i hvertfall "støt" i hodet og blir veldig svimmel om jeg har glemt å ta pillene i to-tre dager. Anonymkode: 0f2a0...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 Har sluttet med cipralex flere ganger (og begynt igjen). Jeg har vært svimmel, kjent støt og hatt hodepine. Depresjon tror jeg ikke du kjenner på så fort etter slutt. Anonymkode: 86516...340
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 Støt i hodet. Utrolig ubehagelig. Anonymkode: 6bc1a...531
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Jeg har aldri opplevd støt i hodet verken ved avglemming av cipralex eller seponering. Jeg har kjent at jeg har blitt uggen og at "noe har vært feil" dagen etter at jeg har glemt pilla, og det samme da jeg slutta med cipralex. Gikk seg til etter noen dager. Anonymkode: 40ea4...aee
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 Takk for svar! Kom i kontakt med en norsk lege her som kunne skrive ut ny resept Anonymkode: 19c0e...a37 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 Vil påstå det å komme seg bort fra hverdag og jobb fungerer bedre enn tabletter!!! Nyt reisen🙂 Anonymkode: f5e36...91f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 Av nysgjerrighet, hva menes med «støt i hodet»? Så fint at du fikk resept, TS! Anonymkode: 2ddb8...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av nysgjerrighet, hva menes med «støt i hodet»? Så fint at du fikk resept, TS! Anonymkode: 2ddb8...3bc Det er vanskelig å forklare, men det kjennes ut som støt. Et eller annet som skjer i hodet og kroppen, ganske ubehagelig men ikke vondt eller noe sånt. Beste måten jeg kan forklare det på er at det kjennes ut som man har flere tråder i hodet og kroppen som rykker til samtidig. Har opplevd dette når jeg har gått på SSRI og glemt å ta medisinen eller når jeg har trappet ned for fort. Tror det er helt ufarlig men plagsomt er det, litt som hodepine. Anonymkode: 36b76...573 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskelig å forklare, men det kjennes ut som støt. Et eller annet som skjer i hodet og kroppen, ganske ubehagelig men ikke vondt eller noe sånt. Beste måten jeg kan forklare det på er at det kjennes ut som man har flere tråder i hodet og kroppen som rykker til samtidig. Har opplevd dette når jeg har gått på SSRI og glemt å ta medisinen eller når jeg har trappet ned for fort. Tror det er helt ufarlig men plagsomt er det, litt som hodepine. Anonymkode: 36b76...573 Takk for oppklaring! Høres ubehagelig ut og hadde nok blitt litt skremt hvis jeg hadde opplevd det, uten å ha hørt om det. Så veldig greit å vite om. Godt å høre at det ikke er farlig. Anonymkode: 2ddb8...3bc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #16 Skrevet 10. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Vil påstå det å komme seg bort fra hverdag og jobb fungerer bedre enn tabletter!!! Nyt reisen🙂 Anonymkode: f5e36...91f Det er en idiotisk påstand å komme med, men det får stå for din regning. Hvis jeg kunne reist fra panikkangsten min hadde jeg gjerne gjort det 🙃 Anonymkode: 19c0e...a37 4
Sarah93 Skrevet 10. april 2024 #17 Skrevet 10. april 2024 (endret) Jeg har opplevd det samme, og symptomene på at medisinen var borte kom først etter en uke, da jeg var hjemme igjen. Og da begynte jeg på dem igjen, så det løste seg ganske greit. Det var noen litt tøffe dager da jeg kim hjem. Hvis det er mulig å ordne en resept i Spania er jo det det beste, da det ikke er ideelt å slutte brått med antidepressiver. Men jeg tror det kan forverre angst og mulige seponerings-symptomer hvis du stresser veldig mye med det. Antidepressiva sitter i kroppen lenge, så du klarer deg sannsynligvis til du kommer hjem Edit: Så du kom i kontakt med norsk lege, det et supert. Nyt ferien! Endret 10. april 2024 av Sarah93
Lava Anne Skrevet 10. april 2024 #18 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Av nysgjerrighet, hva menes med «støt i hodet»? Så fint at du fikk resept, TS! Anonymkode: 2ddb8...3bc En slags rar hjerne-gnisning - vanskelig å beskrive. Har innimellom tenkt på det som en slags plutselig rar persepsjon, som den summingen man har hvis man har drukket på byen og plutselig setter seg et sted hvor det er stille (gjerne do), men det fremdeles suser i ørene 😅 bare at den opplevelsen er konsentrert til korte og gjentatte øyeblikk. 1
NinaLisa Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Av nysgjerrighet, hva menes med «støt i hodet»? Så fint at du fikk resept, TS! Anonymkode: 2ddb8...3bc Jeg vil beskrive dette som et lyn som treffer inne i hodet. Som andre skriver, veldig ubehagelig 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå