Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å kjøpe oss to nye biler, firehjulstrekk.

Vi har tenkt på å kjøpe en litt eldre og en litt nyere bil.

Noen som har gode erfaringer med firehjulstrekk? Gammel eller ny. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hva dere tenker på, personbil, st.v, jeep??

Foreldra mine sverger til Subaru. Er stor fornøyd med Imprezaen.

Subaru har jevnt over gode biler.

Impreza, forester og legacy er alle knall gode biler!!

Impreza er en forholdvis liten bil, forester er større samtidig som den er høyere under, legacy har litt større lasteplass enn forester , men bare 20 liter!! Men er igjen lavere, og mer lik imprezaen sånn sett.

Selv kjører jeg fremhjulstrekk, og jeg merker STOR forskjell når det gjelder fremkommelighet i forhold til mine foreldres 4-hjulstrekk.

Skrevet

En liten billig (har sett på Subaru Justy), og en litt større nyere en (sett litt på Kia Sportage).

Skrevet
En liten billig (har sett på Subaru Justy), og en litt større nyere en (sett litt på Kia Sportage).

Kia - det hadde jeg aldri tort å kjøre, sikkerhetsmessig er den rene dødsfellen. Har sett bilder fra to ulykker nylig, begge var flatklemte Kia Sportage, ingen overlevde i de bilene....

Den gode gamle Subaru 1800 finnes fremdeles som bruktbil, både stasjonsvogn og sedan. Jeg hadde en sånn som var gått over trehundretusen da jeg solgte den videre. Broren min sin har gått over firehundre...

Som du skjønner, jeg ville kanskje heller valgt en gammel 1800 eller tidlig Legacy som billigvarianten, og så en nyere Legacy som hovedbil.

Men Justy er også en artig liten bil å kjøre, noen år siden jeg prøvde en da...

Som du skjønner, jeg kommer fra en Subaru-familie!

Skrevet

Vi har en volvo XC 2003 mod. Det er desidert den beste 4x4 jeg har kjørt. Ingen over og ingen ved siden. Og den står seg i pris, slik at den dagen vi vil bytte den ut får vi mer igjen enn om vi hadde kjøpt ett annet merke. Kan anbefales.

Skrevet

Vi har bare firehjulstrekkere og det blir den neste også.

Nå har vi en 89-modell Toyota Corolla stv og en 01-modell Toyota Rav4.

Suverent med firehjulstrekk og som sagt kommer vi aldri til å velge noe annet.

Skrevet

Jeg hadde ikke følt meg komfi i en liten subaru justy så det er sagt. Har litt med sikkerheten også, man vet aldri om man møter noen i feil felt.

Meg gjest som skrev første innlegget her.

Skrevet

Jeg kjører liten bil nå, og har alltid følt meg trygg i den.

Ang. Kia Sportage, så er det VELDIG mange av dem til salgs, kanskje en grunn da? Pga. sikkerheten?

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg kjører en Skoda Octavia som har 4X4. Denne er også diesel og stasjonsvogn slik at den holder seg veldig bra i pris. (pr dags dato er det kø for å få kjøpt de brukt.) Jeg er VELDIG fornøyd med fremkommeligheten på denne bilen, men bakdelen er jo at det er en personbil, ergo ikke like høy som SUV'ene. Så da kommer det jo an på hva du ønsker.. Mannen ønsker seg også 4X4, men vil da ha en SUV. "problemet" for ham, er at han ikke finner en SUV med komfort/utstyrsnivå til en ok pris..

Mitt heteste tips på SUV er Suzuki Gran Vitara. Den nye modellen er kjempetøff, ganske bra pris og ok utstyrsnivå. Jeg vet ikke hvordan den holder seg i pris, men et lite søk på finn så finner du ut det.

Moren min kjørte en KIA Sportage....den var IKKE lett å få solgt....Skulle jeg selv hatt en KIA måtte det blitt Sorentoen, men den ligger veldig høyt i pris igjen, og så mye penger ville jeg ikke lagt i en KIA.

Skrevet
Jeg kjører en Skoda Octavia som har 4X4. Denne er også diesel og stasjonsvogn slik at den holder seg veldig bra i pris. (pr dags dato er det kø for å få kjøpt de brukt.)

Samboer har veldig lyst på Skoda! De er kanskje ikke så dyre nye? Får sjekke prisen...
Gjest lilletroll
Skrevet
Samboer har veldig lyst på Skoda! De er kanskje ikke så dyre nye? Får sjekke prisen...

Du får VELDIG mye for pengene når du kjøper Skoda. Vi har nå to faktisk, og det har vært SKIKKELIG research før vi endte opp med dem. Og ikke hadde vi vel kjøpt nummer to hvis vi ikke synes nummer en var bra heller... :) (Vi kjøpte begge nye)

Skrevet
Jeg kjører liten bil nå, og har alltid følt meg trygg i den.

Ang. Kia Sportage, så er det VELDIG mange av dem til salgs, kanskje en grunn da? Pga. sikkerheten?

Jepp, jeg hørte for noen mndr siden at et par bilforhandlere her i byen ikke lenger tok Kia i innbytte.

Skoda tror jeg kan være et bra valg, mye for pengene der. Og så har de diesel, noe subaru ikke har.

(meg fra subaru-familien)

Gjest Catwoman
Skrevet
Mitt heteste tips på SUV er Suzuki Gran Vitara. Den nye modellen er kjempetøff, ganske bra pris og ok utstyrsnivå. Jeg vet ikke hvordan den holder seg i pris, men et lite søk på finn så finner du ut det.

De holder seg veldig bra i pris.

Jeg kjører liten firhjulstrekk, suzuki ignis suv. Den skal visstnok være nestne helt identisk med Subaru justy.

Jeg er kjempe fornøyd med den. Har jo fått prøvd den endel på vinterføre nå, og den har ikke skuffet meg for å si det sånnt. Føler meg absolutt trygg i den bilen, like trygg som jeg følte meg i grand vitaraen jeg hadde før.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte en toyota rav 4 2003 modell for 2 år siden.. har aldri vært så fornøyd med en bil før! Jeg er hel frelst! Og toyota er jo kjent for å være driftsikre biler... foreldrene mine har bestilt en ny rav nå og får den snart.... Jeg kommer fra toyota familie :lol:

Skrevet

Henger på denne, jeg.

Bilen holder seg realtivt greit i pris.

Jeg har hatt Suzuki de siste 4 siste årene og er storfornøyd.

Begge mine har vært driftsikre og komfortable biler som jeg har stolt 100% på. Det eneste jeg har savnet litt er automatisk 4WD. Jeg kjører stort sett med 4WD på hele tiden om vinteren.

Skrevet

Amerikansk statistikk viser at en trafikkulykke hvor en SUV er innblandet har 9 ganger større sjanse for å være en dødsulykke enn hvis det ikke er en SUV innblandet.

Gjest lilletroll
Skrevet
Enig!

Veldig fornøyd med RAV4. God å kjøre, sikker, og ganske snerten til å være firehjulstrekker.

RAV4 er også helt på toppen når det gjelder å holde seg i pris, så det er også en god investering.

Skrevet

Ja der sa du noe.. min 2003 modell har faktisk ikke tapt seg mere enn noen få tusen i verdi. Under 10 000 faktisk... Det er faktisk den bilen som er helt på toppen der ja... verdien holder seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...