AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Vi har et par malingsjobber foran oss både innendørs og utendørs, og må blant annet bytte selve husfargen til noe som er lysere og mer i tråd med omgivelsene. Alternativene blant de "ferdigblandede" husfargene hos de store produsentene er alt for få, og jeg blir sittende og google fargekoder (NCS-systemet), med svært tilfeldige og varierende resultater. Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med apper for å gjenkjenne og/eller prøve ut fargekoder? Altså taste inn en kombinasjon (S4550-Y80R), og få fargen opp på skjermen? Eller skanne en malt overflate og få fargekoden gjenkjent? Blir i så fall veldig glad for tips! Anonymkode: ae214...a46
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Jotun Colourpin. For å scanne farge må du kjøpe tilleggsutstyr, men du kan skrive inn ncs, RAL eller navn på farge fra Jotun og du får opp de fargene du vil. Jeg lager grupper og legger inn farger der for å se hvordan fargene fungerer sammen 😄 Anonymkode: 3ac9d...14a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jotun Colourpin. For å scanne farge må du kjøpe tilleggsutstyr, men du kan skrive inn ncs, RAL eller navn på farge fra Jotun og du får opp de fargene du vil. Jeg lager grupper og legger inn farger der for å se hvordan fargene fungerer sammen 😄 Anonymkode: 3ac9d...14a Tusen takk for svar! Det høres jo veldig lovende ut - skal teste. Jeg ser jo at det er en haug med apper som tilsynelatende gjør det samme på Google Play, men jeg synes det er vanskelig ut fra beskrivelse og kommentarer å forstå hvordan de ulike appene kan brukes. Har noen feks erfaring med denne? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loomatix.colorgrab&hl=en_US Anonymkode: ae214...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå