Gå til innhold

Hvis du svarer på spørreundersøkelser, hvordan svarer du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du bevisst på hvordan du bruker skalaen, eller setter du svar midt på treet hvis du ikke har noen helt eksepsjonelle positive eller negative tilbakemeldinger?

For tiden blir jeg «konsultert» fra vår salgs/kundeavdeling på hvordan vi kan endre oss og hva vi prioriter av utvikling etc. på bakgrunn av en Net promoter score på 0%. Skalaen bak er at svar med  9-10 er positive, svar med  7-8 er nøytrale, mens svar mellom 0 og 6 er negative. 

Jeg jobber ikke med spøreundersøkelser, men jeg vet at når jeg svarer selv kan jeg være godt fornøyd om jeg svarer 6, men at det liksom ikke er over forventningene. Men her blir 6 til et negativt svar. 

Så jeg lurer på om alle de andre som svarer på undersøkelser alltid skjønner skalaene de svarer på? 

Anonymkode: 71cbb...f15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På en skala fra 0 - 10 tenker jeg at 5 er nøytralt. Under 5 er negativt, og over 5 er positivt.

Anonymkode: 1ede1...dad

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo slik den skalaen fungerer. Hvis du jobber med kunder, må jo målet være å ha dem kjempefornøyd, ikke nøytral eller midt på treet. Tenker at det ikke handler om skalaen, men kundeopplevelsen. Hvis man er fornøyd vil man gå for høyeste tallene uansett

Anonymkode: 3381c...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...