AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Har en jente på 15 mnd som av og til er i utrolig dårlig humør. Hun vil ikke spise, kle på seg, ordne håret, pusse tenner, bytte bleie etc. Jeg prøver å avlede med synging, musikk fra telefon eller gjenstander men til ingen nytte. Noen ganger må jeg bare holde hun til vi får tatt klær på, siden jeg har jo en jobb å rekke.. Jeg går da med en dårlig følelse av å være en fæl mor og føler vi hele tiden har «konflikt» der hun ikke vil ting og tilslutt må gjøre det. Noen råd her? Anonymkode: 83a5a...f63
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Har hatt en sånn periode vi også. Tror i etterkant at det kanskje var pga en haug med tenner som var på gang. Anonymkode: 9261d...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Det er helt vanlig at de får mer vilje i denne alderen. Hjelper det å snakke i forkant om alt dere skal gjøre? Hjelper deg med andre midler som sanger om det man skal gjøre? Når påkledning var vanskelig hos oss, fant vi en sang på Minibarna, «Hånda, hvor er den? På armen, vis den fram». Noen ganger må man bare gjøre ting også. Anonymkode: 6e915...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 All atferd er kommunikasjon, så reflekter rundt hva som egentlig kan ligge bak. Er du som mor stresset om morgenen vil jo barnet merke dette. Kanskje har barnet sovet dårlig? Og kanskje er bhg et litt kjipt sted å være til tider?. Barn vil aller helst ha forutsigbarhet og tid med mammaen sin❣️ Også er jo lek den enkleste måten å få med barna på. Lek fremfor beskjeder og kommandoer. Kanskje bhg har noen tips om du synes det er vanskelig😊 Anonymkode: 7eede...8ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 Min startet "selvstendighetsalderen" rundt året, mye tidligere enn jeg visste var vanlig. Men etter samtale med andre så er det visst ikke helt uvanlig heller (før jeg fikk barn trodde jeg det kom nærmere 3 år...) Jeg ville forsøkt å involvere barnet i ting som skal skje. I den alderen så fikk min feks velge bleie selv (hadde 2 pakker med forskjellig mønster), det var veldig stas. La barnet forsøke å gre ditt hår eller bamsens hår før du grer hennes. Er barnet trøtt eller sulten? Min er og veldig var på det hvis vi foreldre stresser eller forsøker å forte oss. Anonymkode: e974a...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå