Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!🥰 Babyen min på 10 mnd har gradvis sluttet å amme nå, er nede i 2 ganger i døgnet bare. Hun begynner å tulle enda mer når jeg prøver å amme henne nå, så ammer nesten bare 1 gang i døgnet.. Hun er ikke så fan av flaske heller😅 sist jeg snakket med helsesøster ammet jeg henne 4-5 ganger i døgnet, da var hun 8 mnd, og det synes HS var bra. Er det alt for lite å amme en baby på 10 mnd 1-2 ganger i døgnet? Eller eventuelt slutte helt? Jeg tror egentlig hun kommer til å begynne å nekte pupp fremover, da hun tuller veldig nå… Vært en veldig gradvis nedtrapping på noen mnd nå, så føler liksom ikke hun «trenger» det lenger heller, da hun har bestemt dette selv?😅 Hva tenker dere?❤️ Føler meg jo litt drit når jeg ser flesteparten som har baby på 10 mnd ammer mange ganger i døgnet…😔

Anonymkode: 5109d...b77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er de første 6 månedene som er viktigst, ville ikke stresset med amming når ungen nærmer seg året. 

Anonymkode: e134e...b8a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å amme da barnet var rett over ett år. Fra han var rundt 10 måneder så ble han gradvis mindre interessert. På slutten så amma jeg kun på morgenen, for han drakk bare hvis han fikk melk rett etter oppvåkning. Jeg stressa ikke med at det var så lite på slutten, var bare glad for at jeg klarte å strekke det så lenge. Tror ikke det er noe stort problem at det dabber av i den alderen, nei. 

Anonymkode: cfc7a...84e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste dråpe teller, og det er vanlig med perioder med brystvegring. Selvfølgelig er det bra å fortsette, amming er viktig for både næring, tilknytning og kjeveuvikling i mange år fremover. 

Anonymkode: 448c2...ca7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sluttet å amme da barnet var rett over ett år. Fra han var rundt 10 måneder så ble han gradvis mindre interessert. På slutten så amma jeg kun på morgenen, for han drakk bare hvis han fikk melk rett etter oppvåkning. Jeg stressa ikke med at det var så lite på slutten, var bare glad for at jeg klarte å strekke det så lenge. Tror ikke det er noe stort problem at det dabber av i den alderen, nei. 

Takk for svar❤️ Hadde du nok melk til å amme bare en gang i døgnet?❤️ Jeg får ikke utdrivning lenger, har melk men ingen sånn sterk utdrivning, så baby blir litt uinteressert pga det også tror jeg (at det går veldig seint)😅 Men da er det ikke krise om hun nekter å amme mer plutselig tror du?😅

AnonymBruker
Skrevet

Antar dere har begynt med fast føde? Hvis barnet ikke vil amme mer, tenker jeg at man ikke skal tvinge dem til det heller. 

Anonymkode: 75d88...d2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Antar dere har begynt med fast føde? Hvis barnet ikke vil amme mer, tenker jeg at man ikke skal tvinge dem til det heller. 

Anonymkode: 75d88...d2b

Ja 4 måltider til dagen 😊 Takk for svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

De bør ha morsmelk eller morsmelkerstatning frem til 1 år, men det betyr jo ikke nødvendigvis at dere må amme eller gi flaske. Dere kan blande det i maten hennes.  Vi har hatt flere perioder hvor vår har vært uinteressert i å amme, men endte likevel opp med å amme til hun var 18 mnd fordi hun ikke ville slutte. Ammet da kun før legging og på natt. Tror ikke det var veldig mye melk i den puppen så var nok mest for kos på slutten der 😊

Anonymkode: 2286c...942

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 2 veldig forskjellige barn. Et barn ble ammet i 9-10 måneder før det totalt mistet interessen for puppen og jeg kunne ikke akkurat tvinge barnet. Det andre barnet ble ammet til det var 3 år og der var det gradvis nedtrapping fra det var 2 år. Barn er forskjellige.

Anonymkode: b29a5...e6b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heldig og hadde det veldig enkelt med amming hele veien, så jeg opplevde ikke noen problemer selv om jeg gikk ned til en gang i døgnet. Hos meg så var han interessert hvis det skjedde rett etter at han våknet, men ellers på dagen så var han for opptatt med alt annet spennende rundt. 

Det går helt sikkert fint om du slutter, mange flaskemating jo fra starten og det er ikke noe problem. Jeg tror man skal gi morsmelkerstatning frem til 1 år om man slutter å amme, men det husker jeg ikke detaljene på. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...