AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Som overskriften sier, hvilke feil eller skade på bilen har du opplevd som har vært mest gjenstridig? Som aldri ble helt bra og som har trengt fiksing flere ganger? Anonymkode: fd929...149
skrue Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 På min forrige trengte kaliperene bak stadig tilsyn.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Tett EGR-ventil som følge av høyt oljeforbruk på gammel motor Anonymkode: 8e1a7...c5e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 BMWs elbiler har bremser som ikke egentlig trengs å brukes så ofte, fordi det å slippe gassen gjør samme nytte, og da ruster de lett og må ofte skiftes ut. Så vi har en elbil vi febrilsk bråbremser med rett før kontroller for å slippe å kjøpe nye, men ender ofte opp med å måtte erstatte dem likevel. Veldig glad i bilen, men det er en dyr hake. Anonymkode: ca2d7...89c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): BMWs elbiler har bremser som ikke egentlig trengs å brukes så ofte, fordi det å slippe gassen gjør samme nytte, og da ruster de lett og må ofte skiftes ut. Så vi har en elbil vi febrilsk bråbremser med rett før kontroller for å slippe å kjøpe nye, men ender ofte opp med å måtte erstatte dem likevel. Veldig glad i bilen, men det er en dyr hake. Anonymkode: ca2d7...89c Går det ikke an å skru av en pedalskjøringen? Anonymkode: cd6d3...649
newman01 Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Går det ikke an å skru av en pedalskjøringen? Anonymkode: cd6d3...649 En-pedalkjøring har ingenting å si på moderne elbiler. De regenererer energien uansett om du har aktivert OPD eller ikke. Vil tro de fleste nyere bilmodeller har automatisk sliping av bremseskiver under kjøring. Min bil skrubber bremseskiver de første 200 meterne når jeg starter bilen. Ellers kan man i noen bilmodeller sette giret i nøytral og rulle ned en bakke mens man bremser og skrape skivene rene. Eller trykke på "P" i fart og bråbremse. Bare pass på at det ikke er noen bak
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 En abs-senor. Om og om igjen. Anonymkode: 321c8...2c0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 newman01 skrev (28 minutter siden): En-pedalkjøring har ingenting å si på moderne elbiler. De regenererer energien uansett om du har aktivert OPD eller ikke. Vil tro de fleste nyere bilmodeller har automatisk sliping av bremseskiver under kjøring. Min bil skrubber bremseskiver de første 200 meterne når jeg starter bilen. Ellers kan man i noen bilmodeller sette giret i nøytral og rulle ned en bakke mens man bremser og skrape skivene rene. Eller trykke på "P" i fart og bråbremse. Bare pass på at det ikke er noen bak Den skrubbingen du hører, er mest sannsynlig fordi de ligger inntil etter start, drt gjør alle før de er tvunget unna skiva pga treghet i stemplet. Å bruke parkbrems er ikke noe å tenke på, før en vet om den går på stemplene, eller på indre diameter på skiva. Dvs en liten trommel innafor sliteflata til klossene. Ergo null verdi i det du sier. Anonymkode: 435b2...322 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 På den forrige bilen min nektet en EGR-ventil å gjøre jobben sin. Gammel dieselbil som ble kjørt for lite, så partikkelfiltret fikk kjørt seg. I tillegg hadde den luftfjæring som det alltid var noe galt med. Min nåværende bil mener at vindusviskere er ekstrautstyr den egentlig ikke gidder å forholde seg til. Anonymkode: 13c16...6c5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Baklykter som tar inn fukt og sprekker. De har blitt byttet flere ganger uten hell. Anonymkode: 9ec76...529
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Baklykter som tar inn fukt og sprekker. De har blitt byttet flere ganger uten hell. Anonymkode: 9ec76...529 Hvilken bil er dette? Vi har en ristelyd i klimaanlegget til stasjonsvognen vår. Mannen har akkurat levert den inn for femte gang. Det koster mye tid, dette! Når det gjelder bremser: Også på elbil kan du finne en rask nedoverbakke og bråbremse én gang i uken/måneden. Koster ingenting og forhindrer bremseråte. Husk å bremse og tørke opp litt før du parkerer også. Slike ting stod for øvrig i manualen til vår 1971 Volvo 145 også - i 1966 var 140-serien den første masseproduserte bilen med fire skivebremser og to krets system. Problemet er altså ikke nytt. Anonymkode: 052fb...9ef 1
Gjest jegerrinne Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 Egr ventil på 2 av bilene. Nesten gitt opp
Gjest Bromance Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 1.41): Som overskriften sier, hvilke feil eller skade på bilen har du opplevd som har vært mest gjenstridig? Som aldri ble helt bra og som har trengt fiksing flere ganger? Anonymkode: fd929...149 Jeg har slitt med sleperingen i rattet. Men heldigvis garantisak for hver gang de har satt inn en ny. Denne gangen har den vart til over garantitiden, så satser på det endelig er i orden. 😅
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 RAV dårlig drivkraft. Anonymkode: 02155...90d
Gjest jegerrinne Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Vw turan aldri mer. Feil på feil. Motor som løsnet, dører som gikk i vranglås, motorlamper som diskolys. Kjøpte helt ny
C-girl Skrevet 16. april 2024 #16 Skrevet 16. april 2024 Hadde en Volvo V40 der motoren må ha vært støpt feil, for bolten til dynamoen drev og skrudde seg ut. Tilslutt hoppet reima av, og inn på registerreima. Dynamoen gjorde dette to ganger i mitt eie, andre gangen ble det heldigvis ikke skade på registerreima. Så aldri mer Volvo på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå