Gå til innhold

Hvor er det mest usjarmerende stedet du har vært i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men det er jo fortsatt like usjarmerende selv om man leser seg opp på forhånd? 

Anonymkode: fb2eb...204

Man kan ta et kvalifisert valg på om det er et sted man ønsker å besøke eller ikke. 

Man justerer forventningene, og blir ikke skuffet når det skjer. 

Så jeg finner det rart at så mange i denne tråden nevner Hurghada, når de burde visst hva de gikk til. 

Anonymkode: d34b6...16f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mine er følgende:

- Cartagena, Colombia. Følte meg ikke trygg, masse skumle folk og mye prostitusjon/drugs. Skal ALDRI tilbake dit. 

- Magaluf, Mallorca.  Jeg var der i 2 timer før jeg tok taxi tilbake til Palma igjen, bare for å se. Masse fulle britiske damer som gikk rundt i bare truse og høye hæler, jeg var helt sjokkert. Generelt fulle briter. Opplevde at folk satt og kasta mat rundt på andre på en restaurant, utrolig lite classy. Skjønner godt at spanjolene er lei. Veldig synd, for det er fine strender der og byen kunne vært såå mye koseligere. 

- Riga, Latvia. Mulig det finnes noen skjulte perler men jeg fant de ikke. Sure innbyggere. Utrolig nok veldig bra shopping og gode restauranter, og det var veldig gøy på russisk disco der. En del shady russere der men de var hvertfall hyggelige og livlige. 

- New York, USA. Stygt og slitsomt. Masse tiggere og uteliggere overalt. Mye mas. Har aldri skjønt hypen med New York. 

Anonymkode: 5dc26...361

Artig hvor forskjellig vi ser steder og hvor forskjellig forventninger/ønsker er når vi drar steder.

Jeg for min del synes Cartagena er helt fantastisk. Følte meg ikke utrygg, men passet på å ikke ha på meg smykker/klokker, kamera eller åpen telefon. Er det en del kokain der? Absolutt, men langt fra verdens kokainhovedstad. Der vil jeg si at Lima og Bogota er verre. Og Medellin, selv om det har bedret seg enormt de siste 10 årene. 

Det stedet jeg likte minst var La Paz (Bolivia). Jeg synes menneskene der var ubehagelige, og mye skittent, vanskelig å finne ok billig mat uten redsel for matforgiftning, damer dro opp skjørtet og tisset i gatene på dagtid etc. men jeg har andre venner som elsket La Paz, så opplevelsene er forskjellig. jeg har gjort mange av mine reiser som backpacker, og bodd på hostels og ikke resorts, så da ser man annet, men det er jo også forutsetningene på reisen.

Der jeg følte meg mest utrygg var Rio de Janeiro, selv om ikke vi endte opp med å oppleve noe negativt selv så hadde de fleste vi ble kjent med der blitt robbet/forsøkt robbet, gjerne med kniv. Men vi bodde på et hostell der personalet insisterte på at når alle dro ut sammen så skulle ingen gå alene hjem, alltid noen om gikk med deg, Men la alltid telefon igjen hjemme, og hadde kun nok cash til kvelden gjemt i behå'en. Uansett drar jeg absolutt tilbake dit igjen. 

Dubai drar jeg nok ikke tilbake til. Byen er fin (arkitekturmessig), og bor du på en 5-stjerners er det ikke noe å være redd for, men synes det var ubehagelig å få i ansiktet hvor lite kvinner var verdt, og se små gutter og menn kose seg i bassenget på hotellet, mens kvinner og små jenter satt fullt påkledd og så på fra en stol.

Anonymkode: 1c759...9ba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (29 minutter siden):

latterlig... Da man kan ikke reise til Sør Italia, Sicilia eller Corsica, Sardinia, etc... Mafia skal la deg være i fred uansett.

Hele mitt "bidrag" i denne tråden er bare jeg som misforsto den jeg siterte og siden andre som misforstår mitt poeng 😂

Endret av Anonymbruker***
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

Hele mitt "bidrag" i denne tråden er bare jeg som misforsto den jeg siterte og siden andre som misforstår mitt poeng 😂

For meg (den du misforstod) var det også et forfriskende bidrag at vi misforstod hverandre fullstendig. Og så klarte å bli enig, i stedet for å eskalere drittslengingen 😅 En sjeldenhet på KG.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke reist i nærheten så mye som mange andre i denne tråden har, men hvis jeg misliker et sted er det ofte hvis jeg føler meg usikker eller lost. Før jeg reiser så leser jeg alt jeg kan om stedet jeg skal til og jeg tror det er mest når hva jeg leser stemmer dårlig med virkeligheten at jeg synes det er utrivelig. Du skal ikke så langt ut i Europa før det å være på en togstasjon eller t-bane stasjon nærmest er en garanti for å komme i trøbbel. Det undrer meg alltid at politiet ikke gjør noe med disse bandene, spesielt i store byer som Paris og Roma som har så mye turisme..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

St.Petersburg i Russland. Er 20 år siden jeg var der, nå er det jo enda flere grunner til å ikke dra dit. Russerne var generelt veldig sure og uvennlige - også folk i serviceyrker. Byen har jo noen flotte praktbygg, men ikke noen god stemning eller atmosfære. 

Anonymkode: fc0a2...760

Enig i at det er en litt streng kultur i Russland, og at folk kan virke uvennlige. Men St Petersburg er den byen i Russland jeg liker best. Men jeg reiste med folk som har bodd er, så da får man kanskje sett andre ting enn turister flest. Traff mange kreative og morsomme folk der. Uansett veldig glad for å ha vært der, for det er uaktuelt å returnere dit nå. 

Anonymkode: db38e...393

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klikket meg inn for å svare omtrent akkurat dette.  

Var i Egypt (Hurghada og Kairo) en uke for noen år siden. Fikk så aversjon mot Egypt, og menneskene der, at det preger mitt syn på Midtøsten og mennesker derfra. 

Rett og slett ufyselig.

Anonymkode: fb2eb...204

Til og med arabere mener at Egypt er altfor dårlig, fullt av trakassering og tyver. Venninna mi fra Syria og ei annen norsk venninne dro til Latakia, vest for Syria. De sa turen var helt fantastisk og folk var utrolig imøtekommende. De byene i Syria som grenser mot middelhavet er ganske undervurdert. 

Anonymkode: 345f9...d0d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Da går du, blant mange andre steder, glipp av fantastiske Jordan. Gjestfrie og vennlige mennesker, en rik kulturarv, steder som bare må oppleves en gang i livet. 

Men jeg ser at mange som svarer her har hoppet på rimelige charterturer, og trur det representerer et helt folk og land. 

Jeg har reist mye i muslimske land, og opplevd mange flotte steder. Enkelte områder i Egypt og spesielt Hurgadha var totalt usjarmerende i mine øyne (hva er det mest usjarmerende stedet du har vært i utlandet). Jeg var i Hurgadha på veg fra Sinai til Luxor og ankom Hurgadha med båt, ikke sydentur. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Golden Sands, Bulgaria. Var der med to onkler, to tanter og fire søskenbarn for noen år tilbake. Opplevde hele stedet som skittent, rotete og maten var heller ikke spesielt bra eller god. Opplevde også bulgarere som frekke. Mulig de bare var lei turister, men når vi er høflige, blide og hyggelige med de så forventer jeg det samme tilbake. Hotellet var fint da, og fine strender. 

Ellers likte jeg meg veldig godt i Athen og drar mer enn gjerne tilbake, men jeg tror det er den mest møkkete byen jeg har vært i. Fryktelig mye støv og søppel overalt. Men grekere er hyggelige, maten dødsgod og arkitekturen strålende, så det veier opp for det. 

Anonymkode: 25676...a91

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kristin70 skrev (11 minutter siden):

Jeg har reist mye i muslimske land, og opplevd mange flotte steder. Enkelte områder i Egypt og spesielt Hurgadha var totalt usjarmerende i mine øyne (hva er det mest usjarmerende stedet du har vært i utlandet). Jeg var i Hurgadha på veg fra Sinai til Luxor og ankom Hurgadha med båt, ikke sydentur. 

Jeg har svart tidligere i tråden, første side, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Egypt. Hurghada. Ufyselige mennesker! 

Anonymkode: 5b7d1...338

Helt enig! Var akkurat dette stedet som dukket opp i mitt hode da jeg så tittelen på tråden. Verste stedet jeg har vært, og ville rett hjem da vi kom dit. 

Stedet så ut som det var et bombet sted der ingen av husene eller hotellene hadde tak, fordi det kostet mer penger når huset ditt var ferdig. Derfor stod det bare stålstenger opp overalt..
Det var landminer rett ved veien vi måtte gå til sentrum, og null gatelys..

Det første som møtte oss da vi ankom hotellet var null mulighet til å ta ut penger fordi minibankene var ødelagt. Da vi spurte om hjelp flere steder ble vi løyet til og fikk beskjed om å kjøpe noe i butikkene for at de skulle gi oss veibeskrivelse inn til sentrum. Taxisjåførene måtte bestikkes, og vi ble "fanget" i en gullbutikk som alle turistbussene måtte innom, og nektet å gå før vi kjøpte noe. Fikk også beskjed om at turbussene alltid måtte kjøre i konvoier på ørten busser med politieskorte for å unngå landeveisrøvere.. 
Det var menn med maskingevær overalt, rett utenfor hotellet og på stranden.
Vi så KUN menn på en hel uke! Ingen kvinner var ute rett og slett.

Så mye vanskjøttede dyr overalt... 

Grusomt sted rett og slett! 

Anonymkode: c7814...e9b

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Polen og Bulgaria.

Polen fordi menneskene der måtte blitt betalt for å utvise noe form for å vise at de er hyggelige (vært der to ganger)

Bulgaria fordi det er sør-øst Europas svar på et U-land.

Anonymkode: a0654...0d5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan vi ikke endre trådtittel til å inkludere; "gjelder ikke deg som helt blindt har kastet deg på en billig chartertur"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sikkerpådet skrev (2 timer siden):

Alanya i Tyrkia. Og så prøver jeg virkelig å se etter noen lysglimt fra Gran Canaria siden det er favoritten til mange, men klarer det ikke. 🤪

Det er veldig mye bra på Gran Canaria. Du må bare komme deg ut av turistbyene i sør. Lei bil og besøk de sjarmerende landsbyene oppe i fjellet eller dra til hovedstaden på nordsiden. 

Anonymkode: 105f0...c97

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har hørt så mye dritt om Egypt fra alt og alle, og likevel fortsetter folk å dra dit. Har en venn nå som absolutt skal se pyramidene og sier "det kan ikke være så ille", men det ryktes jo å være det verste steder å dra på ferie i verden for tida unntatt midt i de verste krigssonene.

Anonymkode: 63cc6...6b1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Benidorm, og lillesøster Torrevieja.

Leicester, trist, grå og fattig.

Anonymkode: 4642c...3f2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurghada og Kairo i Egypt.

Frekkere folk skal man lete lenge etter. Masete og sure taxisjåfører og butikkansatte. Lurer deg uten ett snev av dårlig samvittighet. Vi droppet å gå i butikker etterhvert og gudene vet hva de skrek etter oss. Var sikkert ikke lovord 😂

Hotellet var helt supert og de fleste ansatte også. Han som vasket rommet var en type for seg selv, ble ikke ei krone i tips for å si det sånn.

Utenfor hotellområdet var det slum med skur av bølgeblekk. Søppel fløt på fortauene. Små barn gikk rundt og tagg både penger og mat, trist.

Kairo var bare ett helvetes pes. Det myldret av folk i gatene og attpåtil havnet vi midt inne i en mengde med mannfolk som gikk i flokk bak en kiste 😳 Sinnsykt varmt og umulig å komme ut av denne flokken. Kunne gått ut i veien, men bilistene tok ikke særlig hensyn så vi gikk i begravelsestog frem til de svingte inn en vei og vi kunne endelig gå videre.

Pyramidene var fint å oppleve og veldig gøy at barna også syntes det var spennende. Var dessverre tiggere der også som ødela litt.

Allrogt å opplevd Egypt, men aldri mer Egypt på meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albir i Alicanteområdet.  Liten, småkjip og død pensjonistby med få spennende restauranter.  Hadde jeg reist tilbake til området, hadde jeg sikkert valgt Altea istedenfor.

København. Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva det er og jeg har gitt byen flere sjanser, men lander på alltid på at jeg ikke finner byen interessant. Jeg vet at mange elsker den byen,  og at det har Michelinresturanter i fleng, men jeg føler ingenting når jeg er i Køben 

Endret av Laraa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...