mimifin72 Skrevet 10. april 2024 #101 Del Skrevet 10. april 2024 Værste: Sofia i Bulgaria. Det er mange fine byer i Bulgaria, men Sofia er ikke en av dem. Playa del Ingles på Gran Canaria Brussel - bodde ikke så langt fra NATO Headquarters. Stusslig og usjarmerende område Beste: Budapest, Lofoten og Færøyene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #102 Del Skrevet 10. april 2024 Har besøkt over hundre land, og det eneste stedet jeg kommer på som var ufattelig usjarmerende er Jacksonville i Florida. Alt var stengt i sentrum på dagtid, det var nærmest ingen mennesker å se og kriminaliteten kjempehøy. Ellers synes jeg de fleste steder har sin sjarm, så lenge man bare leter etter den. Egypt er for eksempel et utrolig fascinerende land, og selv Hurghada er spennende så lenge man forflytter seg vekk fra resortene og inn i den gamle souken eller bydelen Al Dahar. Anonymkode: 75d34...a95 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #103 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣 Noen som har vært i Tallin og vet om det er ‘samme Ulla? Er også enig i Magaluf, men der stedet er jo kjent for å være akkurat slik du beskriver. Er heldogvis bare 10 min busstur fra nydelige Palma hovedstaden. New York er proppfull av fornøyelser. Og har sin egen sjarm. Man må dog like støy og storby. Central park er likevel fint for roligere avkobling. Er bare å planlegge godt så får du en spennende uke. Anonymkode: c050f...269 Anonymkode: c050f...269 Tallin var ikke samme ulla, men det er snart 7 år siden jeg var der. Ikke spesielit koselige mennesker i Polen heller, men folk drar dit vel pga. historie, bygninger, og generelt lavere prisnivå. Anonymkode: 36877...cb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #104 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tunis, som eksempel. Du vet jo hva du går til av mas og intensitet, og at å bevege seg rundt alene ikke er aktuelt. Men du setter pris på luksusen på hotellet og servicen du får der, god mat, flott basseng, veldig gode temperaturer fra tidlig til sent, og å kose seg på stranda. Du vet du må betale litt for å få fine utflukter med priavatsjåfør og guide, da det er et land der du ikke setter deg på bussen på egenhand. (Og kunne egentlig sagt akkurat det samme om Hurghada). Har bodd i Tunisia i 1 år (Sousse) og Tunis er veldig vestlig. Kan fint reise rundt alene som norsk kvinne der. Har tatt masse taxi alene og med barn og mann. Kjørt masse bil alene der også. Aldri opplevd noe ubehagelig, kun at de prøvde å øke prisen. Jeg kan en del arabisk, så de roet ned på trykkingen rimelig fort. Hurghada er det litt verre. Var der i 2 mnd. Der blir man virkelig beglodd og en taxi-sjåfør forfulgte meg og min sønn. Ikke gøy! Anonymkode: 132ef...85e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #105 Del Skrevet 10. april 2024 Det er uavgjort mellom Pite Havsbad i Sverige og de små usjarmerende byene på østkysten av England. Anonymkode: 8ef7f...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #106 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skriver under på Riga. Den byen var bare deprimerende grå og trist. Dere som ikke har vært der- styr unna!😣 Noen som har vært i Tallin og vet om det er ‘samme Ulla? Anonymkode: c050f...269 Jeg elsket Tallinn. Synes den var utrolig sjarmerende med sitt middelalderpreg. Men så har jeg ekstra sansen for all things medieval 😁 Anonymkode: cc073...07f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #107 Del Skrevet 10. april 2024 Egypt, Hurghada, er det desidert verste stedet jeg har vært. Skal aldri mer dit, eller til noe muslimsk land. Anonymkode: a3c99...f40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #108 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Egypt, Hurghada, er det desidert verste stedet jeg har vært. Skal aldri mer dit, eller til noe muslimsk land. Anonymkode: a3c99...f40 Da går du, blant mange andre steder, glipp av fantastiske Jordan. Gjestfrie og vennlige mennesker, en rik kulturarv, steder som bare må oppleves en gang i livet. Men jeg ser at mange som svarer her har hoppet på rimelige charterturer, og trur det representerer et helt folk og land. Anonymkode: d34b6...16f 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #109 Del Skrevet 10. april 2024 Alle dere som nevner Egypt, tror dere det ville vært bedre å reise dit i jobb- eller studiesammenheng? Er selv interessert i Det gamle Egypt, og skal skrive master om egyptsamlinger. Føler jeg bør dra til Egypt, men kvier meg for å dra dit mpt. kvinnesyn osv. Anonymkode: 77d0c...291 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #110 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mine er følgende: - Cartagena, Colombia. Følte meg ikke trygg, masse skumle folk og mye prostitusjon/drugs. Skal ALDRI tilbake dit. - Magaluf, Mallorca. Jeg var der i 2 timer før jeg tok taxi tilbake til Palma igjen, bare for å se. Masse fulle britiske damer som gikk rundt i bare truse og høye hæler, jeg var helt sjokkert. Generelt fulle briter. Opplevde at folk satt og kasta mat rundt på andre på en restaurant, utrolig lite classy. Skjønner godt at spanjolene er lei. Veldig synd, for det er fine strender der og byen kunne vært såå mye koseligere. - Riga, Latvia. Mulig det finnes noen skjulte perler men jeg fant de ikke. Sure innbyggere. Utrolig nok veldig bra shopping og gode restauranter, og det var veldig gøy på russisk disco der. En del shady russere der men de var hvertfall hyggelige og livlige. - New York, USA. Stygt og slitsomt. Masse tiggere og uteliggere overalt. Mye mas. Har aldri skjønt hypen med New York. Anonymkode: 5dc26...361 Oslo, nordens Bagdad Anonymkode: b0ce9...ea8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #111 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da går du, blant mange andre steder, glipp av fantastiske Jordan. Gjestfrie og vennlige mennesker, en rik kulturarv, steder som bare må oppleves en gang i livet. Men jeg ser at mange som svarer her har hoppet på rimelige charterturer, og trur det representerer et helt folk og land. Anonymkode: d34b6...16f Jeg var kanskje litt rask med å dømme. Det er mange land i verden jeg ønsker å besøke, men dessverre er kvinnesynet i mange av disse landene ødeleggende. Vi var to blonde jenter i 20-årene som dro til Hurghada, og jeg var livredd hele uken. Reiser ikke uten en mann neste gang. Anonymkode: a3c99...f40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. april 2024 #112 Del Skrevet 10. april 2024 3 hours ago, Anonymbruker*** said: Så du er pro-mafia? Siden du har reist til Napoli... latterlig... Da man kan ikke reise til Sør Italia, Sicilia eller Corsica, Sardinia, etc... Mafia skal la deg være i fred uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #113 Del Skrevet 10. april 2024 Tanuki skrev (25 minutter siden): objektivt sett Khyagt i Sibir, var nesten litt skummelt der om natten, en knøttliten grenseby, politiet der var de mest uvennlige jeg noensinne har møtt. Ulaanbaatar, stygt, grusom luftforurensing om vinteren, som varer i minst 8 mnd av året. En by med ca 1.5 millioner innbyggere men med infrastruktur for maks 500 000. Noen perler i byen, men stort sett usjarmerende, og mye kriminalitet og fsttigdom. Vilnius, var der bare halvannen dag, men syntes det var ganske kjedelig der. Jeg synes også Vilnius var veldig kjedelig. Vet ikke helt hvorfor, men det var bare uinspirerende. I motsetning til Tallinn der jeg likte meg veldig godt. Anonymkode: cc073...07f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #114 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var kanskje litt rask med å dømme. Det er mange land i verden jeg ønsker å besøke, men dessverre er kvinnesynet i mange av disse landene ødeleggende. Vi var to blonde jenter i 20-årene som dro til Hurghada, og jeg var livredd hele uken. Reiser ikke uten en mann neste gang. Anonymkode: a3c99...f40 Jeg skal innrømme at det har blitt mye mer komfortabelt (i mangel på bedre ord) å reise slik jeg gjør etter fylte 40, og med litt linjer i ansiktet. Men det har aldri hindret meg fra å oppleve verden. Det handler om å lese seg opp i forkant, vite hva du kan forvente. I Hurghada bodde vi dyrt, og brukte privat guide, blant annet. Det er ikke et sted man bør dra til et middels hotell, og forvente å kunne bevege seg fritt i gatene uten mas, eller i det hele tatt som ung kvinne. Anonymkode: d34b6...16f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #115 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skal innrømme at det har blitt mye mer komfortabelt (i mangel på bedre ord) å reise slik jeg gjør etter fylte 40, og med litt linjer i ansiktet. Men det har aldri hindret meg fra å oppleve verden. Det handler om å lese seg opp i forkant, vite hva du kan forvente. I Hurghada bodde vi dyrt, og brukte privat guide, blant annet. Det er ikke et sted man bør dra til et middels hotell, og forvente å kunne bevege seg fritt i gatene uten mas, eller i det hele tatt som ung kvinne. Anonymkode: d34b6...16f Men det er jo fortsatt like usjarmerende selv om man leser seg opp på forhånd? Anonymkode: fb2eb...204 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #116 Del Skrevet 10. april 2024 Nr 1: Dubai (2016). Nr 2: Hua Hin (2018) Nr 3: fort lauderdale (2013) Anonymkode: 4cae7...349 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #117 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skal innrømme at det har blitt mye mer komfortabelt (i mangel på bedre ord) å reise slik jeg gjør etter fylte 40, og med litt linjer i ansiktet. Men det har aldri hindret meg fra å oppleve verden. Det handler om å lese seg opp i forkant, vite hva du kan forvente. I Hurghada bodde vi dyrt, og brukte privat guide, blant annet. Det er ikke et sted man bør dra til et middels hotell, og forvente å kunne bevege seg fritt i gatene uten mas, eller i det hele tatt som ung kvinne. Anonymkode: d34b6...16f Ja jeg vil jo ikke at mitt kjønn skal avgjøre om jeg kan bevege meg fritt rundt eller ikke😅 Så holder meg unna disse landene inntil videre. Anonymkode: a3c99...f40 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 10. april 2024 #118 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Suisse i Tunisia. Usjarmerende sted, usjarmerende folk, usjarmerende mat. Anonymkode: 10692...cd2 Hadde min første alene ferie i Sousse, nesten 18 år, og hadde det fantastisk. Nå var dette på slutten av 70 tallet så ikke oversvømt av turister. Medinaen kunne være litt masete, men ikke mer enn det 2 uerfarne "globetrottere "klarte å hanskes med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #119 Del Skrevet 10. april 2024 St.Petersburg i Russland. Er 20 år siden jeg var der, nå er det jo enda flere grunner til å ikke dra dit. Russerne var generelt veldig sure og uvennlige - også folk i serviceyrker. Byen har jo noen flotte praktbygg, men ikke noen god stemning eller atmosfære. Anonymkode: fc0a2...760 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #120 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): St.Petersburg i Russland. Er 20 år siden jeg var der, nå er det jo enda flere grunner til å ikke dra dit. Russerne var generelt veldig sure og uvennlige - også folk i serviceyrker. Byen har jo noen flotte praktbygg, men ikke noen god stemning eller atmosfære. Anonymkode: fc0a2...760 Så trist. Jeg har vært i St. Petersburg mange ganger og trives godt der Anonymkode: 77d0c...291 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå