Gå til innhold

Hvor er det mest usjarmerende stedet du har vært i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Riga

ingen service å få i butikker eller på restauranter. Da mener jeg rett og slett bli sett/tatt i mot bestilling. Helt håpløst!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gammelsmurfen skrev (10 timer siden):

Singapor. Gud for et kjedelig land. Det er absolutt ingenting der verdt å oppleve. 

Åh? Da har vi forskjellige opplevelser. Jeg elsker Singapore, jobbet der litt for noen år siden. Er jo masse å gjøre der.. Gardens by the Bay, Marina Sands, Sentosa, matmarkeder, karaoke. Tur i fjellet. Båtturer til øyene i området. Kunne gjerne bodd der igjen :) 

Men respekterer at folk har ulike meninger, er bare interessant å høre hvorfor. 

Anonymkode: 5dc26...361

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ti T Usen skrev (1 time siden):

Eneste stedet Egypt er pent er under vann

White desert er et av de mest spesielle stedene jeg har sett. Solnedgangstur til pyramidene med privat guide er et must i løpet av livet. Elvecruise på nilen. Alexandria med all historien. aswan og øyene - nydelig. sinai penninnsula... 

Det virker som om "alle" har dratt på billig-charter til hurghada, og tror kulturen er boder og restauranter som retter seg mot turister, og at naturen består av det du ser på ruta fra flyplassen til hotellet. 

Anonymkode: d34b6...16f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jamaica. Fattig og elendig. Mye rus. Sure folk.

Anonymkode: 9494a...7d5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Riga, Latvia. Grått, trist, deprimerende, sure folk. 

Agadir, Marokko

Anonymkode: 9f5d6...523

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (31 minutter siden):

Så du er pro-mafia? Siden du har reist til Napoli... 

Ene av besteforeldren kom fra Napoli, den andre er fra Sicilia. Jeg er født i USA og bor i Norge. Er jeg også pro-mafia?

Anonymkode: e1604...9df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Egypt. Hurghada. Ufyselige mennesker! 

Anonymkode: 5b7d1...338

Hva legger dere i at menneskene er ufyselige? Spør fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor Egypt og marokko ikke frister til gjentakelse (har ikke vært i noen av landene).

1 hour ago, AnonymBruker said:

Agadir i Marokko. Mest ufyselige mennesker jeg har møtt noen gang, og jeg har vært veldig mange steder!

Anonymkode: 310d4...231

Anonymkode: f986f...788

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (34 minutter siden):

Så du er pro-mafia? Siden du har reist til Napoli... 

Du kan ikke være mye utenfor døra til eget hjem om alt du gjør sier noe om hva du støtter, og ikke. Og selv i eget hjem har du nok en del komponenter og gjenstander som er laget av folk, til og med barn, som blir utnyttet i Kina. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ene av besteforeldren kom fra Napoli, den andre er fra Sicilia. Jeg er født i USA og bor i Norge. Er jeg også pro-mafia?

"Jeg forstår ikke hvorfor man besøker steder der man er prinsipielt mot ting, eller ikke har gjort undersøkelser i forkant" 

Skriver noen som har vært i Napoli. Må gå utifra at de er pro-mafia da 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke være mye utenfor døra til eget hjem om alt du gjør sier noe om hva du støtter, og ikke. Og selv i eget hjem har du nok en del komponenter og gjenstander som er laget av folk, til og med barn, som blir utnyttet i Kina. 

Kommentaren må nesten sees sammenheng med den jeg siterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke behov for å dra tilbake til Egypt pga menneskene og kulturen. Ekkelt mas om penger og deres kvinnesyn er ufyselig. Ble lurt inn i en typisk turistfelle med kamel og var bare flaks og raskt tenkning av venninnen min som reddet den situasjonen.

Ville gjerne ha dratt tilbake for museumene, pyramidene, stranda og de vakre korallrevene. 

Kypros var dyrt, veldig "britanisert" og generelt nedslitt og lite inspirerende.  Ikke noe som trekker meg tilbake dit, husker det som en festested med lite annet å by på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Likte ikke London så godt, men her er nok meningene veldig delte. Var ok altså, men ikke livets reise. Vært der tre ganger, en privat og to med jobb. 

Anonymkode: dcd20...a74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tyskland er bare kjedelig og usjarmerende. Språket hjelper heller ikke på.

Anonymkode: b2e1c...188

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oakland, ved San Francisco. Og deler av San Francisco også. Mye slum, uteliggere og fattige områdee der det ligger gigantiske hauger med søppel foran skitne og forfalne hus. Forstår hvorfor svigers sa at samme hva som skjer i slike områder så stopper man ikke bilen mens man kjører gjennom....

Merkelig at så mange sier "Riga". Jeg har vært der flere ganger, inkludert på besøk til slektning i et par uker. Er noen steder der som ikke er greie - f.eks. der det er mange turister da sigøynere samler seg der og stjeler fra forbipasserende. Var en som stakk hånda ned i veska mi og trodde jeg ikke så det 🤨 Han løp fortere enn Husain Bolt da han ble oppdaga.

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva legger dere i at menneskene er ufyselige? Spør fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor Egypt og marokko ikke frister til gjentakelse (har ikke vært i noen av landene).

Anonymkode: f986f...788

Jeg er mann og har vært i Egypt med min samboer. 

Med ufyselig kan jeg nevne:

• Kvinnesynet (kommentering, gestikulering, klåing og nedlatende.)
  • Fryktelig møkkete. 
  • Svindlerske. (Hadde en følelse av at ALT dreide seg om å maksimere sin fordel gjennom lurerier, tyverier, svindel)
  • Innpåslitene (Dette kan jeg forstå når en hvit turist kommer med "åpen lommebok". Men det blir ganske ufyselig i lengden/mengden)

Anonymkode: fb2eb...204

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tyskland er bare kjedelig og usjarmerende. Språket hjelper heller ikke på.

Anonymkode: b2e1c...188

Det er den dummeste generaliseringen jeg har hørt.

Man trenger bare å si "Berlin"  for å vise hvor dumt det var, men en generalisering som er litt mer to the point er at Tyskland er et land med lang og dramatisk historie, masse kultur, både høykultur og lav"kultur" og vakker natur. Hvis du klarer å kjede deg i Tyskland, så er det du selv som er kjedelig.

Anonymkode: 66136...046

• Liker 25
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

White desert er et av de mest spesielle stedene jeg har sett. Solnedgangstur til pyramidene med privat guide er et must i løpet av livet. Elvecruise på nilen. Alexandria med all historien. aswan og øyene - nydelig. sinai penninnsula... 

Det virker som om "alle" har dratt på billig-charter til hurghada, og tror kulturen er boder og restauranter som retter seg mot turister, og at naturen består av det du ser på ruta fra flyplassen til hotellet. 

Joda, jeg skal innrømme at det med "Kun pent under vann" var litt flåsete. Egypt har såklart sine severdige ting. Men menneskelig adferd opplevde jeg som helt lik overalt i Egypt. Lite tiltalende

Anonymkode: fb2eb...204

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh? Da har vi forskjellige opplevelser. Jeg elsker Singapore, jobbet der litt for noen år siden. Er jo masse å gjøre der.. Gardens by the Bay, Marina Sands, Sentosa, matmarkeder, karaoke. Tur i fjellet. Båtturer til øyene i området. Kunne gjerne bodd der igjen :) 

Men respekterer at folk har ulike meninger, er bare interessant å høre hvorfor. 

Anonymkode: 5dc26...361

Helt enig! Jeg var på noen helt nydelige turer der. Det lille jungelområdet Singapore har er flott for å gå turer og så lett å nå med offentlig transport!

Og å gå tur i Gardens by the Bay om natta, var noe av det koseligste jeg har gjort, så går man over noen broer til Merlion, langt elva opp til Clarke Quay. Og alt føles helt rolig og trygt og rent og ordentlig 😅 Koste meg masse i Singapore.

Var der for bare to uker siden, og det eneste negative, var at det var så dyrt i forhold til landene rundt, men det er forståelig 😅

Anonymkode: 63cc6...6b1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...