AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Del Skrevet 9. april 2024 Jeg har en datter, og nå venter vi en gutt 💙 Jeg gleder meg veldig til å bli guttemamma, men jeg må innrømme at tanken på forskning som viser at de aller sterkeste relasjonene i en familie generelt er mellom mor, datter og datterdatter, og at mormor ofte foretrekkes fremfor farmor, skremmer meg. Jeg skammer meg over disse tankene, men klarer ikke å legge dem fra meg. Jeg er redd for at jeg kanskje ikke vil få den samme nære relasjonen med min sønn. Så, til dere som er guttemammaer og farmødre, hvordan er deres forhold til deres sønner og/eller barnebarn? Anonymkode: 95d88...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Del Skrevet 9. april 2024 🤡 0/10 Anonymkode: cb6ee...929 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Del Skrevet 9. april 2024 Jeg er svigerdatter. Og jeg har faktisk tettere bånd med min svigermor enn min egen mor, er oftere med svigerfamilien på turer osv enn med min egen familie. Samboer er ikke noen «mamma gutt», er ikke derfor det er sånn. Men min egen familie som ikke er like flinke til å holde kontakt når vi alle har blitt voksne.. sååå, det er virkelig ingen automatikk i slike relasjoner. vi har selv både sønn og datter, og har aldri tenkt de tankene du har. Jeg tror det skal mer til enn kjønnet som avgjør hvordan relasjonene i voksen alder blir. Anonymkode: 6607b...447 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 🤡 0/10 Anonymkode: cb6ee...929 https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/06/05/201191/mormor-slipper-lettere-til-enn-farmor Anonymkode: 95d88...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er svigerdatter. Og jeg har faktisk tettere bånd med min svigermor enn min egen mor, er oftere med svigerfamilien på turer osv enn med min egen familie. Samboer er ikke noen «mamma gutt», er ikke derfor det er sånn. Men min egen familie som ikke er like flinke til å holde kontakt når vi alle har blitt voksne.. sååå, det er virkelig ingen automatikk i slike relasjoner. vi har selv både sønn og datter, og har aldri tenkt de tankene du har. Jeg tror det skal mer til enn kjønnet som avgjør hvordan relasjonene i voksen alder blir. Anonymkode: 6607b...447 🤗 Håper jeg klarer å legge fra meg disse tankene og at det kun er hormoner som tuller med hodet mitt🤯 Anonymkode: 95d88...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har en datter, og nå venter vi en gutt 💙 Jeg gleder meg veldig til å bli guttemamma, men jeg må innrømme at tanken på forskning som viser at de aller sterkeste relasjonene i en familie generelt er mellom mor, datter og datterdatter, og at mormor ofte foretrekkes fremfor farmor, skremmer meg. Jeg skammer meg over disse tankene, men klarer ikke å legge dem fra meg. Jeg er redd for at jeg kanskje ikke vil få den samme nære relasjonen med min sønn. Så, til dere som er guttemammaer og farmødre, hvordan er deres forhold til deres sønner og/eller barnebarn? Anonymkode: 95d88...441 I vår familie er jeg (kvinne) mest knyttet til pappa, og brødrene mine er mest knyttet til mamma. Er nok pga personlighet, jeg og pappa er mer like, og de tre andre er mer like hverandre. Anonymkode: 32661...e97 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Del Skrevet 9. april 2024 Det er din sønn. Du skal oppdra han. Dere skal bygge relasjoner. Hva forskning eller historier tilsier er ikke viktig. Hvem du er, hva du gjør gjennom livet og hvem du er som farmor er det som er viktig. Anonymkode: f63a7...d26 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Del Skrevet 9. april 2024 En gutt i klassen min (6. klasse) sa her en dag at når han ble stor skulle han flytte i kollektiv med mammaen sin😄❤️ Jeg har en på 10 + en datter, har et veldig godt og tett forhold til begge to. Anonymkode: 88b2e...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Del Skrevet 9. april 2024 Jeg er utrolig glad i min svigermor, som har ønsket meg velkommen inn i familien som en av hennes egne. Samtidig har hun en forståelse for hvem jeg er, og for mine grenser, og har aldri presset seg på. Hvis man klarer å bygge den gode relasjonen med svigerdøtre, tror jeg mye er gjort for kontakten. Ofte er det kvinnene i familien flinkere til å pleie relasjonene enn hva mennene er, noe som gjør at båndene kan bli sterkere på morssiden. Anonymkode: b9769...eb7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Del Skrevet 9. april 2024 Tøys. Erfaringsmessig er gutter og mamma mye nærere knyttet. Min bror til min mor og min mann til sin mor. Mannen min er mye flinkere til å ta vare på moren sin enn det jeg er. Svigermor er dessuten en fantastisk dame full av initiativ - hun har hatt minst like mye å gjøre med vårt barn som det min mor har. Her er det dessuten farmor som først får spørsmål om pass Anonymkode: f62e2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Del Skrevet 9. april 2024 Tror du bare skal fokusere på å oppdra han godt og ha et nært og sunt forhold mellom dere. Så tror jeg du på andre enden skal respektere og sette pris på dersom en potensiell fremtidig har et nort og trygt forhold til hennes mor. Det blir godt for eventuelle barnebarn. Jeg elsker svigermor, men har jo en tredve år lang relasjon til egen mor på godt og vondt. Det er klart det er lett å ringe egen mor, og at jeg føler meg mindre sårbar ovenfor henne. Da er det noen ting som mer naturlig faller på henne. Anonymkode: 4ad8e...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 9. april 2024 #12 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tøys. Erfaringsmessig er gutter og mamma mye nærere knyttet. Min bror til min mor og min mann til sin mor. Mannen min er mye flinkere til å ta vare på moren sin enn det jeg er. Svigermor er dessuten en fantastisk dame full av initiativ - hun har hatt minst like mye å gjøre med vårt barn som det min mor har. Her er det dessuten farmor som først får spørsmål om pass Anonymkode: f62e2...d00 Jeg er enig med deg at sønner og mødre gjerne er tettere knyttet. Men jeg forstår tankegangen til TS, det er ofte kvinnen som styrer i forholdet når det kommer til barn, og da er det lettere å ty til sin egen mor enn til sin svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Del Skrevet 9. april 2024 Ødipus? Neppe,men et bråke troll frem til han kommer i tenårene. Garantere deg sønnen din vil bli 100 ganger snillere mot deg da han blir 12+ Anonymkode: 5f984...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkcloud Skrevet 10. april 2024 #14 Del Skrevet 10. april 2024 Har to gutter og elsker å være guttemamma ❤️ Tror man får den relasjonen man legger opp til selv, men tror også det går mer på personlighet/væremåte en nødvendigvis kjønn. Jeg var f.eks veldig pappajente fordi vi rett og slett var veldig like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Del Skrevet 10. april 2024 Som mor til en gutt og ei jente: gutten er mammadalt og jenta er pappadalt. svigermor har bare gutter, hun har et nært forhold til begge, begge svigerdøtre, barnebarna forguder henne. Anonymkode: 4e5d7...4cd 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #16 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg er helt klart tettest med min mormor og min søster er tettest med vår farfar. Her går det på personlighet, jeg og mormor har mye felles interesser, min søster har mye fellesinteresser med min farfar. Like glad i alle sammen da, men å snakke med mormor er for meg som å snakke med en venninne, og syns det er lettere å snakke med henne enn med mamma også. For øvrig så er det jo et kjent fenomen med skikkelig mammagutter? Se til Italia, hele stereotypien rundt italienere er jo på hvordan mennene der er mammadalter. Så jeg tror dette kommer veldig an på jeg. Anonymkode: f8e2a...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #17 Del Skrevet 10. april 2024 Ååå.. jeg har følt på det.. at mammaen og pappaen til min samboer har hatt ett tettere bånd med barna til søsteren hans. Er nok åsså blitt til at min mamma har tettere bånd med mine barn enn moren til min mann. Men det føler jeg ligger mer på initiativ fra besteforeldre. Min svigerfar er uinteressert i mine barn og svigermor har aldri likt å passe barn. så vet ikke om man som foreldre må pushe på å vise at begge parter er gull verdt. Tror d er lettere hvis man som besteforeldre er stolte, åpne og varme mot svigerdatter før hun får barn også og mot barnebarna når de kommer. Er ikke noe automatikk i d at mormor er bedre enn farmor. ❤️❤️ tror sånne mammaer som deg som er opptatt av disse tingene vil bli en helt perfekt bestemor. Barna får jo sine favoritter men uanset setter de nok pris på hver side av familien dersom de får lov å ha en sunn og fin relasjon å ses ofte osv.. Anonymkode: 26e56...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #18 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg er pappajente selv, har ikke mye kontakt med mamma uten at det er noe konflikt eller noe, vi ses med jevne mellomrom men det er pappa jeg ringer til når det er noe. Selv har jeg to tenåringsgutter, vi har en god relasjon og jeg ser det er meg de kommer til når de har noe de lurer på (vi foreldre ble skilt da guttene var små). Jeg håper jo selvsagt det fortsetter samtidig som de skal løsrive seg og bli selvstendige voksne. Jeg håper også jeg blir en som mine fremtidige svigerdøtre føler de kan komme til og støtte seg på, slik jeg gjør med min svigermor. Anonymkode: ab2ad...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #19 Del Skrevet 10. april 2024 Av mine tre brødre, er det ingen som er pappagutter. Veldig knyttet til mamma 🙂 Det er jeg også. Svigermor er også ei flott dame, og min mann står henne veldig nær. Det er derimot ikke et like nært forhold som mine brødre (og jeg) har til min mor. Jeg tenker at det eneste du kan gjøre, er å være en god mor og en god svigermor når den tid kommer. Jeg har inntrykk av at svigerdøtre styrer showet litt ifht hvem som får nærest kontakt med barnebarna. Står hun veldig nær sin mor, så vil jo hun foretrekke å ta med barnet dit enn til deg som sannsynligvis ikke står henne så nær. Det har skjedd med 2 av 3 av mine brødre. Jeg skjønner absolutt bekymringa di. Anonymkode: 07449...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #20 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg har to gutter på 6 og 10 år - kan iallfall si at vi har et veldig nært og fint forhold akkurat nå. Minstemann er veldig mammadalt, vil sitte på fanget, gi klem hele tiden, finne på ting med meg osv. Størstemann uttrykker ikke kjærlighet like tydelig/fysisk som lillebroren, men vil fremdeles at jeg legger meg sammen med ham om kvelden, vil ha meg med på gaming, vi ler masse sammen og kan ha veldig dype og fine samtaler. Så pr nå er jeg null bekymret for vår fremtidige relasjon 🥰 ting kan selvsagt endre seg, men jeg tror det som er avgjørende er at vi foreldre er tilgjengelige, rause, kjærlige og engasjerte ☺️ Anonymkode: 47699...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå