AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Kan jeg nekte svigers samvær med nyfødt baby? Svigerfar er helt grei, men svigermor blander noen ganger rollen av å være bestemor med mor. Det er slitsomt og vi mistenker at hun har eller får demens, akkurat som sin mor. Babyen ble veldig stresset de siste gangene hun var på besøk. Anonymkode: 8b8d6...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Dere skal vel være tilstede under besøk? Anonymkode: ed720...271 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Hvordan vet du babyen ble stresset av besøket? Hva er det svigermor gjør? Hvorfor skal du nekte henne tilgang til babyen? Dette høres altfor drastisk og hormonelt ut for meg uten mer informasjon. Anonymkode: fd3d4...8f0 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du babyen ble stresset av besøket? Hva er det svigermor gjør? Hvorfor skal du nekte henne tilgang til babyen? Dette høres altfor drastisk og hormonelt ut for meg uten mer informasjon. Anonymkode: fd3d4. Spør du virkelig hvordan en mor vet at barnet blir stresset?!? Er du en mann? Hvorfor jeg vil nekte tilgang? hallo? leser du teksten? Hvis du ikke kan komme med noe konstruktivt, nyt tiden med noe annet enn ubrukelig innlegg på KG. takk. Anonymkode: 8b8d6...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Spør du virkelig hvordan en mor vet at barnet blir stresset?!? Er du en mann? Hvorfor jeg vil nekte tilgang? hallo? leser du teksten? Hvis du ikke kan komme med noe konstruktivt, nyt tiden med noe annet enn ubrukelig innlegg på KG. takk. Anonymkode: 8b8d6...cc7 Du skriver jo absolutt ingenting om situasjonen. Og ja, hvordan ble barnet stresset? Av å bli holdt av bestemor? Hvorfor klarer du ikke beskrive mer av situasjonen og hva som skjedde? Anonymkode: fd3d4...8f0 4 1
Rødstrupa Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Jeg ville ikke nektet samvær men i og med at hun begynner å bli dement ville det være naturlig at du/partner er til stede. 2
Amistad Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan jeg nekte svigers samvær med nyfødt baby? Svigerfar er helt grei, men svigermor blander noen ganger rollen av å være bestemor med mor. Det er slitsomt og vi mistenker at hun har eller får demens, akkurat som sin mor. Babyen ble veldig stresset de siste gangene hun var på besøk. Anonymkode: 8b8d6...cc7 hvordan blander hun rollen? hva er det hun gjør som gjør barnet stresset? noen eksempler? litt lettere å ta et standpunkt om du bør nekte eller ikke. For nekte er ganske drastist å gjøre hvis ikke det er overveiende fare for liv helse og psyke. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 De ville såklart ikke fått være aleine med baby eller holdt, men kan jo komme på litt kortere besøk nå og da? Men opp til dere og hvordan ungen reagerer. Hvis den demente svigermoren tar helt av og blander seg/lager styr om hu ikke får holde osv så burde hun jo ikke komme. Barnet kommer langt forran å tilrettelegge for demente/sutabile/syke folk Anonymkode: 89be4...000 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Ja, det kan du nekte. Ingen demente kommer i nærheten av mine barn, ellers takk. Anonymkode: 0b7c9...487
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spør du virkelig hvordan en mor vet at barnet blir stresset?!? Er du en mann? Hvorfor jeg vil nekte tilgang? hallo? leser du teksten? Hvis du ikke kan komme med noe konstruktivt, nyt tiden med noe annet enn ubrukelig innlegg på KG. takk. Anonymkode: 8b8d6...cc7 Hvordan blir en baby stresset av en bestemor/farmor? Babyen vet at du er mor, uansett hva svigermor tenker… Her overdriver du! Og jo, vi har alle hatt svigermødre eller andre ivrige familiemedlemmer. Ingen stressede babyer av den grunn…. Anonymkode: d9278...871 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det kan du nekte. Ingen demente kommer i nærheten av mine barn, ellers takk. Anonymkode: 0b7c9...487 Ja, for alle demente personer ER JO SÅ FARLIGE!!….. Fy søren folk er på viddene….. Anonymkode: d9278...871 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spør du virkelig hvordan en mor vet at barnet blir stresset?!? Er du en mann? Hvorfor jeg vil nekte tilgang? hallo? leser du teksten? Hvis du ikke kan komme med noe konstruktivt, nyt tiden med noe annet enn ubrukelig innlegg på KG. takk. Anonymkode: 8b8d6...cc7 Hva om du selv er litt konstruktiv og forklarer hva du mener, slik at folk ikke må gjette? Men seriøst, hvorfor vil du nekte bestemor å treffe barnebarnet om hun har en begynnende demens? AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det kan du nekte. Ingen demente kommer i nærheten av mine barn, ellers takk. Anonymkode: 0b7c9...487 I alle dager?! Hva er du redd for at en med demens skal gjøre med/mot barna dine? Anonymkode: fb90e...446 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 Mamma har langtkommet demens og bor på sykehjem. Såklart tar vi med barna på besøk ditt. Selvsagt får hun ikke passe dem alene. Foreløpig er barna så små at de ikke skjønner noe av at min mamma er syk, men etterhvert vil de nok merke det de også. Men enn så lenge blir treåringen ekstatisk av å se bestemor. Anonymkode: 9f3c7...4ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå