AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Når slutta deres barn med dupp i barnehagen? Vi har et styr uten like hver kveld.3 åringen sovner ikke før 22- tiden. Gang på gang har vi bedt bhagen kutte duppen men de motarbeider oss og mener han trenger dupp enda. Vi merker ikke det behovet i helgene til tross for at han er aktiv og ute stort sett hele dagen. I bhagen derimot er de svært mye inne. Vi tror de ljuger om sovetid og sliter med å tro på at han sovner i rett tid.tror han sover mye senere på dagen og lengere enn hva de sier. I dag nevnte jeg igjen at nå må han snart slutte med dupp fordi det blir så sene kvelder. Da kikket 2 ansatte på hverandre og himlet med øynene. Deretter sa de at alle på avdelingen sover dupp enda. Jeg begynner å bli frustrert over at vi selv ikke får velge hva som funker for oss. Anonymkode: 71420...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Eldste vår slutta da hun var 2 år. Da hadde vi allerede droppet den en stund hjemme, men da hun var to så var de i barnehagen ganske lei av å holde på 1-2t for at hun skulle sove. Anonymkode: bc985...022 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Hvorfor mener barnehagen at barnet trenger den? Har de beskrevet hva som skjer uten den? Anonymkode: f6e44...9fc
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor mener barnehagen at barnet trenger den? Har de beskrevet hva som skjer uten den? Anonymkode: f6e44...9fc Nei,De mener bare at han blir sliten og trøtt. Anonymkode: 71420...b8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei,De mener bare at han blir sliten og trøtt. Anonymkode: 71420...b8a Han blir jo trøtt og sliten fordi han ikke sovner før langt ut på natt, pga duppen i barnehagen... Du må nok være strengere med de, ikke si at det 'snart må ta slutt'. Du sier at det er slutt på duppen fra mandag (for da har han soverutinen fra helgen inne)! Anonymkode: 9f4bd...4c6 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 I 2-års alderen slutter de fleste med dagsduppen.. Om ikke de ansatte hører på dere, så går dere videre opp i systemet deres. Daglig leder er kanskje det nærmeste? Anonymkode: 9f4bd...4c6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Nå er det nok ganske mte mer slitsomt å være i bhg da enn hjemme, rart å ikke tro på barnehagen når de sier han er sliten Anonymkode: 32d9d...244 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I 2-års alderen slutter de fleste med dagsduppen.. Om ikke de ansatte hører på dere, så går dere videre opp i systemet deres. Daglig leder er kanskje det nærmeste? Anonymkode: 9f4bd...4c6 Nei se fleste gjør ikke det i 2 års alderen Anonymkode: 32d9d...244 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei,De mener bare at han blir sliten og trøtt. Anonymkode: 71420...b8a Det er annerledes å være i barnehagen og hjemme: men da forstår jeg det slik at dere legger aldri til dupp i helger og ferier? Anonymkode: f6e44...9fc
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Hvis det er slik du sier, at personalet himler med øynene foran deg, synes jeg du burde bytte barnehage. Seriøse barnehager har ikke slike ansatte. Anonymkode: d4f39...370 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er det nok ganske mte mer slitsomt å være i bhg da enn hjemme, rart å ikke tro på barnehagen når de sier han er sliten Anonymkode: 32d9d...244 Ikke rart ungen er sliten om han ikke sovner før 22…. Her har barnet hatt 13-14 timer søvn om natten, kutta dupp fra 2 års alder for da merket vi det ble for lite søvn om natten hvis barnet sov på dagen. Totalen utgjorde 3-4 timer forskjell… Anonymkode: 6cb22...c40 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Sover han ute i vogn? Anonymkode: 6b2ff...0d4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er annerledes å være i barnehagen og hjemme: men da forstår jeg det slik at dere legger aldri til dupp i helger og ferier? Anonymkode: f6e44...9fc Det stemmer. Anonymkode: 71420...b8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei se fleste gjør ikke det i 2 års alderen Anonymkode: 32d9d...244 Etter over 25 år som førskolelærer kan jeg si at min erfaring er at 99% slutter når de er mellom 2,3 og 2,7 år. De barna som sover etter 3 årsalderen har ofte spesielle behov eller dårlige rutiner hjemme. Anonymkode: afdd0...8d6 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sover han ute i vogn? Anonymkode: 6b2ff...0d4 Ja Anonymkode: 71420...b8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 Just now, AnonymBruker said: Det stemmer. Anonymkode: 71420...b8a Da sier du bare at Per har sluttet med dupp. Han kan godt hvile, for det har de godt av, men han skal ikke legges. Om de ikke gir seg, går du høyere opp. Anonymkode: f6e44...9fc 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: 71420...b8a Da ville jeg sagt når jeg leverte barnet at i dag er det slutt på dagsoving, og tatt med vogna hjem. Anonymkode: 6b2ff...0d4 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #18 Skrevet 9. april 2024 Høres ut som de syns det er godt med dupp for barna fordi da får de voksene pause. Min sluttet når han var ca 2 år, vi hadde samme problem som dere. Han var oppe like lenge som oss og umulig å legge. Det var ikke noe god situasjon for hverken oss eller han. Sluttet med dupp, han ble litt grinete i overgangen og kunne bli tidlig trøtt men vi sto på det og etter kort tid gikk det fint og barnet la seg kl 19 ish og fikk sove. Var også da mye mer opplagt om morgenen. Anonymkode: 2d3b4...84f 3
zondaar Skrevet 9. april 2024 #19 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Gang på gang har vi bedt bhagen kutte duppen men de motarbeider oss og mener han trenger dupp enda. Vi merker ikke det behovet i helgene til tross for at han er aktiv og ute stort sett hele dagen. I bhagen derimot er de svært mye inne. Vi tror de ljuger om sovetid og sliter med å tro på at han sovner i rett tid.tror han sover mye senere på dagen og lengere enn hva de sier. I dag nevnte jeg igjen at nå må han snart slutte med dupp fordi det blir så sene kvelder. Da kikket 2 ansatte på hverandre og himlet med øynene. Deretter sa de at alle på avdelingen sover dupp enda. Jeg begynner å bli frustrert over at vi selv ikke får velge hva som funker for oss. Anonymkode: 71420...b8a Dette hadde jeg gitt klar beskjed om at ikke er holdbart. Jeg er barnehagelærer og ville aldri utfordret foreldrene på dette, det er opp til foreldrene å bestemme. Ungen din skal ikke måtte sove i barnehagen fordi de ansatte vil ha ro rundt seg og det er sjelden barn over 3 sover ut i fra min tid som barnehagelærer. jeg innrømmer at det er veldig behagelig i sovetiden fordi da er det mye roligere på avdelingen, men hverken jeg eller Line kolleger er på jobb for å sitte å skravle mens ungene sover. 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #20 Skrevet 9. april 2024 Eldste sluttet på dagen hun fyllte 2, yngste sluttet et par måneder før hun fyllte 3. Jeg jobber som barnehagelærer og dersom foreldrene sier at dagduppen skal kuttes så respekterer vi det. Da legger vi opp til litt hvile i stedet for. Da finner vi frem litt rolige bordaktiviteter, leser bøker eller hører på litt rolig musikk. Hadde tatt opp dette med styrer! Sover barnet i vogn? I så fall hadde jeg tatt med vogna hjem for å poengtere at barnet ikke skal sove. Anonymkode: 36d56...8aa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå