AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Min samboer vurderer å begynne med Trisekvens, hormontabletter ved ubehag i overgangsalder. Jeg er veldig bekymret for kreftrisiko, bør jeg være det? For 20-30 år siden var det mye skriverier om kreftrisiko. Er det forandret seg? Min oppfatning er at leger er litt raske med å skrive ut tabletter for å få ut pasienten fortest mulig utfra legekontoret. Anonymkode: abb6a...fca
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Jeg ville stolt en god del mer på at legen kan bedømme nytte/skade og kreftrisiko for din samboer enn tilfeldige folk på KG. Fastlegene har det travelt, men de gir jo ikke fullt faen i om folk får kreft eller ikke av den grunn. Anonymkode: 26a24...b45 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Det er høyere kreftrisiko av en drink. EN drink...Kjør på med tabletter, det er utdatert informasjon om kreftfare. Tablettene beskytter mot langt mer alvorlige sykdommer, annen type kreft, hjerte/ kar sykdommer og alzheimer, blant annet. Anonymkode: 76d22...98f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #4 Skrevet 10. april 2024 Tror ikke du skal være bekymret for det. Jeg har gått på Trisekvens siden jeg var 16 år gammel, er nå 27 år. Det er selvsagt ikke på grunn av overgangsalder, men har en medfødt sykdom som gjør at jeg blant annet ikke får menstruasjon uten hormontilførsel. Jeg har hatt moderate celleforandringer, men tror ikke Trisekvens er årsak. Anonymkode: a9207...384
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 Det er tilbakevist at risikoen for brystkreft er vesentlig økt ved hormonbehandling. Tvert i mot kan slik behandling beskytte mot blant annet andre typer kreft og demens ☺️ jeg ville stolt på legen. Anonymkode: 27289...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå