AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Bor i hver vår by, men holder kontakten stort sett gjennom meldinger. Av div. grunner så skulle hun ikke kontakte en person hun kjenner i min omgangskrets. Dette har vi snakket om flere ganger og hun har sagt mange ganger at hun ikke skal kontakte vedkommende, vårt vennskap betyr for mye til det. Nå har hun likevel kontaktet denne personen, og ga spesifikk beskjed om at jeg ikke skulle vite noe. Vedkommende kontaktet meg og sa hun hadde tatt kontakt. Altså så gikk hun bevisst bak min rygg og tok kontakt. Jeg kjenner jeg er veldig sint og ikke minst skuffet over at hun så bevisst gikk bak ryggen på meg. At hun gjorde det, kunne fått konsekvenser for meg. Klarte å unngå det, men er veldig skuffet og sint. Har egentlig bare lyst å kutte henne ut, føler hun virkelig har vist at jeg ikke kan stole på henne. Hun skjønner ikke at jeg gir henne all skylden for dette iom at vedkommende tok kontakt og sa hun hadde tatt kontakt. Hun mener vedkommende har skylden siden hn sa det til meg. I mine øyne er det selvfølgelig hennes skyld at vennskapet vårt nå henger i en tynn tråd. Hva ville du gjort? Anonymkode: eaf32...2ff
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 hvorfor bestemmer du hvem hun skal ha kontakt med? Anonymkode: c5efe...fc4 9 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor bestemmer du hvem hun skal ha kontakt med? Anonymkode: c5efe...fc4 Ja, hvem er hun til å bestemme hvem venninnene kan eller ikke kan ha kontakt med? Anonymkode: 8a32f...1cc 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Selv hadde jeg kuttet deg ut allerede når du prøvde å nekte meg å kontakte en annen person. Det er svært kontrollerende adferd. Anonymkode: dac1d...9f0 3 2 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Du er en dårlig venninne som bestemmer hvem hun skal ha kontakt med eller ikke. Om et forum skal vise forståelse for din side av saken, så må du beste utdype hvorfor hun ikke fikk lov av deg til å ta kontakt, og hvilke konsekvenser dette har for deg, i tillegg til deres relasjon til hverandre, alle tre. Anonymkode: fed4c...287 3 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): hvorfor bestemmer du hvem hun skal ha kontakt med? Anonymkode: c5efe...fc4 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, hvem er hun til å bestemme hvem venninnene kan eller ikke kan ha kontakt med? Anonymkode: 8a32f...1cc AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selv hadde jeg kuttet deg ut allerede når du prøvde å nekte meg å kontakte en annen person. Det er svært kontrollerende adferd. Anonymkode: dac1d...9f0 Nå misforstår dere veldig her! Hun er innforstått med konsekvensene det har for meg om hun kontakter denne personen. Jeg har aldri nektet henne det, hun har selv sagt at pga vårt vennskap og konsekvensene det kan få for meg så skal hun ikke kontakte vedkommende. Jeg vet jo at jeg ikke kan nekte noen å kontakte andre, men hun har selv valgt det pga at hun setter vårt vennskap høyt (hennes egne ord). Hadde hun vært ærlig og sagt det, så hadde jeg ikke reagert som jeg gjorde. Men, å gå bak ryggen på meg slik, viser jo tydelig at hun ikke setter vennskapet særlig høyt. Anonymkode: eaf32...2ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er en dårlig venninne som bestemmer hvem hun skal ha kontakt med eller ikke. Om et forum skal vise forståelse for din side av saken, så må du beste utdype hvorfor hun ikke fikk lov av deg til å ta kontakt, og hvilke konsekvenser dette har for deg, i tillegg til deres relasjon til hverandre, alle tre. Anonymkode: fed4c...287 Det ville bli for gjenkjennbart, så eksakt går det ikke. Anonymkode: eaf32...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå misforstår dere veldig her! Hun er innforstått med konsekvensene det har for meg om hun kontakter denne personen. Jeg har aldri nektet henne det, hun har selv sagt at pga vårt vennskap og konsekvensene det kan få for meg så skal hun ikke kontakte vedkommende. Jeg vet jo at jeg ikke kan nekte noen å kontakte andre, men hun har selv valgt det pga at hun setter vårt vennskap høyt (hennes egne ord). Hadde hun vært ærlig og sagt det, så hadde jeg ikke reagert som jeg gjorde. Men, å gå bak ryggen på meg slik, viser jo tydelig at hun ikke setter vennskapet særlig høyt. Anonymkode: eaf32...2ff Man misforstår vel ikke, da det ikke er skrevet noen ting og man må gjette seg frem til hva det handler om. Selv om du ikke kan/vil skrive eksakt hva det handler om, så kunne du kanskje beskrevet det litt, slik at man visste hva man skulle svare på? For det høres bla unektelig litt rart ut at det vil få konsekvenser for deg om en venninne tar kontakt med en eller annen. Anonymkode: a2b33...4fb 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 Det høres veldig rart ut at det skal påvirke deg at en venninne har kontakt med en person du ikke selv har kontakt med? Jeg har ikke vennskap der jeg legger meg opp i hvem de har kontakt med når vi ikke er sammen. Om det er en person jeg ønsker å unngå selv forventer jeg å få beskjed om denne personen er invitert om vi skal noe sosialt sammen. Da får jeg mulighet til å bestemme selv om jeg blir med eller ikke. Jeg ville aldri sagt til noen at jeg foretrekker de ikke har kontakt med noen. Anonymkode: 08fd6...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Jeg tror du må komme over deg selv... Anonymkode: 0e460...4a5 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 Nå vet vi jo ikke hvorfor hun ikke skal kontakte vedkommende, og da virker det egentlig ikke så problematisk at hun faktisk gjorde og som en overreaksjon fra din side. Så det er bakgrunnen for kontaktnekt som avgjør om din reaksjon er berettiget, men den får vi jo ikke vite, så da vet jeg ikke helt hva du forventer folk skal svare. Anonymkode: 7b522...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 Hvorfor er du venner med noen som kan gi deg negative konsekvenser om vennskapet blir kjent? Du kan ikke styre andre på denne måten. Om disse to kjenner hverandre fra før, kan ikke du bestemme at din venninne ikke får ha kontakt mer - nær sagt uansett grunn. Den eneste du har kontroll over er deg selv. Anonymkode: 804d9...b07 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå